Pirmauja vokiečiai
Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas parodė, kokių gamintojų modeliai Lietuvoje į avarijas patenka dažniausiai.
Lietuviai kasmet sukelia dešimtis tūkstančių eismo įvykių. Išnagrinėjus šiuos duomenis ir informaciją apie dominančius automobilius, tikrinamą „carVertical“ platformoje, galima susidaryti išsamų šalies naudotų transporto priemonių rinkos paveikslą.
Iš visų 2024-aisiais tikrintų automobilių daugiausia apgadinta buvo „Porsche“ modelių. Net 77,9 proc. visų šios Vokietijos gamintojo markės automobilių turėjo žalų įrašų.
Toliau sąraše rikiuojasi vokiškasis BMW (65,3 proc.), japoniškasis „Subaru“ (64,5 proc.), korėjietiškasis „Hyundai“ (59,5 proc.) ir britiškasis „Land Rover“ (55,4 proc.).
Rečiausiai į eismo įvykius pakliūna nedideli miesto automobiliai: „Fiat“ (32,6 proc), „Peugeot“ (35,6 proc.) ir „Renault“ (36,5 proc.).
Iškvoskite pardavėją
Pasak automobilių rinkos eksperto Mato Buzelio, vairuotojai, besidomintys šių gamintojų modeliais, turėtų būti itin atsargūs.
Prieš perkant „Porsche“, BMW ar „Subaru“ derėtų išsamiai išsiaiškinti su pardavėju, kokių apgadinimų automobilis patyrė ir kaip buvo vykdomi remonto darbai. Priešingu atveju tokie pirkiniai gali tapti tikru galvos skausmu ir reikalauti didelių investicijų.
„Dažnai automobilis apgadinamas vienoje šalyje, o tada importuojamas į kitą. Ten pigiai suremontuojamas ir parduodamas. Nemažai transporto priemonių po didelių eismo įvykių į Europą atkeliauja iš JAV. Pagal statistiką, net ir šalies viduje eksploatuojami automobiliai kas penkerius ar dešimt metų patenka į eismo įvykius“, – perspėjo „carVertical“ atstovas.
Jo žodžiais, kadangi lietuviai vidutiniškai tikrina 12,1 metų senumo modelius, galima spėti, kad toks automobilis bent kartą bus patekęs į avariją.
Įvaizdis: apie BMW vairuotojų elgesį kelyje sklando legendos. / Edgaro Cickevičiaus nuotr.
Kerta per piniginę
Per eismo įvykį patirtos žalos dydis labai priklauso nuo automobilio markės. Ekonominės klasės automobilius suremontuoti gerokai pigiau, todėl natūralu, kad jų remonto sąmata bus mažesnė.
Prabangaus visureigio remontas net ir po smulkaus techninio eismo įvykio piniginę gali patuštinti keliais ar net keliolika tūkstančių eurų.
Pavyzdžiui, „Porsche“ automobilių Lietuvoje patirtą žalą draudimo bendrovės įvertino vidutiniškai 12 532 eurais. Tai didžiausia apgadinimų vertė iš visų lietuvių tikrintų gamintojų. Kitų gamintojų vidutinė žalos suma gerokai mažesnė: „Mercedes-Benz“ – 4 874 eurai, „Land Rover“ – 4 598 eurai.
„Porsche“ vidutiniškai turėjo 1,9 žalų įrašų vienam automobiliui, „Mercedes-Benz“ – 1,7, „Land Rover“ – 1,8.
Mažiausia vidutine apgadinimų verte tyrime pasižymėjo „Honda“ (2 104 eurai), „Seat“ (2 197 eurai) ir „Opel“ (2 373 eurai).
Užsienyje – panašiai
Automobilių istorinius įrašus „carVertical“ apdoroja naudodama informaciją iš daugiau nei 900 duomenų bazių skirtingose šalyse.
Įvertinus duomenis iš kitų tyrime dalyvavusių valstybių, daugiausia užfiksuota BMW automobilių apgadinimų (66,7 proc). Toliau rikiuojasi „Hyundai“ (62,1 proc.) ir „Subaru“ (59,5 proc.).
12 532 – tiek eurų vidutiniškai įvertinamos „Porsche“ automobilių Lietuvoje patiriamos žalos.
Pirmoje labiausiai apgadinamų transporto priemonių sąrašo vietoje BMW buvo ir praėjusiais metais (67,4 proc.). Į trejetuką taip pat pateko „Dodge“ (67,2 proc.) ir „Tesla“ (65,2 proc.).
Tiek Lietuvoje, tiek ir kitose tyrimo šalyse galima įžvelgti tendenciją, kad dažniau apgadinami galingi bolidai. Tai patvirtina, kad ne visi vairuotojai sugeba įvertinti savo įgūdžius ir kartais yra linkę pernelyg stipriai spustelėti akceleratoriaus pedalą.
„Pirkėjai dažnai svajoja apie kokį nors brangų automobilį, bet jo neįpirkdami ar norėdami sutaupyti renkasi praeityje apgadintą modelį. Ne kiekvienas apgadinimas būtinai reiškia, kad automobilio reikia vengti, tačiau ataskaitoje aptikus žalos įrašų reikėtų pasikonsultuoti su autoserviso specialistais“, – dėstė M. Buzelis.
Naujausi komentarai