Seimas imasi tolimojo susisiekimo autobusais sistemos reformos | kl.lt

SEIMAS IMASI TOLIMOJO SUSISIEKIMO AUTOBUSAIS SISTEMOS REFORMOS

Seimas pradėjo svarstyti tolimojo susisiekimo autobusais sistemos reformą numatančias pataisas.

Už Kelių transporto kodekso pakeitimus po pateikimo ketvirtadienį balsavo 52 Seimo nariai, prieš buvo penki, o susilaikė 28. Svarstymas po diskusijų komitetuose numatytas gruodžio 8-ąją.

Kaip sakė pataisas Seime pristatęs susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas, siūloma konkurencinga procedūra vežėjams patekti į šią sistemą.

„Bus įgyvendintas Konkurencijos tarybos nutarimas ir užtikrinta sąžininga konkurencija tolimojo susisiekimo srityje. Taip pat pagerintas susisiekimas tolimojo susisiekimo maršrutais, nes ten, kur neturėsime norinčių vežti vežėjų, bus galimybė organizuoti viešąsias paslaugas“, – teigė viceministras. 

Pasak jo, autobusų tvarkaraščiai turės būti suderinti su traukinių maršrutais.     

Pakeitimai nustato, kad tolimaisiais maršrutais bus galima vežti ne senesniais kaip 14 metų autobusus, o stotys turės vadovautis bendrais reikalavimais stotims: jose turės būti įrengtos laukimo salės ir patalpos stoties darbuotojams bei ekipažams, keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo peronai, autobusų stovėjimo tarp reisų aikštelės, bilietų kasos ar terminalai bei bagažo saugyklos, jos privalės turėti interneto svetaines ir jose skelbti visą informaciją.

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovė Laima Nagienė piktinosi, kad reikalavimai autobusų stotims per dideli, todėl „jų kai kuriuose miestuose ir neliks“, o konservatorius Edmundas Pupinis teigė, kad pertvarkymai „paveiks kainas“.

Tuo metu socialdemokratas Kęstutis Vilkauskas baiminosi, kad savivaldybių autobusų stotys gali neatlaikyti konkurencijos.

„Gali tos didžiosios kompanijos pasirinkti pelningus maršrutus, gauti tas licencijas ir tie savivaldybių autobusų parkai gali nukentėti“, – svarstė jis.

Konservatorius Jurgis Razma priekaištavo, kad projektas „perkrautas smulkiais biurokratiniais“ reikalavimais.

„Kiek reikalavimų stotims: ir bagažo kameros, ir internetinės svetainė, ir bilietų pardavimas. Kur jūs kiekvienoje mažo rajono stotyje matėte tokius stebuklus? Ir ar buvo atlikta kaštų ir naudos analizė to projekto, kiek tie visi reikalavimai atsilieps ir kas iš to gausis?“ – kalbėjo parlamentaras. 

Pataisos numato, kad autobusų stotis prižiūrės Transporto saugos administracija, kuri nustatytų tolimojo susisiekimo maršrutų poreikį.

Susisiekimo viceministro duomenimis, šiuo metu Lietuvoje geležinkeliais keleiviai vežami 27 maršrutais, o tolimojo susisiekimo autobusais – 260.

Rašyti komentarą
Komentarai (11)

As

Grubus kišimasis į privatų verslą. Tegul savivaldybių ar valstybiniai autobusai derinasi prie traukinių tvarkaraščio, kodėl traukiniams galima važiuoti per privatų verslą? Kur jus matėt stotyse saugojimo kameras? Aš mačiau tik Vilniaus autobusų stotyje. Jei valstybė nori primesti savo tvarką, tegul steigia savo autobusų linijas ir sąžiningai konkuruoja. Rezultatas iš anksto aiškus.

siūlau

tokiem kas turi galva jau dabar primest kap būtu galima vėl pradėt dušmanint kap kadais buvo apie 2000tuosius metus.Jau viskas i ta eina kad valstybinis transportas kap ir kiti valstybiniai dalykai Lietuvoj bus sunaikinti. O ka kažkadaise buvo visai gerai.Nėr autobuso tai čia pat dušmanas už mažesne kaina. I H u i jie ka pagaus. Reik tep manyt - kap jūs mums tep mes jums. Valdžia jau seniai ne mūsu o lietuviam gyvent reikia.Užsiknisa valdžiagyvia i tegu grabais

Klpd.

O kodėl nesiima artimo susisiekimo sistemos reformos? :D) Na gal reformos didelės ir nereikia bet bilietų kainas ir sąnaudų paskaičivimus ir dar šį tą būtina peržiūrėti. Pasižiūrėt iš kur čia taip?:D) Kai važiavime į Varšavą vos ne tiek pat reikia mokėt kiek iš Klaipėdos į Vilnių? Oi matyt nubyra Kažkam ,,pienionsų" , oi nubyra..Nehylai:D)
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS