Greičio nemažina ir sunkmečiu

Greičio nemažina ir sunkmečiu

2010-04-21 23:59
Galimybės: V.Visockio vadovaujamai LMSF šiemet iš šalies sporto biudžeto skirti trupiniai – 50 tūkst. litų.
Galimybės: V.Visockio vadovaujamai LMSF šiemet iš šalies sporto biudžeto skirti trupiniai – 50 tūkst. litų. / LMSF nuotr.

Lietuvos motociklų sporto sezonas dėl gamtos užgaidų prasidėjo ne taip, kaip planuota, tačiau jis bus ne mažiau intensyvus nei prieš sunkmetį.

Kovo 28-ąją Pakruojo rajone, Petrašiūnų trasoje, turėjo vykti pirmą kartą keturių Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos – organizuojamų motociklų kroso "Iššūkio" taurės varžybų 1-asis etapas, bet dėl blogų oro sąlygų jis neįvyko. Sezonas startavo balandžio 18-ąją Rokiškyje surengtu Lietuvos motociklų kroso taurės 1-uoju etapu.

– Pagalį į ratus įkišo vėluojantis pavasaris, – sakė dienraščiui Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) prezidentas Virginijus Visockis. – Gaila, kad lietuviškasis "Iššūkio" taurės lenktynių etapas taip ir liks tik kalendoriuje, nors pakruojiečių klubas "Robusta" labai stengėsi tinkamai parengti trasą. Deja, spustelėjus šaltukui, ji apledėjo ir buvo nesaugi. Mūsiškiai stengėsi atsigriebti per 2-ąjį etapą Latvijoje, Kegumo trasoje. 3-iąją vietą užėmė kėdainietis Arminas Jasikonis, 8-ąją – šiaulietis Vytautas Bučas, į dešimtuką pateko uteniškis Nerijus Rūkštela. Tarp septynių komandų lietuviai buvo ketvirti. Likusieji etapai bus surengti estų ir suomių trasose.

– Prezidente, šį sezoną šalyje numatytos kelios dešimtys įvairių motociklų sporto šakų varžybų, tarp jų – kroso, žiedinių lenktynių, supermoto, enduro kroso, motorolerių. Ar tai reiškia, kad ekonomikos krizė nepasivijo motociklininkų?

– Iš Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo mūsų federacija šių metų reikmėms gavo 50 tūkst. litų. Ką su tokia suma galima nuveikti šiuolaikiniame motociklų sporte? Skaičiuojame, ar užteks mokesčiams, tačiau nei motociklų pripirksime, nei bazių įrengsime. Pagrindinės jėgos – asmeninės pačių sportininkų ir rėmėjų investicijos. Neseniai lankiausi Lenkijoje, kai šios šalies techninių sporto šakų sąjunga – PZM – šventė 60-metį. Šios organizacijos veiklos principai panašūs į pas mus veikusios sovietinės SDAALR sistemą. PZM, be kita ko, turi savo viešbučių tinklą, net valiutos keityklas ir per metus užsidirba maždaug 2 mln. eurų.

– Kokie Lietuvos motociklų sporto federacijos prioritetai?

– Organizacinė veikla, susijusi su nacionalinėmis ir tarptautinėmis varžybomis, pirmiausia – Europos ir pasaulio čempionatais, taip pat – informacijos sklaida, jaunimas. Šiemet bene svarbiausias tarptautinis renginys mūsų šalyje – balandžio 24–25 d. Šiauliuose, Aleksandrijos trasoje, vyksiantis Europos motociklų kroso čempionato EMX-65, EMX-85 ir EMX-"Open" klasėms pirmasis etapas, jame laukiama daugiau nei 150 sportininkų iš užsienio. Rudenį Lietuvos rinktinė dalyvaus Europos tautų motociklų kroso čempionate Olandijoje. Vienas paskutinių darbų jaunimui – asociacijos "Vaikų motoklubas" projektas Kaune, Marvos žirgyno teritorijoje, kur ketinama įkurti techninių sporto šakų mokyklą. Be to, organizuosime varžybas motorolerių, mini moto klasių motociklams.

– Kodėl vos vienas iš šešių plento lenktynių pirmenybių etapų vyks Lietuvoje, kiti – Lenkijoje, Latvijoje ir Estijoje, nors turime "Nemuno žiedą"?

– Ši trasa labiau tinkama automobilių varžyboms. Motociklininkai pripažįsta, kad vietovės reljefas pakankamai įdomus, tačiau "Nemuno žiedas" nėra toks saugus, kaip, pavyzdžiui, lenkų Modlino ar Poznanės trasos, estų – Piarnu. Todėl užsienio žiedinių lenktynių meistrai vengia startų Kačerginėje. Apskritai plento lenktynės, ne vien aukščiausio lygio elitinės "MotoGP" – labai brangus malonumas, todėl UEM populiarina "Triumph" projektą – "ParkinGO European Series" varžybas. Į jas nacionalinė federacija gali deleguoti po du atstovus, sportininkams suteikiami vieno modelio motociklai, šį sezoną – "Street Triple R". Absoliučiam nugalėtojui toks motociklas padovanojamas.

– Kas galėtų sutrukdyti kitąmet surengti mūsų šaliai patikėtą Europos tautų motociklų kroso čempionatą?

– Tik finansinės problemos. Be valstybės paramos vargu ar išsiversime. Šis čempionatas, sutraukiantis dešimtis tūkstančių žiūrovų, – motociklų kroso varžybų karalius. Daug prarastume, jei jo atsisakytume. Kito karto tektų laukti ilgai arba jo išvis nebūtų. Europos motociklų sporto sąjunga – UEM – mūsų galutinio žodžio lauks iki savo kongreso liepą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų