„Honda CRX“ – rekordų automobilis
Lietuvos sportinių automobilių klubas „Honda CRX“, egzistuojantis jau šeštus metus, nėra oficialus. Nepaisant to, klubas didžiuojasi nuolatiniais ir ištikimiausiais savo nariais, išsibarsčiusiais po visą Lietuvą.
Ilgametis klubo narys ir automobilininkas mėgėjas, buvęs Lietuvos sportinių automobilių klubo prezidentas Andrius Buika pasakoja, kad seniau kolegos buvo paslaugesni ir draugiškesni: ,,Pagalbos galėdavai tikėtis nors ir naktį. Žinodavai - atvažiuos ir ištemps. Šiandien viskas kitaip”.
- Andriau, su kuo palygintumei savo automobilį?
- Su “skarbonke”. Ją taip ir vadiname. Reaktyvinė “skarbonkė”, maža, tarškanti barškanti ir labai greitai skrendanti. Kieta talpi sportinė mašina. Komforto joje nerasi, bet 2000-aisiais į seniausią, t.y. pirmos klasės, „Honda CRX“ sutilpo penkiolika žmonių. Taip CRX automobilis pateko į Gineso rekordų knygą.
- Kuo žavi senasis “Honda CRX” modelis?
- Man patraukliausias pirmas CRX modelis. Mažas automobilis su didele galia. Ne vienas, atsisėdęs prie vairo, pajaučia, ką tai reiškia. Daug kas sako, kad jis nepatogus ir kietas, mažai vietos jame. Man jis patinka todėl, kad sportinis, mažas ir gerai ,,traukia”. Antras ir trečias jau ne tokie. Minėtų CRX automobilių Lietuvoje gana mažai. O tie, kurie yra, jau seni. Dabar daugėja trečios kartos CRX, pirmos kartos automobiliai - jau faktiškai ties nykimo riba. Mieste jų retai kada pamatysi.
- Kokias mašinas teko išbandyti iki „Honda CRX“ modelio?
- Pirmas automobilis buvo zaporožietis, 40 arklio galių; po jo - moskvičius, tada - “Honda CRX” raudonas, paskui juodas. Dabar važinėju juodu CRX, turiu ir BMW 735. Trys mašinos važiuoja, o pusantros garaže atsargai stovi.
- Kaip apibūdintumei „Honda CRX“ vairuotoją?
- Šie automobiliai nėra labai brangūs, todėl ir jų savininkai nedaug turi pinigų. Blogai, kad CRX vairuotojai jauni. Daugelis jų studentai. Tokia auditorija labai greitai keičia automobilius, o tas nėra gerai. Parduoda automobilį ir pasitraukia iš klubo.
- Žinau, kad nemažai problemų kyla dėl retų detalių sugedus automobiliui.
- Jei automobilis sugedo, detalių gali tekti ieškoti net porą mėnesių. Galime užsisakyti iš salono, bet jame labai didelės kainos. Elementarus metalo gabalas kainuoja per tūkstantį litų.
- Ar galima vadinti tave aistringu vairuotoju?
- Nuo pat vaikystės sėdėdavau garaže: rinkdavau ir ardydavau automobilius. Dviračio niekada neturėjau, bet važinėjau mopedu. Dabar kartais pagalvoju, kad reikėtų motociklo. Mano tėtis dirbo dvidešimt metų Autobusų parko vairuotoju, mama taip pat vairavo ir tebevairuoja. Todėl ir mano vairavimas tarsi paveldėtas. Savo automobilius stengiuosi remontuoti pats, jei reikia, padedu ir draugams iš klubo.
- Kokiu didžiausiu greičiu esi lėkęs autostrada?
-Važiavome keturiese dviviečiame automobilyje dviem šimtais.
- Ar tiesa, kad meilė automobiliui gali nukonkuruoti tą patį jausmą merginai?
-Tarp mūsų klubiečių taip pat yra tokių, kurie automobilius myli labiau negu savo merginas. Nieko nuostabaus, kad merginos su tuo nesitaiksto. Kai kuriems vaikinams tai būdinga. Toks gyvenimo būdas.
- Kaip saugai automobilį nuo ilgapirščių?
- Ateityje norėtųsi naujo CRX automobilio. Įdiegčiau jame apsaugos sistemas, slapukus. Beje, japoniškus automobilius vagia kiek mažiau nei kitus, todėl labai baimintis nereikėtų.
Naujausi komentarai