Baigiantis metams krova lėtėjo | kl.lt

BAIGIANTIS METAMS KROVA LĖTĖJO

Visi rytinės Baltijos šalių uostai, įskaitant ir Klaipėdą, metams baigiantis sulėtino krovos tempus. Tai ženklas, kad ir kitus metus uostai gali pradėti nuo minusinės krovos.


 

Visi rytinės Baltijos šalių uostai, įskaitant ir Klaipėdą, metams baigiantis sulėtino krovos tempus. Tai ženklas, kad ir kitus metus uostai gali pradėti nuo minusinės krovos.

Iš didžiųjų rytinės Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostų, vieninteliai Lietuvos uostai – Klaipėdą ir Būtingės naftos terminalas išlaikė teigiamą metinę krovą.

Didžiausias netektis šiemet patyrė Estijos uostai ir pirmiausia jungtinis Talino uostas. Jo krova šiemet net 20 proc. mažesnė nei pernai. Labiausiai paveikė net 31 proc. sumažėjusi šio uosto skystų krovinių, pirmiausia naftos produktų krova. Talino uostas labiausiai iš visų rytinės Baltijos uostų pajuto Rusijos ir ES sankcijų įtaką. Nepaisant klientų iš Rusijos mažėjimo Talino uostui pavyko išsaugoti jūrų keltais gabenamų krovinių (+8 proc.) ir keleivių (+1,9 proc.) srautus.

Prognozuojama, kad bendra Talino uosto krova nuo 28,32 mln. tonų pernai šiemet nukris iki 22 mln. tonų.

Antras po Talino pagal kritimo tempus regione buvo Ventspilio uostas. Jo krova palyginti su praėjusiais metais sumažėjo 13,5 proc. Pernai per visus metus krovęs 24,4 mln. tonų Ventspilio uostas šiemet kraus apie 23 mln. tonų. Kaip ir Talino uostas Ventspilis labiausiai nukentėjo dėl sumenkusios naftos produktų, taip pat trąšų krovos.

Visus metus Rygos uostas turėjo apčiuopiamą atotrūkį nuo Klaipėdos uosto. Baigiantis metams jis kiek sumažėjo, nors abiejuose uostuose lapkritį buvo fiksuoti mažesni krovos rezultatai nei pernai. Klaipėdos uostas šiemet per 11 mėnesių krovė 35,14 mln. tonų, Rygos – 36,49. Palyginti su 2014 metais Klaipėdos uostas išlaikė 5,1 proc. krovos augimą. Rygos uosto krova buvo 2,1 proc. mažesnė nei pernai.

Rygos uoste mažėjo rusiškų anglių, konteinerių, bet daugiau krauta trąšų, grūdų, naftos produktų. Klaipėdos uoste mažėjo konteinerių, bet daugiau krauta grūdų, trąųū, naftos produktų.

Iš didžiųjų rytinės Baltijos uostų Klaipėdos uostas išliko vienintelis, kuris 2015 metus baigs su teigiamu krovos balansu. Šiemet Klaipėdos uostas pasieks visų laikų krovos rekordą.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS