Tiltas į „Mokslo salą“
Žemąją Fredą ir „Mokslo salą“ turinčio sujungti tilto statybos vyksta pagal numatytą grafiką. Čia sukiojasi kranai, juda mechanizmai, kita reikalinga technika. „Jau įrengėme laikinąsias ir stacionarias spraustasienes. Tai speciali konstrukcinė sienelė, statoma prie tilto atramų, kad sutvirtintų gruntą, apsaugotų nuo išplovimo ar slinkimo ir užtikrintų tilto stabilumą“, – pasakojo bendrovės Transporto infrastruktūros statinių projektų vadovė Jolanta Varkalienė. Taip pat tiltininkai užpylė upę, tai reikalinga būsimam statinio perdangos montavimui. Tilto statyboms tęsti būtina laikina sausuma ar stabilus pagrindas per upę. Šis užpylimas leidžia dirbti kaip ant kieto grunto, kol montuojamos viršutinės tilto dalys. Pašnekovė pažymi, kad rekonstruotas nuotekų šalinimo vamzdis, praktiškai baigti įrengti poliai, tarpinės atramos, didžiąja dalimi – ir krantinių atramos. Atraminiai guoliai pastatyti į projektinę padėtį.
„Šiuo metu tęsiame krantinių atramų betonavimą, taip pat pastolių perdangai atremti montavimą. Paskui bus pradėtas pačios perdangos montavimas, įrengsime atraminę sieną, sumontuosime apsauginius rezervinius vamzdžius. Betonuotojų laukia tilto pereinamosios plokštės“, – apie tai, kas pastaruoju metu vyksta objekte ir kas numatyta, kalbėjo pašnekovė.
Prie galingos gamtos jėgos – upės – dirbantys tiltininkai neišvengė ir iššūkių. „Kai įrenginėjome polius, spraustasienes, susidūrėme su kieto grunto sluoksniais, apsunkinusiais darbus. Rekonstruojant nuotekų šalinimo vamzdį ir įrenginėjant pamatus, papildomų galvosūkių sukėlė aukštas gruntinio vandens lygis, susijęs su netoliese esančia upe. Sudėtinga atramų geometrija, nestandartinių klojinių naudojimas ir aukšti architektūriniai reikalavimai taip pat kelia papildomų techninių ir organizacinių uždavinių. Didžiausias iššūkis vis dar laukia – tai centrinės tilto dalies montavimas“, – nurodė projektų vadovė ir čia pat priduria, kad didelę tiltų statybos patirtį turinti komanda operatyviai ir rezultatyviai sprendžia susiklosčiusias situacijas.
Abu Nemuno krantus sujungsiančio dviračių ir pėsčiųjų tilto statybomis rūpinasi visas būrys specialistų: darbų vadovai, geodezininkas, mechanizatoriai, suvirintojai, staliai, armatūros rišėjai-betonuotojai. Kai kuriems darbams pasitelkta subranga.
H. ir O. Minkovskių gatvės rekonstrukcija
Čia pat, Žemojoje Fredoje, AB „Kauno tiltai“ darbuojasi, vykdydami H. ir O. Minkovskių gatvės rekonstrukciją. „Tai išties sena gatvė, prašyte prašiusi atnaujinimo ir modernių sprendimų. Juolab kad čia ne tik įsikūrusios didelės įmonės, bet ir sparčiai vystomas „Nemunaičių“ projektas, kuriame bus gyvenamųjų namų kvartalas, numatytas ir verslo centras“, – apie pokyčių būtinybę kalba darbų vadovas Vidas Janulis. Jis pažymi, kad numatyta daug skirtingų darbų, kuriuos atlieka ne tik AB „Kauno tiltai“, bet ir kitos įmonės; joms vietą darbų aikštelėje AB „Kauno tiltai“ užleido nufrezavę kelio dangą. Jų rūpesčiu atnaujinamos požeminės komunikacijos, ryšio kabeliai, lietaus kanalizacijos, drenažų šuliniai, jie atliks gatvės apšvietimo ir šviesoforų sistemos diegimo darbus.
„Paveldėjome paveldą“, – santūriai juokauja V. Janulis. Ir iš tikrųjų – tvarkant, rausiant kone šimtmečio amžiaus gatvę, rasta senų pralaidų, aptiktas daugybę metų matęs kaminas. Būta ir betoninių, tarybinių šachtų. Tokių radinių užfiksavo ir inžinerinių tinklų firmos, kasusios 5–6 m gylyje. „Tada jau kviečiamės paveldosaugininkus, kad šie įvertintų ir nurodytų, kaip daryti toliau. Žinoma, jie savo ruožtu irgi tikrina radinių vertę archyvuose ir informuoja mus“, – apie operatyvų bendradarbiavimą pasakojo darbų vadovas.
Nors darbai H. ir O. Minkovskių gatvėje tik įsibėgėja, pašnekovas įsitikinęs, kad rezultatas bus įspūdingas: „Turėsime keturių eismo juostų saugią, patogią 2 km ilgio gatvę. Čia atsiras dviračių ir pėsčiųjų takai abiejose kelio pusėse; projekte numatyta žalia veja. Be to, bus įrengta naujų automobilių stovėjimo vietų. Atsiras žiedinė sankryža, leisianti eismo dalyviams judėti dar efektyviau. Nepamiršti ir miestiečiai, besinaudojantys viešuoju transportu, – granitiniais bortais bus įrengtos stotelės. „Nuo gruodžio iki kovo vidurio turėsime žiemos technologinę pertrauką. Tikimės, kad rekonstrukciją įgyvendinsime laiku ir kitų metų rudenį eismo dalyviai galės įvertinti ryškius pokyčius“, – vylėsi AB „Kauno tiltai“ atstovas.
Kauno geležinkelio stoties prieigos
Traukinių mylėtojai neabejotinai pastebėjo kelio darbininkų sujudimą ir prasidėjusius darbus Kauno geležinkelio stoties prieigose. Teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato bendrovė prieš mėnesį nuardė automobilių stovėjimo aikštelės dangą, nuėmė sluoksnius ir ėmėsi įrenginėti sankasos apačią. Savo ruožtu tam tikrus darbus atlieka kitos įmonės (požeminės komunikacijos, apšvietimas ir pan.), todėl itin svarbus statybvietėje dirbančiųjų eiliškumas, kad viskas vyktų sklandžiai. Kaip pažymėjo už objektą atsakingas darbų vadovas Saulius Valys, nors patys darbai savo mastu kiek mažesni, tačiau laukiami rezultatai neabejotinai nenuvils miesto gyventojų, ypač traukinių keliautojų ir juos palydinčiųjų. „Įrengsime 40-ies vietų automobilių stovėjimo aikštelę, ne asfaltuosime, o išklosime ją trinkelėmis. Vietoj anksčiau buvusios atraminės tvorelės, kurios nebeliks, bus suformuotas ir žalia veja užželdintas šlaitukas. Įvažą į aikštelę perkelsime arčiau stoties pastato ir panaikinsime senąją, ne tokią saugią“, – nurodo S. Valys. Projektiniai sprendiniai maksimaliai orientuoti į keliautojų poreikius, pėsčiuosius ir jų saugumą. Anot pašnekovo, bus įrengtos ir aiškiai atskirtos zonos pėstiesiems, laukiantiesiems ir tiems, kurie priveža keleivius prie geležinkelio stoties greitam išlaipinimui (vadinamasis „Kiss and drive“ / „Pabučiuok ir toliau važiuok“). Net ir darbų metu stengiamasi sumažinti laikinus nepatogumus, pėstiesiems paliekant saugius praėjimus. Kad saugiai judėtų išvengdami statybvietės ir pakliūtų, kur planuoja, keleivius nukreipia orientyrai.
„Tikrai bus ne tik funkcionalu, bet ir estetiška. Sutvarkytą erdvę stilizuotai ir originaliai papuoš šviesus granitas su dekoratyviniu elementu iš rudų klinkerio plytelių. Jos atskleis geležinkelių bėgių piešinį ir organiškai įsikomponuos į stoties aplinką“, – įsitikinęs S. Valys.
Ateities plento trečiasis etapas
Darbai verda ne tik Kauno miesto centre ir jo paribiuose, bet ir šiek tiek tolėliau – Ateities plente. Bendrovė čia vykdo trečiosios atkarpos rekonstrukciją. Beveik 1 km ruože AB „Kauno tiltai“ pluša drauge su subrangovais. „Į darbus kibome kovo viduryje, o šiuo metu aktyviai baiginėjame žemės sankasos darbus, įrenginėjame naujo kelio sankasos šalčiui atsparų sluoksnį, be to, jau paklojome apatinį asfalto sluoksnį daliai – 200 m – naujojo kelio. Objektas didelis, terminai ambicingi, tad pasitelkiame ir subrangą, kuri atsakinga už lietaus nuotekų sistemas, būsimos atraminės sienelės pastatymą“, – pasakojo darbų vadovas Vaidas Sprainaitis ir priduria, kad kiti bendrovės kolegos stato arkinį viaduką, čia jau išgręžti poliai, rišama armatūra, ruošiamasi betonuoti pamatus.
AB „Kauno tiltai“ energetikai, atsakingi už objekto apšvietimo sistemą, jau atliko dalį savo darbų, prisijungs į statybų maratoną ir vėliau.
„Verčiam kalnus tiesiogine prasme“, – humoro nestokojo V. Sprainaitis. Nukasus didžiulius kiekius grunto, ant naujai suformuoto kalno šlaitų bus klojami trys tinklų sluoksniai, užžeriama juodžemiu, tuomet sėjama veja. Numatyta dėti bortus, sutvarkyti latakų sistemą. „Įdomus faktas, kad prieš pat Jonines nugriovėme žymųjį „Černobylio“ filmo tiltą. Šis statinys, pasitelkus kraną, buvo iškeltas konstrukcijų gabalais. Tai buvo apleistas komunikacijų tiltas su pėsčiųjų taku per veikiantį Palemono–Jiesios geležinkelį“, – pasakoja pašnekovas. Darbų pabaiga numatyta kitų metų rudenį, tikimasi, kad viskas klostysis be didelių netikėtumų. „Esu tikras, kad iki galo įgyvendintas Pietrytinio Kauno aplinkkelio projektas, kurio dalimi yra ir Ateities plentas, bus didžiulis palengvinimas tiek eismo dalyviams, norintiems greičiau nuvykti, tiek Petrašiūnų gyventojams. Nukreipus didžiulius transporto srautus nuo šio mikrorajono į aplinkkelį, sumažės triukšmas, tarša, spūstys, padaugės laimingų keliautojų“, – įsitikinęs darbų vadovas.

Naujausi komentarai