Seimo „Nemuno aušros“ frakcijos seniūno pavaduotojas Tadas Sadauskis kartu su įvairioms frakcijoms atstovaujančių parlamentarų grupe įregistravo tai numatančias įstatymų pataisas.
Iniciatyvos autoriai deklaruoja siekį sukurti kokybiškesnę, konkurencingą ir vairuotojų poreikius atitinkančią automobilių techninės apžiūros sistemą.
Jeigu Seimas pritartų Transporto veiklos pagrindų įstatymo pakeitimams, įstatyme neliktų pareigos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai nustatyti transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičių ir jų išdėstymo šalies teritorijoje. Projekto autorių teigimu, atsisakius techninių apžiūrų centrų kiekio ribojimo regioniniu principu, atsirastų galimybė ir kitoms akredituotoms įmonėms teikti tokias paslaugas.
Pagrindinis įstatymo tikslas – visiems 1,5 mln. Lietuvos vairuotojų sumažinti eiles atliekant techninę apžiūrą ir sudaryti patogią galimybę rinktis.
„Pagrindinis įstatymo tikslas – visiems 1,5 mln. Lietuvos vairuotojų sumažinti eiles atliekant techninę apžiūrą ir sudaryti patogią galimybę rinktis. Naujas reguliavimas sukurtų vairuotojams sąlygas paslaugas gauti greičiau ir patogiau, gerintų jų kokybę, didintų konkurencingumą, užtikrintų saugumą visiems eismo dalyviams“, – sakoma dokumento aiškinamajame rašte.
Jame atkreipiamas dėmesys į tai, kad šių metų balandžio mėnesį Europos Komisija (EK) pasiūlė visose Europos Sąjungos (ES) šalyse įvesti kasmetinę privalomą techninę apžiūrą senesniems nei 10 metų automobiliams.
„Šiuo metu Lietuvoje galiojanti techninių apžiūrų tvarka, paremta Vokietijos pavyzdžiu, veikia tinkamai, tačiau, jei įsigaliotų EK siūlymas ją atlikti ne kas dvejus metus kaip yra dabar, o kasmet, tikėtina, būtų susiduriama su situacija, kad eilės patikrų centruose ženkliai padidėtų“, – pastebi įstatymo pataisų autoriai.
Įregistruotu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimu siūloma koreguoti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonės apibrėžimą, atveriant kelią tokias paslaugas teikti ir ES ar Europos ekonominės erdvės valstybėse įsisteigusiems juridiniams asmenims.
Jei Seimas pritartų, Lietuvos transporto saugos administracijai būtų suteikti papildomi įgaliojimai atlikti techninės apžiūros įmonių kontrolę.
Siekiant išvengti piktnaudžiavimo ar galimų pavojų eismo dalyviams, taip pat siūloma numatyti nuobaudas tiek dabartiniams techninės apžiūros paslaugų teikėjams, tiek naujiems rinkos dalyviams už automobilių ir jų priekabų techninės apžiūros atlikimą nesilaikant nustatytų reikalavimų.
Kaip numato įregistruotos Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) pataisos, juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims tai užtrauktų nuo 400 iki 800 eurų siekiančias baudas. Pakartotinai padarius tokį administracinį nusižengimą, grėstų baudos nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst. eurų.
Beje, dabartinis reglamentavimas nenumato sankcijų techninės apžiūros paslaugų teikėjui už išduotą techninės apžiūros leidimą techniškai netvarkingam automobiliui.
Siūloma, kad naujos įstatymų nuostatos dėl automobilių techninės apžiūros liberalizavimo įsigaliotų nuo kitų metų.
ELTA primena, kad kadenciją baigęs Seimas nepritarė Liberalų sąjūdžio frakcijos nario Andriaus Bagdono iniciatyvai liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą. Du buvę jo tokie bandymai Seimo palaikymo nesulaukė. Tuomet parlamentarai teigė, kad dabartinė sistema yra saugi, funkcionuoja daug metų, o neapgalvotos reformos pasekmės galėtų būti ilgalaikės ir skaudžios.
(be temos)