Naujo uosto viziją pristatė Seimo nariams
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje diskutuota apie giliavandenio uosto statybos galimybes. Pasitarime dalyvavo ir Klaipėdos meras bei Seimo Ekonomikos ir Audito komitetų nariai.
Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus vakar bandė Seimo narius įtikinti, kad Klaipėdoje greta Melnragės statyti giliavandenį uostą yra ne prabanga, o būtinybė.
Tai sekretorius grindė tuo, kad Klaipėdos uoste sparčiai auga krova. Nuo 2001 metų krovinių padaugėjo 57 procentais.
Krovinius į mūsų uostą atgabena vis didesni laivai, kuriems reikia daugiau erdvės ir gilesnio uosto. Deja, uosto plėtrą riboja iš vienos pusės auganti Klaipėda, iš kitos – Kuršių nerija.
„Sparčiai didėjant krovinių srautams akivaizdu, kad dabartinio uosto pajėgumų neužtenka“, - teigė A.Vaitkus.
Sekretorius mano, kad logiškiausia būtų pastatyti giliavandenį uostą šalia Melnragės. Esą japonų atlikta studija parodė, kad toks uostas būtų naudingas ir aplinkai – jis pristabdytų kranto eroziją ir pagerintų Melnragės paplūdimių vandens kokybę.
A.Vaitkus neslėpė, kad giliavandenio uosto statybos neramina melnragiškius. Jie nuogąstauja dėl galimo neigiamo uosto poveikio Melnragės aplinkai, kraštovaizdžiui, taip pat dėl to, kad uosto kaimynystė šioje gyvenvietėje smarkiai sumažintų nekilnojamojo turto kainas.
Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičus Seimo narius įspėjo neskubėti pritarti giliavandenio uosto statybai. Esą, kad ir kaip patraukliai atsiradus giliavandeniam uostui atrodytų Klaipėdos perspektyvos, tokiam objektui nepritaria dalis klaipėdiečių.
O krovos didėjimas, kuriuo norima pagrįsti giliavandenio uosto atsiradimo būtinybę, kelia abejonių – ar išties tokie augimo tempai išliks.
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkė Birutė Vėsaitė domėjosi, kokia situacija yra kituose uostuose.
A.Vaitkus teigė, kad rusai mums net pavydi tokio požiūrio į ateitį ir pabrėžė, jog neplečiant Klaipėdos uosto jis prarastų konkurencingumą.
Naujausi komentarai