L. Kasčiūnas: Lietuvos sprendimas blokuoti „Belaruskalij“ trąšų tranzitą bus sunkiai apeinamas | kl.lt

L. KASČIŪNAS: LIETUVOS SPRENDIMAS BLOKUOTI „BELARUSKALIJ“ TRĄŠŲ TRANZITĄ BUS SUNKIAI APEINAMAS

Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas Laurynas Kasčiūnas tikina, kad trečiadienį vykusiame NSGK bei Ekonomikos (EK) komiteto posėdyje dėl aplinkybių, susijusių su Baltarusijos valstybinės įmonės „Belaruskalij“ trąšų tranzitu per Lietuvos teritoriją, tyrimo buvo gautas patikinimas, kad baltarusiškos trąšos tranzitu per Lietuvą keliauti nuo vasario 1 d. nebegalės.

„Nebus taip paprasta apeiti Lietuvos sprendimą blokuoti tranzitą. Mes kažkada kalbėjome, kad atskiros valstybės, atskiros privačios įmonės tą galėtų padaryti, bet pasirinkti sprendimai, formulės, mano požiūriu, leidžia daryti tvirtą išvadą, kad apėjimo galimybė bus labai sunkiai randama. Čia, manau, yra labai svarbu, nes jeigu norime, kad sankcijos veiktų ir niekas iš to nepasipelnytų, kad „Belaruskalij“ ar koks nors kitas režimas jų neapeitų, reikia tuos dalykus sudėlioti“, – trečiadienį Seime žurnalistams teigė L. Kasčiūnas.

„Iš esmės sprendimas yra toks, kad pasinaudojimas geležinkeliu, infrastruktūra negali leisti pasipelnyti Lukašenkos priešiškam režimui, daug problemų kuriančiam režimui – nuo migracijos krizės iki Rusijos pajėgų dislokavimo Baltarusijos teritorijoje. Bet kas, kas norės pasinaudot geležinkelių infrastruktūra, turės gauti leidimą ir atitikti nacionalinio saugumo kriterijus“, – pridūrė NSGK pirmininkas.

LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

L. Kasčiūnas sakė, kad jei „Belaruskalij“ pateiktų reikalavimą atlyginti nuostolius, Lietuva gintųsi teisinėmis priemonėmis, tačiau plačiau to nekomentavo.

ELTA primena, kad gruodžio 8 d. įsigaliojus JAV sankcijoms valstybinei Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, įmonės krovinių judėjimas Lietuvos teritorija nesustojo, kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ lapkričio pabaigoje iš bendrovės gavo netipinius išankstinius mokėjimus už jos krovinių pervežimus iki kovo.

Gruodžio 21 d. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija priėmė sprendimą, kad 2018 m. OAO „Belaruskalij“ ir AB „Lietuvos geležinkelių“ sudaryta sutartis dėl krovinių vežimo geležinkeliais organizavimo, taip pat 2021 m. spalio mėnesio sutarties pakeitimas neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

Sausio 12 d. vykusiame Vyriausybės posėdyje buvo nutarta, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartis kelia grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui ir ji bus anuliuota nuo vasario 1 d.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

pasaulietis

Ves trasas toliau tik lansbergines saikos sulibdyta bendrove kuri dalinsis pelnu tarpusavyje. ,valsbybei nieko neteks, o paskui prichvatizuos visa uosta ,tam jauciu ruosiasi.

tiesiai sviesiai

valdzios kenkimas lietuvai bus sunkiai apeinamas... o latviai ploja is dziaugsmo...

Klpd.

Viskas paprasta: 1. Tuojau pat nuimat Broilerį; 2. Įspėjat PIŠ'ą kad baigtų savo nesamones; 3. Atsiprašot Lukašenkos už nesusipratimą ir nekompetetingos valdžios klaidas padarytas dėl visiško neišmanymo bei patyrimo stokos diplomatijos strategijoje. Viskas. Problemos nelieka ir viskas sugyžta į savo vietas
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS