Kodėl tūkstančiams buvo atimtas paramos gavėjo statutas? | kl.lt

KODĖL TŪKSTANČIAMS BUVO ATIMTAS PARAMOS GAVĖJO STATUTAS?

  • 0

Paramą ir kelis Gyventojų pajamų mokesčio procentus gali gauti įvairios labdaros paramos organizacijos, asociacijos, profsąjungos, nevyriausybinės organizacijos, viešosios įstaigos, politinės partijos. Daugelis labai nori tų kelių procentų paramos, nes tai gali būti pagrindiniai pajamų šaltiniai. Kodėl beveik 6,5 tūkst. buvo atimtas paramos gavėjo statutas, pokalbis su Registrų centro Registrų tvarkymo direktoriumi Kaziu Maksvyčiu.

– Kuo remiantis buvo atimtas statusas?

– Tai teisės aktais apibrėžtas procesas, Civiliniame kodekse numatyta, kokiais atvejais paramos gavėjo statusas gali būti panaikinamas. Šiuo atveju pagrindinė priežastis – juridiniai asmenys, kuriems suteiktas paramos gavėjo statusas, turi ir prievolę teikti finansinės atskaitomybės dokumentus kasmet. Mūsų pareiga – įvertinti, ar finansinės ataskaitos pateiktos ir jei ne, prieš porą mėnesių įspėjus, panaikinti paramos gavėjo statusą. Tai ir buvo padaryta.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Ar žinote paaiškinimus, kodėl deklaracijų nepateikia?

– Norėčiau pasidžiaugti, kad kai išsiuntėme įspėjimus juridinių asmenų vadovams, kad turi šią prievolę, didelė dalis atsiliepė ir pateikė dokumentus. Didesnė dalis – apie 50 proc. – pateikė. Yra ir pozityvaus aspekto. Kodėl neteikia, juridiniai asmenys įvardija daug priežasčių. Mūsų manymu, nenori, kad konkurentai sužinotų jų finansinę situaciją. Manau, mes šiuo veiksmu prisidedame prie nevyriausybinių organizacijų, paramos gavėjų skaidrinimo. Sudarome galimybę tiems asmenims, kurie finansuoja, skiria paramą, žinoti, kur pinigai panaudojami.

Siekiame, kad Juridinių asmenų registre duomenys būtų švarūs ir teisingi.

– Kita dalis – 50 proc. – nedeklaravo. Vadinasi, pinigais pasinaudojo, tačiau neaišku, kur pinigai. Ar gresia už nedeklaravimą kokia nors atsakomybė?

– Teisės aktuose numatyta ir atsakomybė. Pirmas žingsnis – panaikinome paramos gavėjo statusą. Administracinių nusižengimų kodekse numatytas ir baudų taikymo institutas, turime teisę surašyti administracinių nusižengimų protokolą ir taikyti baudas už nepateiktas finansines ataskaitas. Tai veiksminga prievolė, bet, manome, kad geriau būtų apeliuoti į sąmoningumą ir skatinti pateikti ataskaitas. Kraštutinė priemonė – Civiliniame kodekse apibrėžti tam tikri kriterijai, kuriuos atitinkantys juridiniai asmenys gali būti likviduojami. Šia priemone pastaruoju metu labai naudojamės, taikome ją. Šiais metais išregistruota 17 tūkst. juridinių asmenų. Siekiame, kad Juridinių asmenų registre duomenys būtų švarūs ir teisingi.

– Ar nefiksuojate sukčiavimo atvejų, kai, atėmus juridinio asmens statusą, sukuriamas naujas juridinis asmuo?

– Ne mes turime fiksuoti sukčiavimą, tam yra atskiros institucijos. Tačiau yra tam tikrų saugiklių, kurie neleidžia to daryti. Likviduoto juridinio asmens vadovas negali būti naujo steigiamo juridinio asmens vadovu.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS