"Dakaras 2013": palikę pėdsaką ne savo pergalėmis Pereiti į pagrindinį turinį

"Dakaras 2013": palikę pėdsaką ne savo pergalėmis

2013-01-23 23:59

Praėjusį savaitgalį Čilės sostinėje Santjage nusileidus 34-ojo Dakaro ralio uždangai, prožektorių šviesos nukrypo į čempionais tapusius prancūzus Cyrilą Despres (motociklai), Stephane‘ą Peterhanselį (automobiliai), argentinietį Marcosą Patronellį (keturračiai) ir rusą Eduardą Nikolajevą (sunkvežimiai). Vis dėlto šiemetis dykumų maratonas turėjo ir daugiau didvyrių.

Senukas iš Hokaido

Tikrieji bekelių maratono sirgaliai, be abejonės, žino šį lenktynininką. Tai japonas Yoshimasa Sugawara. Šis 71-ų vyras iš Tekančios saulės šalies šiemet Dakaro ralį mėgino įveikti jau 31-ą kartą.

Jis iki šiol lieka vienintelis japonas, kuris įveikė maratoną važiuodamas trijose kategorijose – motociklu, automobiliu ir sunkvežimiu. Praėjusio amžiaus devintajį dešimtmetį apie šias lenktynes Y.Sugawara perskaitė viename prancūziškame žurnale. Pirmą kartą motociklu jis startavo 1983-iaisiais. Nuo to laiko per 31-us metus dykumose racionalusis japonas finišo nepasiekė vos keturis kartus.

Aukščiausias šios sportininko pasiekimas – vicečempiono titulas važiuojant sunkvežimiu 1994, 1995, 1997, 1998, 2001 ir 2005-aisiais.

Šiemet vairuodamas "Hino" sunkvežimį Y.Sugawara finišavo 31-oje pozicijoje. Dabar į aštuntą dešimtmetį įkopusiam legendiniam japonui belieka vos vienas tikslas – kada nors užbaigti Dakaro maratoną vairuojant keturratį.

"Formulės-1" lenktynininkas

Daugiau nei pusšimtyje "Formulės-1" lenktynių dalyvavęs italas Alessandro "Alexas" Caffi – vienas tų, kuris gyventi be automobilio vairo tiesiog negali. Be metų praleistų prestižiškiausiame automobilių sporte, jis taip pat yra dalyvavęs Le Mano 24-erių valandų lenktynėse, Monte Karlo ralyje.

Pastaraisiais metais jis nusprendė jėgas išmėginti ir Dakare. Šiemetis maratonas 48-erių vyrui buvo antras per jo karjerą. Praėjusiais metais jis vairavo mažytį "Fiat Panda 4x4" ir finišo nepasiekė dėl techninių problemų. Vis dėlto nesklandumai iš vėžių Alexo neišmušė. Šiemet jis sugrįžo į Pietų Ameriką jau sėdėdamas prie daug didesnio automobilio vairo – sunkvežimio "Unimog 400 Mercedes". Šis agregatas italo nenuvylė – jis pagaliau įgyvendino svajonę ir finišavo 43-ias.

"Kažkada vaikystėje važiavau motociklu ir įsivaizdavau, kad vieną dieną juo įveiksiu Dakarą. Sugrįžau čia tik po to, kai baigiau karjerą "Formulės-1" lenktynėse. Labai liūdėjau, kai pernai nepavyko įveikti šio maratono su "Panda", todėl džiaugiuosi, kad svajonė pagaliau išsipildė", – kalbėjo A.Caffi.

Moteris ant motociklo

Moteris Dakaro ralyje – seniai ne naujiena. Ir net startuojančių motociklų klasėje dailiosios lyties atstovių niekas nevadina užkietėjusiomis feministėmis. Šiemečiame ralyje, pasikinkiusios plieninius žirgus, maratoną bandė įveikti dvi damos.

Trečius metus iš eilės ilgąjį maratoną įveikė ispanė Laia Sanz. "EC 450 Gas-Gas" motociklu važiavusi lenktynininkė neišvengė problemų ir finišo liniją kirto tik 93-ioji. Prieš tai dvejus metus vykusiame maratone šiai ispanei sekėsi daug geriau – abusyk užimta 39-oji vieta.

Vienuolika kartų planetos ir dešimt Europos čempionės titulų savo kolekcijoje turinčios sportininkės šiemetis rezultatas tikrai netenkina, tačiau pagrindinį tikslą – kirsti finišo liniją – ji įgyvendino.

24-erių Čilės sportininkei Josefinai Gordulski debiutas maratone nenusisekė. Ant motociklo sėdusi dar būdama aštuonerių, ši lenktynininkė savo kolekcijoje jau turi Čilės motokroso čempiono titulą ir šiemet tapo pirmąja Pietų Amerikos žemyno moterimi motociklininke, kuri bandė įveikti šį bekelių maratoną.

Vis dėlto Čilės sostinėje Santjage pasibaigusių lenktynių finiše tautiečiai savo numylėtinės Kuki neišvydo – ji savo nuotykį baigė jau 9-ajame etape.

Skrajojantis lenkas

Atrodo, kad žiemos sportas ir Dakaras turi kažkokį ypatingą ryšį. Praeityje kalnų slidinėjimo pasaulio taurę iškovojęs prancūzas Lucas Alphandas 2006-aisiais tapo Dakaro nugalėtoju vairuodamas "Mitsubishi Pajero".

Jo pėdomis jau kuris laikas žengia ir legendinis Lenkijos šuolininkas nuo tramplino Adamas Malyszas. Praėjusiais metais 37-oje vietoje finišavęs mūsų kaimynas šiemet savo rezultatą gerokai pagerino ir važiuodamas "Toyota" Čilės sostinę pasiekė 15-oje pozicijoje.

Savo tikslą pasaulio taurės ir "Keturių tramplinų" nugalėtojas pasiekė. Prieš šių metų startą A.Malyszas tvirtino, kad jo ir šturmano Rafalo Martono tikslas – "Top 20".

Išdykėlis prancūzas

Lenktyniaudamas snieglente net keturis kartus ekstremalaus sporto planetos čempionu tapęs prancūzas Guerlainas Chicheritas šiemet Dakare startavo jau 7-ąjį kartą. Raudonplaukis prancūzas finišavo aštuntas, tačiau net ši aukšta vieta jo nepradžiugino. Kol kas geriausiai jam susiklostė 2010-ųjų lenktynės, kai jis laimėjo vieną greičio ruožą, o bendroje klasifikacijoje buvo penktas.

Vis dėlto didžiausią nuotykį šis prancūzas patyrė po metų. "X-Raid" komanda patikėjo vairuoti "Mini", kuriuo 2012-aisiais jo tautietis S.Peterhanselis iškovojo čempiono titulą. Pagrindinis C.Chicherito tikslas buvo pasiekti finišą, tačiau lenktynes jis baigė pačiu netikėčiausiu būdu. Po septynių etapų laisvą dieną jis bandė testuoti savo "Mini" ne kur kitur, o... stovyklavietėje (bivake). Už tokį išsišokimą ir sukeltą sumaištį lenktynių organizatoriai prancūzo automobilį iš karto išsiuntė atgal į Vokietiją, o pats G.Chicheritas buvo atleistas iš komandos.

Po dvejų metų pertraukos G.Chicheritas grįžo vairuodamas SMG bagį. Prieš startą jis teigė, kad pasimokė iš praeities klaidų ir visam automobilių sporto pasauliui sieks įrodyti, jog yra geras lenktynininkas. "Tuomet pasielgiau kaip visiškas idiotas, tačiau šiemet sugrįžau įrodyti, kad turiu gabumų sėdėdamas prie vairo", – kalbėjo prancūzas.

Jam pavyko. 8-oji užimta vieta tą puikiai patvirtina.

Karo veteranų misija

Didžiosios Britanijos atstovų šių metų varžybose buvo labai daug, tačiau kai kurie iš jų buvo išskirtiniai. "Race2Recovery" ekipa sulaukė nemažai dėmesio, nes jai atstovavo į užtarnautą poilsį išėję sunkiai sužaloti britų ir JAV kariai. Visi jie – žmonės su negalia. "Dakaras 2013" misijoje jų tikslas buvo įrodyti, kad ir specialiųjų poreikių žmonės gali įveikti alinamą dykumų maratoną. Pagrindinė užduotis, kaip ir daugelio šiose lenktynėse, pasiekti finišą. Vis dėlto savo ambicijas kariškiams teks nukelti bent metams.

Šiaurės Airijos atstovas Anthony Harrisas tarnavo Irake ir Afganistane. 2009-aisiais užlipęs ant minos jis patyrė sunkias rankos ir kojos traumas. Dešimt mėnesių kentęs begalinį skausmą galiausiai turėjo susitaikyti su likimu – gydytojai jam amputavo vieną koją. Šiame ralyje jo šturmanė buvo buvusio Dakaro ralio nugalėtojo Pierre‘o Lartigue krikštaduktė Catherine Derousseaux.

Šiam tandemui sėkmingai įvykdyti šiemetės misijos nepavyko – jų žygis per Pietų Amerikos smėlynus baigėsi jau antrajame greičio ruože.

Išminuotojo Marko Zambono gyvenimas visiems laikams pasikeitė 2011-ųjų sausio 11-ąją. Būtent tądien po šio amerikiečio kojomis sprogo mina. "Jau po pusantrų metų vėl veržiausi į frontą ir norėjau tęsti savo karines misijas, tačiau labai greitai supratau, kad tai neįmanoma", – prisiminė karo veteranas.

Šiame Dakare jis buvo brito Benjamino Gotto šturmanas, tačiau pasiekti Santjago nepavyko ir jiems – jų vairuojamas "Wildcat QT" sustojo šeštajame greičio ruože.

Tarnaudamas Afganistane parašiutininkas Tomas Neathway‘us neteko abiejų kojų ir rankos, tačiau noro džiaugtis gyvenimu ši nelaimė iš jo neatėmė. Britas, kaip ir M.Zambonas, šiame Dakare buvo Justino Birchallo šturmanas. Jų žygis kopomis baigėsi ketvirtajame etape.

Visos "Race2Recovery" komandos lėšos buvo surinktos iš privačių rėmėjų. Be lenktynininkų ir šturmanų, šioje komandoje dar dirbo per tris dešimtis neįgaliųjų mechanikų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų