Gerų idėjų laboratorija

Gerų idėjų laboratorija

2007-09-19 00:00

UPS įgaliotoji atstovė Lietuvoje bendrovė „Skubios siuntos“ į darbą įkinkė mūsų šalyje dar neregėtą techniką – elektrinius motorolerius.

UPS įgaliotoji atstovė Lietuvoje bendrovė „Skubios siuntos“ į darbą įkinkė mūsų šalyje dar neregėtą techniką – elektrinius motorolerius.

„UPS atstovybės daugelyje Europos šalių didmiesčių išvežioti ir surinkti siuntiniams naudojo dviračius ir tradicinius motorolerius su benzininiais varikliais. Tačiau kad kas nors iš UPS kolegų dirbtų su elektriniais motoroleriais, neteko girdėti – ko gera, esame pirmieji“, – šypsojosi bendrovės „Skubios siuntos“ generalinis direktorius dr. Vladas Lašas, į susitikimą Vilniaus centre atriedėjęs neįprastos konstrukcijos dvirate transporto priemone.

Italijos kompanijos „Oxygen PostScooter“ motorolerį bendrovė „Skubios siuntos“ įsigijo liepos mėnesį, norėdama išbandyti jį Lietuvos sąlygomis. Pirmieji įspūdžiai, pasak V.Lašo, pranoko bet kokius lūkesčius.

„Mūsų kurjeriai sako, kad miesto centre ir senamiestyje dokumentus ir nedideles siuntas pristatyti pavyksta beveik dukart greičiau negu važiuojant automobiliu. Motoroleris nepaprastai manevringas, su juo galima išvengti transporto spūsčių, važiuoti tyliai, gana greitai ir stebėtinai pigiai“, – pasakojo V.Lašas.

Viso labo 3 kW pajėgumo elektrinį varikliuką turintis motoroleris gali įsibėgėti maždaug iki 45 km/val. (važiuoti didesniu greičiu neleidžia elektroniniai ribotuvai). Nors tai nėra kvapą gniaužiantis tempas, tačiau dėl mažo svorio (136 kg) ir sąlygiškai didelio sukimo momento 40 km/val. greitis pasiekiamas viso labo per 6 sekundes nuo starto. Už motorolerio vairuotojo nugaros sumontuota sandari plastikinė bagažinė, kurioje galima gabenti 75 kg svorio bagažą, o virš priekinio rato esančioje atviroje bagažinėje – dar 20 kg.

„Maksimaliai įkrautas motoroleris gali įveikti maždaug 100 kilometrų. Kadangi mūsų kurjeriams dažniausiai tenka sukinėtis mieste, kur atstumai nuo bazės iki adresatų nėra dideli, gerai suplanavus maršrutą kartais įkrauti baterijas reikia tik kas antrą dieną. Tiksliau – kas antrą naktį, nes šią techniką mes maitiname pigesne, naktine energija“, – vardijo V.Lašas.

Išankstiniais skaičiavimais, dirbant tokiu režimu ir motorolerio baterijas kraunant naktį, 100 km kelionė kainuoja apie 1 litą. Jei elektros ir benzino kainos nesikeistų ketverius metus, per šį laiką UPS atstovai už elektrą motoroleriui sumokėtų apie 1 tūkst. litų, o naudodami benzininį analogą – apie 20 tūkst. litų. Tai yra beveik tiek, kiek kainuoja naujas „Oxygen PostScooter“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų