Laivybos kompanijos ieško pigesnio kuro | kl.lt

LAIVYBOS KOMPANIJOS IEŠKO PIGESNIO KURO

Į Klaipėdą ateityje gali plaukioti jūrų keltai su kuru, kuris būtų pagamintas iš riešutų kevalų aliejaus ar kitų žemės ūkio produktų.

Kuras iš atliekų

Danijos laivybos ir logistikos kompanija DFDS, kurios padalinys „DFDS Seaways“ yra  Klaipėdoje, nusprendė investuoti į Danijos Lungby komunoje esančią, nuo 2015 metų veikiančią biokuro gamybos įmonę „Mash Energy ApS“.

Ji gamina biokurą iš žemės ūkio atliekų. Šiuo metu pagrindiniu jos biokuro gamybos žaliavų šaltiniu yra riešutų perdirbimo produktai, pagrinde kevalai iš Tanzanijoje ir Indijoje. 

„DFDS“ investicijos per tris etapus siekia 10 mln. Danijos kronų (apie 1,4 mln. eurų). Ji įsigijo 24 proc. „Mash Energy ApS“ akcijų.

Testuos biokurą

Dalį „Mash Energy ApS“ pagaminto biokuro DFDS planuoja naudoti savo laivuose. Pradžioje vyks šio kuro naudojimo laivuose bandymai.

„Išbandę biokurą laivų varikliuose stengsimės parengti jų kokybės reikalavimų dokumentus, kad produktas būtų sėkmingai diegiamas laivų pramonės versle“, - teigė „MASH Energy ApS“ kompanijos generalinio direktoriaus ir šios kompanijos vienas iš įkūrėjų Jakobas Andersenas.

Gali būti, kad biokurą naudos ir koks nors į Klaipėdą plaukiojantis laivas. 

Pačioje DFDS biokuro strategija rūpinasi specialus naujovių diegimo strategijos padalinys.

„Biokuras tampa alternatyva iškastiniam kurui. Jis sumažintų anglies dvideginio išmetimą iš laivų“, - teigė DFDS naujovių diegimo padalinio vadovė Sofie Hebeltoft.

Siekia mažinti kuro išlaidas

Ne tik DFDS, bet ir įvairios kitos laivybos kompanijos ieško įvairių alternatyvų kuo ateityje pakeisti iškastinį kurą.

Yra netgi bandymų kurti įrenginius, kurie laivų kurui ateityje naudotų vandenį atskirdami iš jo deguonies ir vandenilio atomus.

Danijos DFDS kompanija pastaruoju metu dėl laivų kuro, kuris įprastai sudaro apie 60-80 laivybos kompanijų išlaidų, žengia pačiu realiausiu keliu. Ji buvo viena iš tų, kuri sėkmingai į laivus diegė dūmų plovimo sistemas, vadinamus „skruberius“, kai nuo 2015 m. Baltijos ir Šiaurės jūrose bei Lamanšo sąsiauryje įsigaliojo griežtesni sudegusio kuro sieros junginių išmetimo reikalavimai.

Nuo kitų metų sausio 1 d. tie reikalavimai laivams griežtėja visame pasaulyje. Todėl dauguma kompanijų yra priverstos ieškoti pigesnio ir nuolat griežtėjančius reikalavimus atitinkančio alternatyvaus kuro.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

GAL

Slapima bandyt....i vaists,i maists,gal pakaitinus i motorus suktu...

to Vidmantas Matutis

"..plaukioti jūrų keltai su kuru, kuris būtų pagamintas iš riešutų kevalų aliejaus ar kitų žemės ūkio produktų.".."jos biokuro gamybos žaliavų šaltiniu yra riešutų perdirbimo produktai, pagrinde kevalai iš Tanzanijoje ir Indijoje. " TAJ,, Kodel-" Danijos laivybos ir logistikos kompanija DFDS,"? Nebenori pirkti Lietuvoj tos-"..pagamintas iš riešutų kevalų aliejaus ar kitų žemės ūkio produktų."???

SUSIJUSIOS NAUJIENOS