Gyventojai nenusiteikę prieš sutartį Pereiti į pagrindinį turinį

Gyventojai nenusiteikę prieš sutartį

2003-09-01 09:00

PILIEČIAI IR PASLAUGOS

Gyventojai nenusiteikę prieš sutartį

AB “Klaipėdos vanduo”, vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir Civilinio kodekso (CK) nuostatas, praėjusių metų lapkritį pradėjo sudarinėti paslaugos tiekimo sutartis su gyventojais.

Į sutarčių sudarymą reaguota skirtingai: namų valdos tai priėmė palyginti tolerantiškai, bendrijos - priešiškai.

Pagrindiniai pasipriešinimo argumentai - sutartis parengta vienašališkai ginant tiekėjo interesus, neaptartos atsiskaitymo už karštą vandenį sąlygos, kas tikrins ir prižiūrės skaitiklius butuose, ar turės įtakos šie pasikeitimai vandens paslaugų kainai ir kt.

Nepaisant kilusio pasipriešinimo ir karštų diskusijų spaudoje, lapkričio mėnesį sutartis buvo pradėta sudarinėti.

Gyventojų “ugnį į save” pirmosios priėmė ir šio darbo ypatumus pajuto vandens bendrovės kontrolierės - sutarčių sudarytojos. Dvylika kontrolierių jau sudarė daugiau kaip 6000 sutarčių, iki metų pabaigos numatoma sudaryti 72 tūkst. sutarčių. Per dieną joms reikia sudaryti 12 sutarčių. Darbai jau atlikti UAB “Senamiesčio”, “Vingio”, “Marių” namų valdose, pradėti - “Ąžuolyno” valdose. “Senamiesčio valdų” gyventojai jau atsiskaito pagal naujas sąskaitas.

Pageidauja sutarties ne tik šaltam, bet ir karštam vandeniui

AB “Klaipėdos vanduo” abonentų skyriaus vyriausioji kontrolierė Regina Merkelienė sakė, kad sutarčių sudarytojų darbas yra nelengvas, reikalaujantis žinių, mokėjimo bendrauti su žmonėmis ir drąsos.

Gyventojai bijo įsileisti kontrolieres į butus, senyvi žmonės - butų savininkai neretai būna užmiršę, kad jų asmens ir buto dokumentus saugo vaikai ar giminaičiai, tad į tą patį butą tenka ateiti ne vieną kartą; nuomininkai nežino, kur surasti buto šeimininkus, ir tai užtrunka; daug problemų sukelia asocialios, alkoholiu piktnaudžiaujančios šeimos, į kurių butus, ypač tamsiu paros metu, baisu užeiti ir kt.

- Siekdami iš anksto informuoti gyventojus, kada mūsų kontrolierės ateis sudaryti sutarčių ir išvengti nesklandumų, namo laiptinėse iškabiname skelbimus, kokią dieną ir valandą ateis kontrolierės. Skelbime yra nurodyti kontrolierės, bendrovės darbo telefonai, gyventojai gali paskambinti ir suderinti, kada ateiti žmogui patogiu laiku. Kontrolierės turi vandens bendrovės išduotus tarnybinius pažymėjimus su nuotraukomis, tad dėl informacijos problemų nėra, - sakė R.Merkelienė.

Pasak vyriausiosios kontrolierės, dažniausiai gyventojai net nežino, kad sutartis sudaroma tik dėl šalto vandens tiekimo ir nuotekų šalinimo paslaugų. Ir iš karto klausia, kodėl nesudaroma sutartis dėl karšto vandens tiekimo? Jie nepageidauja, kad vienoje sutartyje būtų įrašytas ir karštas vanduo, nes jis labai brangus ir dėl jo didžiausios išlaidos. Pasipila klausimai ir priekaištai, kodėl miesto valdžia, politikai taip ilgai nesprendžia gyvybiškai svarbių klausimų, kas turi kontroliuoti ir prižiūrėti butų vandens apskaitos prietaisus, remontuoti senus vamzdynus namo viduje ir mokėti už avarijos metu išlietą vandenį? Žmonės pageidauja, kad už visa, kas susiję su namo vandens ūkiu, būtų atsakingas vienas šeimininkas.

Žvalgytuvės per durų akutę

Su kontroliere Birute Zeigiene apsilankėme Sausio 15-osios g. 24-ajame name - buvusiame statybininkų bendrabutyje.

Namas gera išvaizda ir tvarka nepasižymi, tad pasibelsti į duris buvo ne taip paprasta, o stovėti už durų - nejauku. Kai kur už jų girdėjosi keisti garsai, šnabždesiai, žvalgytuvės per akutę. Sako, vieni nuo pat ryto linksminosi prie buteliuko, kiti bijojo antstolių. Buvo ir tokių, kurie ilgai stebėjo ir daug klausinėjo, ko atėjome ir nelabai noriai atvėrė duris. Tie, kurie tai padarė be baimės, išklojo savo nuoskaudą dėl sunkaus gyvenimo, mažų pensijų, brangių paslaugų, valdžios abejingumo jų vargams. Visi tvirtino, kad butuose gyvena žymiai daugiau žmonių, negu deklaruota, kad niekas nesirūpina vandens apskaitos prietaisais, kad masiškai vagiamas vanduo, yra nemažai butų be vandens skaitiklių. Beveik kiekvienas klausė, kas sugalvojo “nenormalią” normą - 7 kubinius metrus vandens žmogui, kai kurie mano, kad, pasirašius sutartį, pakils kainos už vandenį ir kt.

Visa tai ir kita reikia išklausyti, kalbėtis su žmogumi, išaiškinti sutartį, užpildyti ne vieną jos egzempliorių, prireikus pacituoti net miesto tarybos sprendimą, atsakyti į daugybę klausimų, užregistruoti skaitiklio rodmenis, reikalui esant - išversti sutartį į rusų aklbą. Tai užima daugiau kaip pusvalandį, o į butus ir vėlyvą vakarą tenka eiti ne vieną kartą, kai žmonės grįžta iš darbo.

Nereikės mokėti papildomo mokesčio

Pasak R.Merkelienės, buvę atvejų, kai, palikus sutartį susipažinimui, žmonės nesutiko su kai kuriais punktais ir siūlė juos keisti, darė savo prierašus.

Tokie pasiūlymai yra perduodami vandens bendrovės juristei, kuri išaiškina klausimą, ir žmogus pasirašo. Lankantis butuose, gyventojai teiravosi, kokia nauda iš tos sutarties, kur jie galės apsimokėti ir ar už paslaugą nereikės mokėti papildomo mokesčio?

Realizacijos skyriaus viršininkė Janina Grūnovienė paaiškino: pagal sutartį sąskaitas už paslaugas spausdina ir nešioja į namus UAB Nacionalinis atsiskaitymų centras. Prie sąskaitų pridedama atmintinė, kurioje nurodyta, kokiuose bankuose be papildomo mokesčio galima mokėti už paslaugas. Tai galima padaryti ir “Klaipėdos vandens” bendrovės kasoje, Ryšininkų g. 11.

Nauda iš sutarties ta, kad dėl vandens kokybės bus tiesioginis ryšys su tiekėju, o gyventojai gaus visą pageidaujamą informaciją apie paslaugą.

Be to, derėtų prisiminti, kad sutarčių sudarymas nėra vandens bendrovės akcija, taip įgyvendinamas Vyriausybės nutarimas ir Civilinio kodekso nuostatos.

Tad nebijokime atverti duris sutarčių sudarytojoms, padėkime joms atlikti šį nelengvą darbą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų