Dyzelino kainai perlipus 4 litų ribą bilietus branginti suskubo ir tarpmiestinio susisiekimo paslaugas teikiantys stambūs vežėjai, ir regioniniai autobusų parkai.
„Grįždamas iš darbo už bilietą sumokėjau sena kaina. Ryte vietoj 9,20 jau kainavo 9,80 lito. Jeigu būčiau važiavęs kitos įmonės autobusu, būtų tekę sumokėti 10 litų. Dabar net nežinau, kiek turėsiu mokėti už bilietą“, – pasakojo kasdien iš Elektrėnų į darbą smulkiųjų vežėjų autobusu važiuojantis Dalius Vaitekėnas.
D.Vaitekėnui pasisekė. Jam kelionė tarpmiestiniu maršrutu atsiėjo mažiau nei keleiviams, kurie naudojasi didžiųjų šalies įmonių paslaugomis. Tolimųjų reisų kompanija TOKS bilietus pabrangino dar praėjusiais metais. Ir tai dar ne pabaiga. Įmonės vadovybė tvirtina, kad artimiausiu metu vėl bus priversta kelti bilietų kainas.
„Kolegos bilietus jau pabrangino. Jeigu pasakysite, kiek brangs dyzelinas, pasakysiu, kiek brangs bilietai. Tiksliai galiu pasakyti tik viena – artimiausiu metu būsime priversti kelti kainas“, – kalbėjo TOKS Verslo skyriaus vadovas Justinas Giraitis.
Ima, kiek gali
Alytaus autobusų parkas, bendrovės „Kautra“ filialas, kelionių įkainius padidino balandžio 24 d. Bilietas iš Alytaus į Vilnių pabrango dviem litais ir kainuoja 20 litų. Kitą kartą kelti bilietų įkainius įmonės direktoriaus pavaduotojas Romualdas Varanauskas planuoja maždaug po pusmečio.
Kito regioninio vežėjo – „Trakų autobusų“ – paslaugos pradėjo brangti nuo gegužės 1-osios. Pirmiausia pakilo kainos važiuojantiesiems į netoli esančias Bražuolės, Naujasodžio gyvenvietes. Šiandien kelionių įkainius padidinus nuo 20 iki maksimaliai leistinų 26 centų už kilometrą bilietai turėtų pabrangti ir važiuojantiems maršrutu Trakai–Alytus. Po kelių dienų pritaikius naujus įkainius 1,5 lito daugiau teks pakloti ir keliaujantiems iš Trakų į Vilnių.
„Negalėjome anksčiau brangiau parduoti bilietų į Vilnių, nes šiame ruože jaučiame konkurentų spaudimą. Tačiau gavę savivaldybės leidimą ten, kur veikiame vieni, kainą iki maksimalios leistinos ribos pakėlėme tuoj pat“, – pasigyrė „Trakų autobusų“ direktoriaus pavaduotojas Vladimiras Nikolenka.
Geležinkeliai nuošaly
Kol kas didinti bilietų kainų nesirengia tik geležinkelininkai. „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas komercijai Dalius Žebrauskas tvirtino, kad kylant degalų kainoms traukiniai įgyja didesnį pranašumą.
Visai tikėtina, kad traukinys gali tapti realiu autobuso konkurentu.
„Mums brangstantys degalai nėra toks jautrus klausimas, nes traukinys veža daugiau keleivių nei autobusas. Bilietų kainą pakėlėme užpernai ir dabar nieko panašaus neplanuojame“, – patikino D.Žebrauskas.
Naujausi komentarai