Prasidėjo padangų keitimo karštinė

Prasidėjo padangų keitimo karštinė

2007-10-31 09:00

Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo lapkričio 10-osios iki balandžio 1 d. lengvieji automobiliai privalo būti eksploatuojami tik su žieminėmis padangomis. Vairuotojai, laiku nesuspėję jų pakeisti, rizikuoja ne tik būti nubausti policijos pareigūnų. Įvykus eismo įvykiui jie gali prarasti teisę ir į draudimo bendrovės žalos atlyginimą.

Draudimo kompanijų duomenimis, iškritus pirmajam sniegui kasmet draudiminių įvykių padaugėja 15–20 proc. Lapkritį, drastiškai pablogėjus eismo sąlygoms, įvyksta daugiausia eismo nelaimių, kuriose žūsta žmonės ir smarkiai apgadinama technika. Draudikai perspėja, kad laiku nepasikeitę vasarinių padangų vairuotojai gali sulaukti baudos ne tik iš policijos pareigūnų, bet ir įvykus avarijai – nemalonios žinios iš draudimo bendrovės.

„Jeigu Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai nustato, kad avarijos, per kurią buvo apgadintas automobilis, priežastis yra netinkamos padangos – draudimo bendrovė gali atsisakyti atlyginti tokią žalą. Šiuo atveju transporto priemonė traktuojama kaip techniškai netvarkinga, todėl draudimo išmoka gali būti nemokama“, – sakė draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ departamento vadovas Audrius Pilčicas.

Tiesa, jei avarijos priežastis nėra susijusi su vasarinėmis padangomis ar stabdymu, draudimo bendrovės padarytą žalą paprastai atlygina.

Specialistai primena, kad vasarinės padangos oro temperatūrai kritus iki 7 laipsnių sukietėja ir jų stabdymo kelias žymiai pailgėja. Dėl to važiuoti automobiliu pasidaro nesaugu.

Blaivaus proto pergalė

Kalbinti padangomis prekiaujančių įmonių atstovai vienbalsiai tvirtino, kad šiais metais vairuotojai rūpintis žieminėmis padangomis pradėjo dar spalio pradžioje, o pastarąsias dvi savaites ratus montuojančios dirbtuvės dirba maksimaliais „apsisukimais“. Dėl to beveik visose padangų keitimo dirbtuvėse susidarė norinčiųjų permontuoti ratus eilės. Patekti pas meistrus galima luktelėjus nuo poros dienų iki savaitės. Bene geriausia padėtis yra „Melgos“ dirbtuvėse, kur padangas įmanoma pasikeisti be išankstinės registracijos.

„Atskiruose mūsų filialuose taip pat tenka šiek tiek laukti, tačiau šiemet pradėję kviesti savo klientus keisti padangas anksčiau, didelės sumaišties išvengėme. Pirmojo sniego veikiausiai lauks nedidelis procentas vairuotojų“, – pasakojo „Melgos“ vadovas Erlandas Gintneris.

Asortimentas solidesnis

Bendrovės „Egzotika“ filialo direktorius Juozas Buitkus savo ruožtu pastebėjo, kad skirtingai nei ankstesniais metais automobilininkai dažniau ieško naujesnio modelio, brangesnių ir kokybiškesnių padangų. Tą patį tvirtino praktiškai visų kalbintų padangų parduotuvių atstovai.

„Bendras parduodamų žieminių padangų kiekis šiais metais auga gana nuosaikiai, tačiau dėl padidėjusios brangesnių produktų paklausos, apyvarta turėtų būti maždaug 20 proc. didesnė“, – prognozavo J.Buitkus.

Ratų montavimo ir balansavimo kainos pastarosiomis dienomis praktiškai nesikeitė. Tik mažesnėse dirbtuvėse išaugus klientų srautui šie darbai pabrango 2–5 litais. Priklausomai nuo ratų dydžio, paslaugų kaina svyruoja tarp 17–25 litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų