„Baltijos didmena“ nubausta už privalomos informacijos nesuteikimą | kl.lt

„BALTIJOS DIDMENA“ NUBAUSTA UŽ PRIVALOMOS INFORMACIJOS NESUTEIKIMĄ

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informuoja apie bendrovės „Baltijos didmena“ valdomoje elektroninėje parduotuvėje www.membershop.lt nustatytus informacijos teikimo vartotojams pažeidimus bei bendrovei taikytą sankciją.

Tarnyba gavo vartotojo prašymą dėl elektroninės parduotuvės www.membershop.lt negrąžinamų išlaidų už batų siuntimą. Siekdama nustatyti, ar elektroninėje parduotuvėje pateikiama informacija atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus, VVTAT atliko elektroninės parduotuvės patikrinimą.

Atlikus patikrinimą nustatyta, kad minėtoje elektroninėje parduotuvėje vartotojams apribojama teisė grąžinti tam tikros rūšies prekes, apribojamos vartotojų teisės dėl batams suteikiamų garantinių įsipareigojimų, pateikiama klaidinanti informacija apie vartotojo teises įsigijus netinkamos kokybės prekę, apribojama vartotojų teisė į pardavėją kreiptis per įstatyme numatytą dviejų metų garantijos terminą, siaurinamos vartotojų teisės dėl bendrovės garantinių įsipareigojimų, taip pat elektroninėje parduotuvėje trūksta informacijos apie prekių pristatymo bei grąžinimo išlaidų paskirstymą vienai ar kitai šaliai.

Ginčo nagrinėjimo metu nustatyta, kad bendrovei atsisakius grąžinti vartotojui batų pristatymo išlaidas, buvo pažeista Lietuvos Respublikos civilinio kodekso dalis, numatanti, kad verslininkas nedelsdamas ir ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo tos dienos, kurią jis gavo vartotojo pranešimą apie sutarties atsisakymą, turi grąžinti vartotojui visas šio sumokėtas sumas, įskaitant vartotojo apmokėtas prekių pristatymo išlaidas. VVTAT pažymi, jog ginčo nagrinėjimo metu už pristatymą patirtas išlaidas bendrovė vartotojui grąžino.

Tarnyba kreipėsi į bendrovę, prašydama pašalinti nustatytus informacijos teikimo vartotojams neatitikimus, tačiau „Baltijos didmena“ įgyvendino ne visus nurodymus, t. y. nepateikė vartotojams informacijos apie prekių pristatymo bei grąžinimo išlaidų paskirstymą vienai ar kitai šaliai, todėl buvo pradėta nagrinėjimo procedūra dėl „Baltijos didmena“ galimo Civilinio kodekso ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pažeidimo.

Nagrinėdama bylą VVTAT komisija pažymėjo, kad vartotojo interesų apsaugai taikomi padidinti reikalavimai, todėl pirkimo sąlygos vartotojui privalo būti nurodytos aiškiai, suprantamai ir nedviprasmiškai. Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, atsižvelgiant į tai, kad bendrovė tyrimo metu bendradarbiavo ir teikė paaiškinimus, už Civilinio kodekso ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pažeidimą „Baltijos didmenai“ skirta 144 eurų bauda.

Tarnybos nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųstas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS