Klaipėdietis priiminėja laivą – uostų konkurentą | kl.lt

KLAIPĖDIETIS PRIIMINĖJA LAIVĄ – UOSTŲ KONKURENTĄ

Didžiulės patirties laivyboje turintis klaipėdietis jūrų kapitonas Juozas Liepuonius priiminėja ypatingos paskirties naują laivą.

Krova bet kokiu oru

Kroatijoje Rijeko uoste pastatytas naujos kartos birių krovinių 198 m. ilgio laivas „Innovator“, kuris gali pats pasikrauti.

Savarankišką laivo krovimo sistemą sudaro besisukanti 80 m ilgio mobili rankovė – kranas. Per ją kroviniai į laivą gali būti transportuojami iš bet kokio netoli krantinių esančio sandėlio, vagonų, kitos įrangos. Laive yra įrengti 7 triumai. Jis gali priimti iki 45 tūkst. tonų krovinių. Laivas pakraunamas per 60 val.

Įprasti birių krovinių gabenimo laivai turi itin stipriai paisyti orų, nes krovinys triume gali sušlapti. Didesnis vėjas jį gali nupūsti. Šio laivo krova gali vykti bet kokiu oru – lyjant, sningant ar pučiant stipresniam vėjui.

Naujos kartos birių krovinių laive tai negresia – jo krova yra visiškai uždara. Naujos kartos laivas statomas plaukioti JAV, Kanados Arkties vandenyse ir Šiaurės Vakarų Atlante, Aliaskos regione, kur nuolat yra blogi orai – audros, vėjai, lietūs.

J.Liepuonius neatmetė galimybės, kad tas laivas atplauks ir į Klaipėdos uostą. Jame yra įrengta išmetamų laivo variklio dūmų valymo sistema, panaši kaip Lietuvoje registruotuose DFDS jūrų keltuose. Todėl jis galės įplaukti į Šiaurės ir Baltijos jūras, kur šiuo metu taikomi didžiausi pasaulyje laivų taršos reikalavimai.

Toks laivas atitinka ES direktyvą dėl uostų, kur numatyta, kad laivams turi būti sudarytos sąlygos patiems krauti krovinius. Kai laivai nenaudoja uostų krovos įrenginių, jų krova gerokai atpinga.

Įgula iki 24 žmonių

Šį laivą statosi bendra JAV ir Kanados kompanija ASC. Ji turi 46 įprastinius laivus. Naujasis birių krovinių laivas su savarankiška pakrovimo sistema, bus pirmasis tokio tipo šioje kompanijoje.

Keletas panašaus tipo, eksperimentiniais vadinamų laivų taip pat statomi kitose Europos laivų statyklose – Lenkijoje, Slovėnijoje, Bulgarijoje. Su eksperimentiniais savarankiškos krovos laivų projektais dirba ir Pietų Korėjos laivų statytojai. 

„Negaliu atskleisti visų detalių apie šį laivą. Pagal sutartį su kompanija, statant pirmą tokio tipo laivą privaloma laikytis komercinių paslapčių“, - teigė jūrų kapitonas J.Liepuonius.

Jis vienintelis lietuvis tapo šio laivo įgulos nariu – kapitonu. J.Liepuonius turi sausakrūvių laivų valdymo patirtį, žino laivybos ypatumus ledo sąlygomis, neramumų zonose, upėse. Jis yra ne tik jūrų kapitonas, bet ir laivų survejeris (inspektorius), kelių valstybių vėliavų inspektorius.

Laivo įgulą taip pat sudaro jūrininkai iš Kanados, Australijos ir Kroatijos. Iš viso laive yra 13 jūrininkų. Naudojant laivą jo įgula gali siekti iki 24 narių, nes prisidės papildomi krovos specialistai.

Laive daug inovacijų

„Jei šis projektas pasitvirtins, manau, tai bus laivyno ateitis. Nebereikės gremėzdiškų, amžinai turinčių problemų uostų kranų“, - svarstė J.Liepuonius.

Jis su įgula jau įvertino laivo įgulos patalpas – maitinimo saloną, jūreivių ir karininkų poilsio patalpas, gimnastikos salę, kuri įrengta puikiai.

„Navigaciniame tiltelyje pastatyta naujausia navigacinė technika, gausu stebėjimo kamerų. Laivas turi sonarus, kurie gali aptikti jūroje iškritusį žmogų iki trijų jūrmylių atstumu, pastebėti link laivo besiartinančias valtis su žmonėmis net iki 7 jūrmylių atstumu“, - pastebėjo J.Liepuonius.

Jo teigimu, laivas yra labai manevringas – įrengta daug ir galingų pavairavimo mechanizmų. Uostuose jam nereikėtų vilkikų, bet ne visų uostų taisyklės leidžia jų atsisakyti. Laive sumontuota ir daugybė kitų naujovių, kurios atitinka griežtus dabartinius ekologinius, saugos reikalavimus.

Anot J.Liepuoniaus, laivo statytojams jau pateiktos pirmosios pastabos.

„Kroatijoje yra labai ilgos švenčių atostogos – nuo gruodžio 18 iki sausio 8 d. Po jų bus testuojama krovinių priėmimo–iškrovimo sistema. Jai bus skiriama pakankamai daug dėmesio, nes priėmęs laivą, jo savininkas iš karto norės gabenti krovinius – uždirbti pinigus“, - aiškino J.Liepuonius.

GALERIJA

  • Žvilgsnis: nuo kapitono tiltelio matosi krovos įrenginys ir septyni triumai.
  • Inovacijos: centriniame laivo valdymo pulte daugiau elektronikos nei įprasta laivuose.
Rašyti komentarą
Komentarai (10)

qwe

visai nupušo senis, pats save reklamuoja.

Anonimas

Džiugu ,kad lietuviams patikima solidi ir šiuolaikiška technika.Reikia tuo džiaugtis ,kad mūsų jūrininkai taip vertinami.Šaunuolis kapitonas. Kitas dalykas -mūsų pavydas ,gobšumas ir panašiai. Kada gi pas mus tai baigsis.Matyti kaip ir žuvis genda nuo viršaus ,taip ir visuomenė. Partijos ,valdžios vis stengiasi vieni kitus pažeminti. Taip ir tarp eilinių žmonių -jei kam pasisekė ,tą būtina su purvais apdrapstyti. PRABUSKIME ŽMONĖS

Captain Philips

Vadavaujant laivui kapitonas turi kontrolioti visa laiva: 1.Patikrinti kaip padaritas laivo stovumo apskaiciavimas 2.Kaip padaritas laivo marsrutas(laive stove moderni iranga,ten,yra ir elektroniniai jurlapiai) manau,kad Lepuonis ta negales padariti,kad proto neuztenka,bet ir ''makarovkes" diplomas yra pirktas(apie ta buvo nekart rasita anksciau).Aisku visa ta darba padaris protingai padejejai.Ziuriant I tokiu specu senai padariau isvada,kad tas kuris save reklamoja,yra blogi specialistai.Aisku pilant degtine I tauriu savo klube,jis nekada neperpils auksciau vaterlinijos .Mazai apie si zmogeli pozitivu komentaru.,o savegarbes pas Liepuoniu per daug,na tikras kapitonas Vrungelis su savo pasakeliu.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS