Grįžtama prie vežėjų už atlygį veiklos griežtinimo: kokia tvarka siūloma? | kl.lt

GRĮŽTAMA PRIE VEŽĖJŲ UŽ ATLYGĮ VEIKLOS GRIEŽTINIMO: KOKIA TVARKA SIŪLOMA?

  • 2

Seime antradienį grįžtama svarstyti Susisiekimo ministerijos parengtų Kelių transporto kodekso (KTK) straipsnių pakeitimų, kuriais siekiama užtikrinti vienodas konkurencines sąlygas keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais rinkoje.

KTK projektu siūloma nustatyti, kad keleiviai lengvaisiais automobiliais už atlygį gali būti vežami tik dviem būdais: lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą arba lengvaisiais automobiliais taksi susisiekimo ministro tvirtinamų Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklių nustatyta tvarka.

Įstatymo projekte pažymima, kad keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą vykdyti galėtų tik fiziniai asmenys, naudodamiesi keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis. Vežėjams bus išduodami leidimai vykdyti veiklą atitinkama transporto priemone – lengvuoju automobiliu arba lengvuoju automobiliu taksi.

Lengvieji automobiliai taksi turėtų būti susisiekimo ministro nustatyta tvarka apipavidalinti. Teikti paslaugas lengvaisiais automobiliais taksi būtų galima motorinėmis kelių transporto priemonėmis, skirtomis keleiviams ir bagažui vežti, turinčiomis ne daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant vairuotojo vietą, visoje Lietuvos teritorijoje.

Be to, siūloma nustatyti, kad vežėjui leidimas vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą būtų laikomas išduotu kitą dieną nuo pranešimo apie ketinimą vykdyti šią veiklą pateikimo savivaldybės vykdomajai institucijai dienos arba nuo pranešime apie ketinimą vykdyti veiklą nurodytos dienos.

KTK projektu siūloma numatyti, kad vežėjui panaikinamas leidimo galiojimas, kai vežėjas nevykdo leidime nurodytos veiklos ilgiau kaip vienus metus ir nesikreipia į leidimą išdavusią instituciją dėl leidimo galiojimo sustabdymo ar panaikinimo. Taip norima sumažinti leidimus išduodančių institucijų naštą, neaktualių saugomų duomenų kiekį, kai saugoma informacija apie nevykdomą veiklą.

Siekiant užtikrinti keleivių vežimo paslaugų kokybę ir keleivių saugumą, siūloma nustatyti, kad vairuotojai vežti keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais gali tik turėdami ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą.

Taip pat, norint sumažinti šešėlinės ekonomikos apraiškas, sinchronizuoti priežiūros veiksmus, optimizuoti resursus, siūloma leidimus išdavinėti centralizuotai. Šią funkciją nuo 2020 m. liepos 1 d. siūloma pavesti Lietuvos transporto saugos administracijai.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Man tai juokinga

kai mano sodo kaimynė ryte atvažiavus pasiimt manes iki autobusų stotelės( ji ne visada važiuoja ir aš tada riedu autobusu), turi slėptis lyg kokis vagis arba paskambint kad aš nueičiau atokiau

Xser

Visi vairuotojai pavezejai turi tureti draudima vezamiems keleiviams .Nepilnameciu iki 18 metu vezti nebutu galima jeigu su juo nera suaugusio ji lydincio asmens .Ikainiai turi buti aiskiai matomi ilipus keleiviui.Taip pogi leidimas dirbti su nuotrauka ,vardu ir pavarde. Operatores dirbancios klausinejimas kuris butas ( nes uztenka tik namo adreso ) turi buti draudziamas .Zinant kai po fakta ,kad dauguma pavezeju yra buve kaliniai .

SUSIJUSIOS NAUJIENOS