Turtinga savo istorija garsėjančioje Švedijos Anderstorpo miesto trasoje įvykusiame septintajame pasaulio automobilių žiedinių lenktynių čempionato etape karaliavo Chevrolet.
Dyzelinas ir biodegalai
Praėjusį savaitgalį Švedijos autosporto sirgaliai rinkosi į jų šalyje vykusią pasaulinio lygio greičio, galios ir automobilistiškų emocijų fiestą. Pagrindinis jos akcentas septintasis 2007-ųjų Pasaulio automobilių žiedinių lenktynių čempionato etapas (WTCC World Touring Car Championship), be kurio žiūrovai trasoje išvydo atkaklias senovinių sportinių automobilių, formulių ir Radical bolidų bei kartingų kovas.
Didžiausia savaitgalio švente susirinkusiems keliems tūkstančiams aistruolių tapo WTCC lenktynės, kuriose be įprastų lenktyninių automobilių šįkart į trasas išriedėjo ir intriguojantys eksponatai nedaug nuo greičiausiųjų atsilikę turbodyzeliniai Seat Leon bei Volvo pristatytas ekologiją propaguojantis, biodegalais girdomas S60 modelis. Šie automobiliai trasoje varžovams ne kartą grasino savo galia, tačiau aplenkti lyderių visgi nesugebėjo.
Padėties trasoje nepakeitė ir intrigą padidinti turinčios lenktynių taisyklės. Jos numato, kad greičiausiai etapo finišą pasiekę aštuoni sportininkai gauna 110 taškų, tačiau vėlesniame važiavime jų bolidai pasunkėja nuo 5 iki 20 kg.
Lietus sukėlė chaosą
Iš arti stebint tokio masto varžybas ir jaučiant jose tvyrančią įtampą, trasoje įsiplieskiančias aistras, nenorom nukrečia malonus šiurpas. Supranti, kad čia komandų sportininkus aptarnaujantis personalas taip pat neišvengiamai privalo turėti sugebėjimų dirbti darniai ir suktis kaip bitės avilyje.
Situaciją prieš pat WTCC lenktynių startą dar labiau paaštrino kas kelias minutes pradėjusios kaitaliotis oro sąlygos. Prapliupęs lietus komandų strategams pateikė sudėtingą galvosūkį, nes danguje padrikai išsibarstę lietingi debesys neleido nuspėti, ko galima tikėtis prasidėjus važiavimams.
Daugeliui sausam asfaltui skirtomis padangomis apautų bolidų tuoj pat nuspręsta pakeisti ratus į skirtus šlapiai kelio dangai. Vos tik spėta tai padaryti, žiūrovai suskleidė skėčius, nes lietus liovėsi. Tuomet mechanikai vėl griebėsi mainyti ratus. Kai kuriuos sportininkus aptarnaujantis personalas tai turėjo daryti prieš abu važiavimus ir net po kelis kartus. Pabrėžtina, kad visa tai truko vos penkiolika minučių, bolidams jau išsirikiavus ties starto linija.
Nenuginčijami lyderiai
Pergalingai pasirodę Chevrolet Lacetti savaitgalio lenktynėse tempą diktuoti ėmėsi jau nuo pat pirmųjų apšilimo ratų ir kvalifikacinių važiavimų. Pastarajame Švedijos etape prie trijų komandos lenktynininkų Nicolo Larinio, Alaino Menu ir Roberto Huffo prisijungė ir šios šalies autosporto žvaigžde tituluojamas Rickardas Rydellis.
Šeštadienio popietę pusvalandį trukusioje kvalifikacijoje prieš pat važiavimų pabaigą geriausią laiką pademonstravo Seat Leon vairavęs portugalas Tiago Monteiro, pravažiavęs 4 km ilgio trasą per 1 min. 50,056 sek. Tačiau iškart už jo išsirikiavo du Chevrolet atstovai antrąją startinę poziciją iškovojęs italas N.Larinis ir anglų kilmės R.Huffas.
Tuo metu sekmadienį vykusiose lenktynėse, susidedančiose iš dviejų važiavimų, lenktynininkai pademonstravo tokį atkaklumą, kad po finišo kai kurioms Chevrolet komandos dailiosios lyties atstovėms ištryško džiaugsmo ašaros.
Pirmąjį važiavimą 7 sek. persvara laimėjo ir ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio užkopė R.Huffas. Greičiausiai po jo finišo liniją kirto T.Monteiro su Seat ir Jamesas Thompsonas su Alfa Romeo 156.
Dar džiaugsmingiau Chevrolet atstovai reagavo į antrojo važiavimo rezultatus. Tiesa, lenktynėse įvesta gan įdomi taisyklė: pirmo važiavimo greičiausiųjų aštuonetas antrajam startui išsirikiuoja reversine tvarka, tad R.Huffui teko tik aštuntoji pozicija. Tačiau kitų komandų vairuotojams pasinaudoti į rankas gautais koziriais nepavyko trylika Anderstorpo trasos ratų greičiausiai įveikė ir vienas paskui kitą finišavo būtent Chevrolet Lacetti vairavę R.Rydellis, N.Larinis ir A.Menu.
Naujausi komentarai