Darbų – kasmet per akis, bet bus ir pabaigtuvių Pereiti į pagrindinį turinį

Darbų – kasmet per akis, bet bus ir pabaigtuvių

2025-05-18 23:00
„Kauno diena“, BNS inf.

Šiuo metu tiek didesnio, tiek mažesnio intensyvumo valstybinės reikšmės keliuose tvarkoma trylika tiltų, dauguma jų – kritinės būklės. Dar vienuolika laukia remonto darbų, kurie galėtų prasidėti šią vasarą.

Darbai: didžiausias „Via Lietuva“ projektas šiuo metu – tilto per Kruną rekonstrukcija.
Darbai: didžiausias „Via Lietuva“ projektas šiuo metu – tilto per Kruną rekonstrukcija. / vialietuva.lt nuotr.

Pasidalijo planais

Didžiausias projektas šiuo metu įgyvendinamas automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpoje (87,3 km), kur atliekama tilto per Kruną rekonstrukcija. Darbus planuojama baigti 2027-aisiais.

Magistralinio kelio Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 33,7 km tvarkomas tiltas per Voverkį, o kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis 16,4 km atliekamas tilto per Šešuvą paprastasis remontas. Darbus abiejuose objektuose planuojama baigti antrą šių metų ketvirtį.

Valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai (32,3 km) rekonstruojami tiltai per Barupę (darbai turėtų būti baigti antrą šių metų ketvirtį) ir Nevėžį (44,3 km, pabaigtuvės – trečią šių metų ketvirtį).

Rajoniniame kelyje Rokiškis–Juodupė–Onuškis–Ilzenbergas (13,6 km) rekonstruojamas tiltas per Vyžuoną, o kitame rajoniniame kelyje – Jurbarkas–Butkaičiai–Paviščionys (21,3 km) – per Šaltuoną. Abiejų tiltų rekonstravimo darbai turėtų būti baigti trečią šių metų ketvirtį.

Valstybinės reikšmės krašto kelyje Mažeikiai–Plungė–Tauragė (136,1 km) atliekama tilto per Šuniją rekonstrukcija, kuri turėtų būti baigta trečią šių metų ketvirtį.

Jei situacija nepasikeis, dalis tiltų ir viadukų gali būti uždaryti arba reikės apriboti eismą.

Krašto kelyje Vilkaviškis–Kudirkos Naumiestis–Šakiai (20,4 km) tilto per Šešupę rekonstravimą tikimasi užbaigti kitų metų ketvirtą ketvirtį, o atnaujinti eismą tiltu per Dubysą krašto kelyje Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis (ruožas nuo 13,2 iki 13,8 km) – birželį.

Tilto per kanalą kelyje Merkinė–Leipalingis (13,6 km) rekonstrukciją planuojama baigti antrą šių metų ketvirtį.

Poreikis – milijardas eurų

„Tiltų ir viadukų būklė šalyje kelia vis didesnį susirūpinimą. Šiemet darbai planuojami ten, kur padėtis prasčiausia ir kyla didžiausia grėsmė. Norime užtikrinti, kad tiek pagrindiniuose, tiek regioniniuose keliuose būtų galima važiuoti saugiai. Tačiau remonto laukia daugiau kaip 100 tiltų ir viadukų, o tam būtinas Kelių fondas su ilgalaikiu, stabiliu ir pakankamu finansavimu“, – sakė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Jei atliekant kapitalinio ar paprastojo remonto darbus, rekonstruojant kelius, tvarkomame kelio ruože yra tiltas ar viadukas, jie taip pat sutvarkomi.

„Dar daug tiltų ir viadukų reikalauja skubaus, neatidėliotino dėmesio. Jei situacija nepasikeis, dalis jų gali būti uždaryti arba reikės apriboti eismą“, – teigė „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas.

Tiltų infrastruktūros priežiūrai skirta suma 2024-aisiais padidėjo, tačiau per pastaruosius šešerius metus blogos būklės objektų skaičius išaugo nuo 63 iki 117, o be nuoseklaus ir tvaraus finansavimo iki 2035 m. gali šoktelėti iki 192.

Skaičiuojama, kad siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus bei viadukus reikia 470 mln. eurų, o apskritai visiems šios paskirties objektams – apie 1 mlrd. eurų.

Informacija – internete

2027-ųjų antrą ketvirtį planuojama atlikti viaduko, esančio 25,3 km valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė, rekonstravimo darbus.

Iki kitų metų pabaigos planuojama rekonstruoti viaduką 180 km valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis.

Magistraliniame kelyje Vilnius–Varėna–Gardinas (84,2 km) esančio tilto per Šačią rekonstrukciją tikimasi užbaigti iki kitų metų gruodžio, o magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda (144,7 km) dviejų lygių sankryžos viaduko (Nr. 1907) kapitalinį remontą – kitų metų trečią ketvirtį.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Mantviliškis–Ažytėnai–Vosyliškis tilto per Šušvę, esančio 11,2 km, rekonstrukciją planuojama baigti 2027 m. antrą ketvirtį, o kelio Veliuona–Tamošiai–Griciai ties 12,1 km esančio tilto per Gausantę – 2027 m. pirmą ketvirtį.

2027 m. antrą ketvirtį numatoma baigti tilto per Dubysą, kuris yra valstybinės reikšmės krašto kelyje Raseiniai–Baisogala, ties 7,1 km, rekonstrukciją. Kitame krašto kelyje – Vilkaviškis–Gražiškiai – ties 5,3 km esančio tilto per Širvintą rekonstravimą ketinama baigti iki kitų metų pabaigos.

Informaciją apie kelių ir tiltų būklę, remontuojamos inžinerinius kelių objektus galima rasti specialiame stebėsenos žemėlapyje www.keliubukle.lt.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra