„Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų | kl.lt

„IKI“ ATSINAUJINA IR PRISITAIKO PRIE PIRKĖJŲ

  • 8

Prekybos tinklas „Iki“ pradeda naują pokyčių etapą – vakar sostinės Šeškinės mikrorajone atidaryta visiškai naujo dizaino ir išdėstymo „Iki“ parduotuvė, brėžianti naujus standartus ateities parduotuvėms. Pirkėjų komfortas ir kuo patogesnis apsipirkimas – toks pradedamos „Iki“ tinklo parduotuvių pertvarkos tikslas.

Vadovautasi tyrimo rezultatais

„IKI Lietuva“ generalinės direktorės Nijolės Kvietkauskaitės teigimu, prekybos tinkle vykstantys strateginiai pokyčiai apima visą prekybos tinklą, taip pat ir fizines parduotuves. Nauja parduotuvių koncepcija buvo kuriama itin dėmesingai įsiklausant į pirkėjus, bendradarbiaujant su Švedijos ir Vokietijos mažmeninės rinkos ekspertais.

Tam, kad įsitikintų, ar tikrai eina teisingu keliu, „Iki“ prekybos tinklas atliko Vartotojų elgsenos tyrimą. Jis parodė, kad fizinės parduotuvės vis dar yra populiariausios tarp pirkėjų – daugiau nei pusė apklaustųjų (54 proc.) fizinėse parduotuvėse apsiperka 2-3 kartus per savaitę (kasdien apsiperka 15 proc. žmonių, rečiau nei kartą per savaitę – vos 3 proc.).

Jeigu žmonės 2-3 kartus per savaitę eina į parduotuvę, vadinasi, jiems svarbu viskas – produktai, parduotuvės išplanavimas, akcijos ir pan.

Lietuvos pirkėjas parduotuvėje vidutiniškai užtrunka 29 minutes (moterys užtrunka ilgiau nei vyrai, bet tik trimis minutėmis). Tie, kurie eina kasdien į parduotuvę ir jau žino, kas ir kur padėta, vis tiek parduotuvėje praleidžia vidutiniškai 25 minutes. Tie, kurie eina kartą per savaitę – vidutiniškai 35 minutes.

Butauto Barausko nuotr.

Kokie kriterijai žmonėms svarbiausi renkantis parduotuvę? Akcijos mėgstamiems produktams (61 proc.), parduotuvės vieta - kad ji būtų arti namų, darbo (58 proc.), platus prekių asortimentas (46 proc.) ir pasiūlymai, galiojantys klientams, turintiems lojalumo kortelę (40 proc.).

O labiausiai pirkėjams nepatinka siauras prekių asortimentas, neaiškios prekių nuorodos, iškabos, klaidus parduotuvės išplanavimas, nepakankamas kasų kiekis.

Tyrimas taip pat parodė, kad daugiausia laiko apsipirkdami lietuviai praleidžia šviežių vaisų ir daržovių (48 proc.), pieno produktų (29 proc.), duonos gaminių ir konditerijos (20 proc.) skyriuose. Būtent šių skyrių pirkėjai labiausiai ir pasigestų, jei jų neliktų.

Tyrimo rezultatais vadovaujantis ir buvo suplanuota ir išdėstyta pirmoji naujos koncepcijos „Iki“ parduotuvė. Naujos koncepcijos parduotuvių idėja – sukurti tokią aplinką, kurioje klientų apsipirkimo kelionė vyktų intuityviai, mėgstamas prekes būtų galima rasti kuo greičiau ir patogiau, būtų aiškiai išskirti specialūs kainų pasiūlymai ir dar daugiau dėmesio skiriama „Iki“ stiprybei rinkoje – šviežių produktų asortimentui.

„Galvodami apie mūsų pirkėjus ir jų poreikius, visada stengiamės būti vienu žingsniu priekyje – imtis lyderystės įgyvendinant pokyčius, atnešant mažmenos inovacijas į Lietuvą. Pastarieji keleri metai parodė, kad keičiasi ir pats pirkėjas – tikisi dar sklandesnės apsipirkimo patirties, greičio, patogumo, drąsiai išbando technologines naujoves. Tai mus kasdien skatina keistis, naujausias mūsų kūrinys – geriausiomis rinkos praktikomis grįsta fizinių parduotuvių koncepcija“, – sakė N. Kvietkauskaitė.

Dar arčiau pirkėjo

Po rekonstrukcijos atidaryta parduotuvė „IKI Šeškinė“ Vilniuje (Šeškinės g. 32) yra pirmoji, kurioje pirkėjai galės išbandyti kitokią apsipirkimo patirtį. Jos prekybinis plotas siekia 1 582 kv. metrų, investicijos į ją siekė 2,3 mln. eurų.

Naujose parduotuvėse taikomi sprendimai buvo kuriami įvertinus pirkėjų poreikius, kurie ypač daug dėmesio skiria apsipirkimo sklandumui, kategorijų ir prekių išdėstymui, šviežumui ir kokybei bei geros kainos pasiūlymams.

Įgyvendinant pokyčius, buvo nuosekliai peržiūrėtas parduotuvių asortimentas. Eliminuotos mažo apyvartumo prekės, padidintas mėgstamiausių prekių matomumas. Įrengti patogūs bei erdvūs daržovių ir vaisių, šviežios mėsos, žuvies ant ledo, konditerijos, kepinių, ne maisto prekių skyriai. Taip pat atnaujinta ir standartizuota įranga – siekiant maksimalaus energetinio efektyvumo, operacijų efektyvumo ir, žinoma, jaukumo bei patogumo klientams.

Parduotuvių interjeras atnaujintas taip, kad pirkėjo kelionė būtų aiškiai orientuota, jis visada gerai matytų tiek specialius kainų pasiūlymus, tiek šviežio maisto kategorijų produktus. Interjere dominuoja pagrindinės „Iki“ spalvos – žalia ir geltona. Žalia spalva simbolizuoja šviežumą bei paslaugų teikimo zonas, geltona spalva indikuoja gerus kainos ir kokybės pasiūlymus, tad pirkėjai čia ras prekes, kurioms taikomos akcijos ir nuolaidos.

Dar vienas svarbus naujos koncepcijos bruožas – aplinkos atpažįstamumas. Parduotuvės kuriamos taip, kad aplinka būtų atpažįstama visame „Iki“ tinkle, tad nusprendę užeiti į bet kurią „Iki“ parduotuvę, klientai nepasimestų – prekių grupių išdėstymas bus analogiškas visame tinkle, tokiu būdu užtikrinant sklandžią apsipirkimo kelionę.

Naujos koncepcijos parduotuvėse reikšmingą dalį kasų sudarys savitarnos kasos, kurias greitesniam apsipirkimui renkasi didžioji dalis klientų, įdiegti ir energiją taupantys sprendimai – LED apšvietimas bei tvaresnė šaldymo įranga.

Butauto Barausko nuotr.

Plėsis ir į kitus miestus

Pasak „IKI Lietuva“ generalinės direktorės N. Kvietkauskaitės, šį mėnesį sostinėje duris atvers ir dar dvi naujos koncepcijos „Iki“ parduotuvės – „IKI Šaltinėlis“ ir „IKI Pilaitė 2“. Kitų dviejų atnaujintų parduotuvių atidarymai suplanuoti gegužę, o paskutinį metų ketvirtį pirkėjams bus atvertos dar keturios parduotuvės.

„Kaskart pristatydami pirkėjams inovacijas, mes pradedame ir naują mokymosi etapą. Ne išimtis ir nauja parduotuvių koncepcija. Ją į rinką įvedame žinodami, ko šiandien reikia mūsų pirkėjams, tačiau visada stebime situaciją, esame pasiruošę tobulinti siūlomus sprendimus. Šiemet numatytų devynių naujos koncepcijos parduotuvių atidarymai yra pokyčių kelio pradžia. Tikime, kad pirkėjai juos priims pozityviai, o tai suteiks pagrindo tęsti parduotuvių atnaujinimo darbus ir visoje Lietuvoje“, – sakė „Iki“ tinklo vadovė.

Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 237 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau tris autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę. Šiemet prekybos tinklas „Iki“ buvo įvertintas prestižiškiausiu „Top Employer 2023 Lietuva“ sertifikatu.

GALERIJA

  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
  • „Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų
Butauto Barausko nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Senukas

Šneka šneka, apsinuodijau ju maistu pasenusiu

Rimantė

Jau senokai nebeapsipirkinėju “IKI”, nes ne kartą teko susidurti su įvairiomis prekybininkų suktybėmis. Kai viena kaina nurodyta salėje prie prekės o kai ateini į kasą - ji staiga pasikeičia ir niekas negali atsakyti , kodėl tai vyksta, nors pirkėjai ne kvaili ir supranta tas prekybininkų gudrystes juos kvailinant. Todėl jeigu ir kada užsuku į šį prekybinį centrą, tai pirma išsiaiškinu dėl prekės kainos o tik tada einu į kasą. Nemalonus jausmas, kai tau bando kabinti makaronus .

IKI brangių prekių parduotuvė

Nervina, kai prekės perdėliojamos, kai nerandi prekės ten, kur buvo sudėtos anksčiau. Nervina ir man nepriimtina savitarna.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS