Galutinai įsiteisėjus teismo sprendimui, „Let‘s Jet“ anksčiau kontroliavusios Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ antrinė orlaivių nuomos įmonė „AviaAM Leasing Service Centre“ ir jos vadovas Tadas Goberis privalo grąžinti „Hak Air“ apie 5,2 mln. JAV dolerių (šios dienos kursu – apie 4,8 mln. eurų) avansą už daugiau nei prieš dešimtmetį pastarosios ketinto įsigyti lėktuvo.
Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) Civilinių bylų skyriaus atrankos kolegija kovo 20-ąją atmetė „AviaAM Leasing Service Centre“ skundą dėl Apeliacinio teismo vasario 27 dienos sprendimo peržiūrėjimo.
„AviaAM Leasing Service Centre“ LAT nurodė, kad žemesni teismai padarė klaidingą išvadą dėl Britų Mergelių Salų bendrovės „Haglag“ egzistavimo fakto, kuris turi esminę reikšmę sprendžiant dėl sandorio.
„Aplinkybė, kad byloje nebuvo jokių įrodymų, galinčių pagrįsti bendrovės („Haglag“ – BNS) egzistavimą, pati savaime įrodo jos neegzistavimo faktą. Jeigu bendrovė neegzistavo, tai reiškia, kad negalėjo egzistuoti ir ginčijamo papildomo susitarimo dalykas“, – teismui teigė „AviaAM Leasing Service Centre“.
Jeigu bendrovė neegzistavo, tai reiškia, kad negalėjo egzistuoti ir ginčijamo papildomo susitarimo dalykas.
Apeliacinis teismas vasario 27 dieną pripažino, kad „Let's Jet“ ir „Hak Air“ 2013-ųjų birželio papildomas susitarimas dėl orlaivio „CRJ-200LR“ pirkimo-pardavimo už 8,5 mln. JAV dolerių yra galiojantis, o buvusi pirkėja turi reikalavimo teisę į 4 mln. JAV dolerių jos sumokėtą avansą ir 1,2 mln. dolerių palūkanų.
„Let's Jet“ teismams aiškino, kad sudarant susitarimą su „Hak Air“ bendrovės atstovas apgavo „sąmoningai pateikdamas melagingą informaciją tiek dėl jo atstovaujamų subjektų teisinio statuso, tiek dėl „Hak Air“ realių ketinimų ir galimybių vykdyti įsipareigojimus, susijusius su orlaivio įsigijimu“.
Anot bendrovės, 2013-ųjų balandžio ketinimų protokolas dėl lėktuvo pirkimo–pardavimo, pagal kurį sumokėtas avansas, buvo sudarytas su Nigerijos piliečio atstovaujama Britų Mergelių Salų bendrove „Haglag Inc.“, kuri realiai neegzistavo, o papildomu susitarimu jos įsipareigojimus perėmusi „Hak Air“ 2012–2018 metais neveikė ir neturėjo beveik jokio turto, todėl lėktuvo pirkti negalėjo.
Anot „Let's Jet“, ji buvo apgaule įtraukta į sandorių schemą bei iš esmės suklydo dėl jų esmės ir turinio, o dėl papildomo susitarimo patyrė didelių nuostolių, nes turėjo sumokėti 3,6 mln. JAV dolerių netesybas pirminei orlaivio pardavėjai įmonei „Hansel Prime“ bei 4 mln. JAV dolerių – „Hak Air“.
Tuo metu „Hak Air“ teismams aiškino, kad „Let's Jet“ net neieškojo ir netikrino, ar „Haglag“ egzistavo.
2023 metų liepą Vilniaus apygardos teismas nutarė, kad milijoninę žalą „Hak Air“ dėl neįvykusio sandorio privalo solidariai atlyginti „AviaAM Leasing Service Centre“ ir jos vadovas T. Goberis.
Įmonės 2013 metų balandį pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo „Hak Air“ už 8,5 mln. JAV dolerių iš „Let's Jet“ ketino pirkti lėktuvą CRJ-200LR. Nigerijos įmonė sumokėjo 4 mln. JAV dolerių avansą, o likusią sumą įsipareigojo padengti iki 2014-ųjų birželio.
Tačiau pirkėja 2013-ųjų rugpjūtį paparašė, kad orlaivyje būtų sumontuota 80 tūkst. JAV dolerių vertės aukšto dažnio radijo įranga, būtina skrendant tiesiausiu keliu iš Nigerijos į Europą – per Sacharos dykumą, o „Let's Jet“ sutiko tai padaryti, jeigu „Hak Air“ sumokės visą kainą už lėktuvą arba pateiks banko garantiją.
Lietuvos įmonė, įtarusi, jog „Hak Air“ gali nesumokėti likusios sumos, ketinimų protokolą vienašališkai nutraukė ir nepristatė lėktuvo pirkėjai, bet teismas pripažino, kad ji elgėsi nesąžiningai.
Teismams pripažinus, jog „Let's Jet“ privalo Nigerijos įmonei grąžinti avansą su palūkanomis, priteistas sumas šiuo metu išieško antstolis. Paskutinį kartą Vilniaus oro uoste saugomą lėktuvą aukcione šių metų vasarį bandyta parduoti už 0,6 mln. eurų pradinę kainą.
2023 metais jį bandyta pardavinėti už 3,2 mln. eurų pradinę kainą.
Registrų centro duomenimis, vienintelė „Let's Jet“ akcininkė yra Estijos bendrovė „Bestmax“, o galutinis jos naudos gavėjas – G. Žiemelio patarėjas Vladas Bagavičius.
Naujausi komentarai