Naujasis Maserati GranTurismo žaisliukas, į kurį leista tik pasižiūrėti
Baltijos šalių rinkai pristatomas naujasis Maserati GranTurismo smalsiai jį apžiūrinėjantiems žurnalistams sukėlė dvejopą įspūdį. Automobilis stilingas ir išvaizdus, tačiau ar tikrai toks geras, kaip suokia veiklą pradedančios oficialios Maserati atstovybės Baltijos šalyse, bendrovės Modena Motors, šeimininkai, kol kas galima tik spėlioti. Per pirmąją akistatą su šiuo ratuotu džentelmenu iš Apeninų pusiasalio, automobilį buvo leidžiama tik apžiūrėti, apčiupinėti ir paklausyti jo variklio griausmo. Viltį patenkinti smalsumą ir išbandyti šį monstrą kelyje teks atidėti.
Keturvietis žaisliukas
Neseniai Latvijos sostinėje Rygoje pristatytas pirmasis visiškai naujas Maserati modelis per pastaruosius penkerius metus nuo Quattroporte modelio pasirodymo. Gamintojai teigia, kad šis garsios dizaino studijos Pininfarina sukurtas itališkasis perlas jau spėjo tapti modernia klasika, dar neprasidėjus jo prekybai.
Nuo šiol Maserati GranTurismo bus parduodamas ir Latvijoje, o pirmieji savininkai savo užsakytais automobiliais jau rugsėjį galės išriedėti į gatves. Naujųjų automobilių prekyba ir priežiūra rūpinasi Maserati importuotoja ir vienintelė oficiali atstovė Baltijos šalyse bendrovė Modena Motors. Prekybininkai viliasi, kad jų pristatytas stilingas ir prašmatnus automobilis taps ne tik latvių, bet ir kitų gretimų Baltijos šalių gyventojų įvaizdžio dalimi. Tiksliau pasiturinčių verslininkų žaisliuku, mat pradinė Maserati GranTurismo kaina (be PVM) viršija 94 tūkst. eurų (apie 325 tūkst. litų).
Nors naujasis Maserati šeimos atstovas atrodo lyg būtų dvejų durelių kupė, iš tiesų tai keturvietis sportinis automobilis, tinkamas tiek patogiam kasdieniam važinėjimui, tiek ir tolimoms kelionėms greitkeliais.
Elastinga jėgainė
Maserati neįmanoma supainioti su kokiu nors kitu keturračiu net apžiūrinėjant bolidą iš pagarbaus atstumo. Jo veržlumą simbolizuoja sportiška išvaizda galingą motorą dengiantis didžiulis variklio dangtis, trumpa, lyg nutraukta ir žemam startui visuomet pasirengusi galinė dalis bei šios markės automobiliams būdingos rėkiančios priekinės dekoratyvinės grotelės.
Naujasis GranTurismo sukurtas naudojant sutrumpintą giminaičio Quattroporte važiuoklę, pelniusią pripažinimą dėl tinkamai suderintų savybių. Italai tikina, kad sėdint prie šio automobilio vairo galima mėgautis nepriekaištingu važiavimu, kvapą gniaužiančia dinamika ir sportišku vairavimo stiliumi. Tačiau, neišmėginęs to praktiškai, gali tik tikėti gamintojų pagyromis arba ne.
Priekyje, po ilgu variklio gaubtu, slypi V formos 8 cilindrų 4,244 litrų darbinio tūrio motoras, kurio maksimali galia 405 AG, esant 7100 apsukų per minutę. Maksimalus sukimo momentas yra 460 Nm, esant 4750 apsukų per minutę. Inžinieriai tvirtina, kad net 75 proc. sukimo momento pasiekiama nuo 2500 apsukų per minutę. T. y. automobilis gali šauti pirmyn po kiekvieno stipresnio akceleratoriaus spustelėjimo. Su šiuo jėgos agregatu maksimalus Maserati GranTurismo greitis 285 km/val., o 100 km/val. jis iš vietos pasiekia vos per 5,2 sek.
Ne mažiau svarbu tai, kad svarbiausi šio modelio agregatai sumontuoti taip, kad beveik idealiai tarp ašių pasiskirsto svoris: 49 proc. apkrovos tenka priekiui, o 51 proc. lieka gale. GranTurismo turi šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę, turinčią Sport režimą. Italų teigimu, šis algoritmas automobilį paverčia eikliu žvėrimi. Elektroninė programa pavarų perjungimo režimus gali keisti pati, priderindama savo darbą prie vairuotojo važiavimo stiliaus ir kelio sąlygų, o prireikus, pavaras galima perjunginėti ir pačiam, naudojantis ties vairu esančiomis svirtimis bei pasikliaujant variklio darbu visame diapazone, iki pat 7200 apsukų per minutę.
Beje, pristatymo metu Modena Motors atstovai pakaitino svečių vaizduotę įspūdingu variklio riaumojimu tuščia eiga dirbanti ratuoto eksponato širdis prikaustė visų dėmesį. Tačiau po kelių minučių privertė atsitraukti, nes variklis tuoj pat įkaito kaip keptuvė.
Laisvė pirkėjų užgaidoms
Anot kūrėjų, šio automobilio pagrindinė misija yra greitai ir komfortiškai įveikti didelius atstumus. Atrodo, kad bent jau pastariesiems tikslams lemta būti įgyvendintiems, mat riedant tokiu įspūdingų formų automobiliu visur būsi pastebėtas ir įvertintas. Kitaip vargu ar galėtų būti, nes už automobilį su papildoma komforto įranga paklojus bene pusę milijono litų, erdvės skųstis dėl stilingumo ir komforto tiesiog negali likti.
Ypatingas akcentas prietaisų skydelyje įmontuotas aukštos skiriamosios gebos spalvotas ekranas, skirtas navigacijos ir pramogų sistemai, turinčiai 30 gigabaitų kietąjį diską.
Kita vertus, kritiškai mąstantis automobilizmo entuziastas ir čia turėtų prie ko prikibti. Jau pirmieji prisilietimai prie centrinės konsolės ar po vairu esančių pavarų perjungimo svirtelių palieka gležnumo įspūdį. Atrodo, kad prie tokio galiūno vairo prisėdęs vairuotojas, pajutęs jo energijos proveržį ir kiek įsiaudrinęs, gali netikėtai kąnors sulaužyti. Maigant garso aparatūros ar oro kondicionieriaus valdymo mygtukus, pastarieji veikiau primena vidutinės klasės automobilio konsolę, bet ne įmantrų turtingųjų žaisliuką.
Vis dėlto apžiūrinėjat stovinčią mašiną į galvą lenda kur kas daugiau pozityvių, o ne kritiškų minčių. Konstruktoriai nusipelnė pagyrų ne tik už išskirtinį automobilio eksterjero dizainą, bet ir už nepriekaištingą salono kokybę. Rankų darbo odos apsiuvimai neleido suabejoti kruopštumu žvelgiant nuo sėdynių iki pat atokiausių prietaisų skydo kampelių viskas preciziškai tikslu, pakankamai patogu ir gražu.
Beje, čia laisvė suteikiama ir pirkėjų polėkiui, mat visi klientai gali (už daugiau pinigų) susikurti savo stilių, pasirinkdami tam tikrą automobilio įrangos komplektą, spalvas ir dekoro elementus.
Kodėl reikėtų nerimauti dėl bagažinės kilimėlio spalvos, jeigu ją galite pasirinkti patys? Iš viso Maserati GranTurismo modelis gali turėti beveik keturis milijonus įvairių kombinacijų, nesikuklindami pareiškė teorinę pažintį su savuoju perliuku surengę gamintojai.
Naujausi komentarai