Aukštaitijos ralyje — kaimynų solo

Aukštaitijos ralyje — kaimynų solo

2007-08-29 00:00

Lietuvos ralio meistrams sodrų šešėlį metė Latvijos lenktynininkai

Lietuvos ralio meistrams sodrų šešėlį metė Latvijos lenktynininkai

Šeštadienį vakare pasibaigusiame ralyje „Aukštaitija 2007“ pirmaisiais smuikais griežė Latvijos lenktynininkai. Susumavus 11 greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekė 113 km, rezultatus paaiškėjo, kad tik vienoje iš 6 klasių pergalę šventė mūsų šalies sportininkai.  

Kaimynų pamokos

Automobilių sporto klubo AJAGS surengtas 6-asis ralis „Aukštaitija 2007“, šiais metais sutapo ne tik su Lietuvos pirmenybių ketvirtuoju etapu, bet ir su Baltijos šalių ralio taurės (BRC), Šiaurės Europos zonos ralio čempionatų (NEZ) ketvirtaisiais etapais, bet ir Latvijos atvirojo automobilių ralio čempionato VII serija. Dėl šios priežasties praėjusį savaitgalį į Uteną, kur buvo įsikūręs ralio organizatorių štabas, susirinko beveik visi geriausi Lietuvos ir Latvijos (kaimynų „desanto“ – 31 ekipažas) ralio vairuotojai. Trūko tik Estijos lenktynininkų, kurie paskutinį vasaros savaitgalį startavo nacionalinio čempionato lenktynėse.

Nepaisant pastarosios netekties iš viso prie starto linijos buvo išrikiuoti net 94 profesionaliai kovoti ralio trasose parengti bolidai (tarp jų 30 įvairių modifikacijų „Mitsubishi Lancer Evo“, 16 „Subaru Impreza“, 14 „Renault Clio“). Visa tai ne tik sukūrė įspūdingą reginį, bet ir po ilgokos pertraukos leido palyginti skirtingų ralio mokyklų auklėtinių vairavimo techniką bei gebėjimus. Deja, pastarasis vaizdas sukėlė ne pačių linksmiausių minčių. Latviams garbingai pasipriešinusius lietuvius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Tik Rokas Lipeikis prasibrovė į 3-ąją vietą bendroje įskaitoje, nugalėtojams pralaimėjęs kiek mažiau nei 37 sekundes.

Įveikus visus 11 greičio ruožų 6-ąją vietą užėmusio Evaldo Čirbos laiko deficitas – 1min. 38 sek. 9-oje vietoje finišavusio Audriaus Gimžausko – 1 min. 48 sek., o 10-ojo greičiausias lietuvis Dominykas Butvilas nuo lyderio atsiliko – 1 min. 52 sek. Kiti mūsiškiai, vairuojantys analogiškus „Mitsubishi“ ir „Subaru“ bolidus, važiavo dar lėčiau ir greičiausiems latvių lenktynininkams pralaimėjo daugiau nei po 2 minutes. Tai beveik tas pats, kas krepšinio aikštelėje pralošti 20 taškų skirtumu. 

Sekundžių karas

Lenktynių startas, kai vėlų penktadienio vakarą sportininkai 3 greičio ruožus įveikė automobilius apginklavę papildomomis „šviesos patrankomis“, nuteikė optimistiškai. Tris naktinius ralio prologo etapus, laimėjo lietuviai: pirmąją 6,5 km ilgio atkarpą greičiausia pralėkė Deividas Jocius, antrąją 5,5 km – Vytautas Švedas, o trečiąjį 9 km ilgio greičio ruožą – Rokas Lipeikis ir turėdamas 0,3 sekundžių persvarą tapo lenktynių lyderiu.

Antrosios lenktynių dienos rytą itin smarkiai startavęs D.Jocius 4-ajame 18 km ilgio Tauragnų greičio ruože R.Lipeikį aplenkė beveik 12 sekundžių ir pakilo į pirmąją poziciją. Pastarasis pilotas 5-ajame Kuktiškių etape pakėlė naujos ralio pasaulio žvaigždės mestą pirštinę. Greičiausiai įveikęs beveik 12 km ilgio žvyrkelio atkarpą, Rokas atsikovojo 10 sekundžių. Tai leido jam vėl pakilti į 2-ąją vietą bendroje įskaitoje.

Tačiau tada mūsiškius pradėjo spausti greitį padidinę svečiai. Į 3-ąją vietą pakilęs vienas greičiausių Latvijos ralio meistrų Māris Neikšānas nuo lyderio atsiliko vos 3 sek. Dar už poros sekundžių į nugaras alsavo kitas šalies kaimynės lenktynininkas Mārtinis Būčinis.

Lenktynėms įpusėjus lyderių dešimtuke buvo jau penkios latvių pavardės. 6-ąjį „Meldinių“ greičio ruožą, kurio ilgis siekia beveik 15 km, laimėjo minėti latviai, o D.Jociaus persvara ištirpo iki 3 dešimtųjų sekundės.

Nesėkmių griūtis

Siekdami žūtbūt apginti lyderių poziciją ir įrodyti, kad pergalė ankstesnėse „Saulės ralio“ lenktynėse nebuvo atsitiktinė, D.Jocius su šturmanu Kastyčiu Torrau likus porai kilometrų iki 15 km ilgio septintojo greičio ruožo finišo padarė klaidą, kuri vos nesibaigė didele nelaime. Nesuvaldę didžiuliu greičiu skriejančio „Mitsubishi Lancer Evo IX“ viename posūkyje sportininkai nuslydo į kelkraštį, kelis kartus vertėsi ir aukštyn ratais įstrigo po lietaus patvinusioje pelkėje.

 Galima tik pasidžiaugti, kad netoli avarijos vietos varžybas stebėjo patyręs ralio meistras Alvydas Albrechtas, 2004-aisiais „Aukštaitijoje“ pats patyręs skaudžią avariją. Pribėgęs prie automobilio, kurio salone įstrigusių žemyn galva kabančių sportininkų šalmus jau sėmė vanduo, A.Albrechtas išdaužė šoninį langą ir padėjo Deividui su Kastyčiu ištrūkti iš mirtinų spąstų. 

Techninės bėdos sugadino dar vienų ralio favoritų – V.Švedo ir Ž.Sakalausko nuotaikas. Jau 5-ame greičio ruože pradėjo streikuoti jų „Mitsubishi“ pavarų dėžė. 6-ąjį etapą ekipažas baigė važiuodamas su vienintele trečia pavara ir buvo priverstas pasitraukti iš tolesnės kovos.

Iš viso ralio „Aukštaitija 2007“ finišą pasiekė 55 iš 94 startavusių ekipažų. 

5:1 latvių naudai

Baigiamasis „Aukštaitijos 2007“ akordas – karuselinės lenktynės Utenos miesto centre. Dideliam čia susirinkusių ralio gerbėjų pasitenkinimui 3 km ilgio gatvių kautynes sportininkai pavertė iš tiesų paveikiu reginiu. Atsispyrę nuo dirbtinio tramplino Aušros gatvėje kai kurie automobiliai skriejo keliolika metrų, čia pat agresyviai stabdė ir šonu slydo į aikštelę prie „Maximosa“ prekybos centro. „Slik“ tipo padangomis „apauti“ bolidai aukštyn kojomis apvertė sąvokas „greitai“ ir „tiksliai“.

Vis dėlto paskutiniuose dviejuose greičio ruožuose lenktynininkų rikiuotė galėjo keistis tik padarius grubių klaidų, ralio lyderiai stengėsi važiuoti maksimaliai atsargiai, todėl gatvių lenktynėse geriausiai pasirodė sportininkai iš antrojo bendrosios įskaitos dešimtuko. Iš mūsiškių geriausiai Utenos gatvėmis „skraidė“ E.Čirba ir Dominykas Butvilas.

Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad tik vienoje iš šešių klasių, į kurias pagal technines charakteristikas buvo suskirstyti visi automobiliai, laimėjo trasų šeimininkai. A8 klasėje nugalėto lietuvis R.Lipeikis, bendroje įskaitoje užėmęs 3-ąją vietą. 

A2000 klasėje pergalę šventė Egilas Ilė, N2000 – triumfavo Danas Leščas, R2000 – Ivaras Norbertas, o R12 – Andris Ivansas. Klasėje N4 greičiausias buvo ir nugalėtoju bendroje įskaitoje tapo Māris Neikšānas su šturmanu Māriu Jēkabsonu.

Beje, pernai šiose tarptautinėse lenktynėse triumfavo estų Marguso Murako ir Aario Ojamaės ekipažas, o 2005-aisiais latviai – Ivaras Vasaraudzis su šturmanu Valdžiu Spredziu.

 

 

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų