Sportinio automobilio etalonu laikyta Subaru Impreza radikaliai pakeitė išvaizdą
Praėjusią savaitę Japonijos kompanijos Subaru atstovai Švedijos sostinės prieigose pristatė trečios kartos Impreza. Modelį, bylojantį apie radikaliai pakeistą strategiją ir pradedamą vieną didžiausių eksperimentų bendrovės istorijoje.
(Ne)plataus vartojimo prekė
Nuo 1954-ųjų, kai Fuji Heavy Industries automobilių gamybos padalinys Subaru (japonai taip vadina plika akimi matomą žvaigždžių spiečių Tauro žvaigždyne) ėmėsi keturračių verslo, pasaulį išvydo berods 16 skirtingų jų modelių. Visus juos siejo du dalykai: pavydėtinai geros techninės charakteristikos ir kvazimodiška išvaizda. Pastaraisiais metais akį glostę Subaru Legacy ir Subaru Outback įžiebė viltį, kad japonų konstruktoriai ir dizaineriai pagaliau liovėsi ignoravę automobilių pramonės estetikos kanonus. Minėti modeliai atrodė taip, tarsi būtų ką tik TV šou Grožio fabrikas palikusios žvaigždės, o ne nuriedėję nuo tepaluoto pramoninio konvejerio.
Tačiau kitas Subaru strategų žingsnis privertė aiktelėti: nuo balandžio mėnesio, kai tik internete pasirodė pirmos neatpažįstamai pasikeitusios naujosios Impreza nuotraukos, automobilininkų pasaulis suskilo į dvi dalis. Vieni permainas sveikino, kiti vadino istorine klaida ir didžiausiu nesusipratimu. Ant mašinos priekio tviskantis logotipas su šešiomis žvaigždėmis ir modelio pavadinimas yra bene vieninteliai dalykai, siejantys šią Impreza su pirmtaku. Vyriausiojo Subaru dizainerio postą (anksčiau šiam padaliniui vadovavo buvęs Alfa Romeo dizaineris Aleksas Zapatinas) užėmusio Akihiro Takiuchi valia, Impreza pirmą kartą užsivilko hečbeko kostiumą, sukurtą derinant gausybę įvairiuose kitų japoniškų ir korėjietiškų automobilių gamintojų modeliuose matytų detalių. Rezultatas nieko originalaus neturintis beveidis keturratis, beviltiškai skęstantis gatvės šurmulyje ir varantis į neviltį senuosius Subaru gerbėjus.
Nors ir anksčiau Impreza nebuvo gražuolė, tačiau bent jau turėjo ryškią charizmą, įgytą pasaulio ralio čempionatų trasose. Šis kultinis modelis buvo daugybės sportinio vairavimo entuziastų svajonė. Deja, tokių žmonių akivaizdžiai nepakako tam, kad Subaru pardavimas, o tuo pačiu ir grąža akcininkams, augtų.
Didžiausiose Europos rinkose Vokietijoje bei Didžiojoje Britanijoje atlikti sociologiniai tyrimai parodė, kad palankiai ir labai palankiai lig šiol gamintas Impreza vertino tik apie 20 proc. respondentų. Tačiau paprašius įvertinti naująjį modelį, aukščiausius balus jam skyrė apie 50 proc. apklausos dalyvių. Tai yra geresnis rezultatas nei Volkswagen Golf, pasakojo Subaru importuotojo Skandinavijos šalyse bendrovės International Motor pardavimų vadybininkė Satu Salomaa.
Kritika ir komplimentai
Pasikliaudami šia informacija japonai ryžosi radikaliai pakeisti Impreza ir su nauju, normaliems žmonėms skirtu, produktu atsiriekti gerokai didesnį rinkos pyrago gabalą. Kad šis projektas bus sėkmingas, Subaru strategai drąsinasi vėlgi cituodami sociologinių tyrimų ataskaitas. Jose teigiama, kad šios markės automobilių šeimininkai yra labiausiai patenkinti kadaise priimtu sprendimu pirkti būtent Subaru. Geriausiai jie atsiliepia ir apie įgaliotųjų kompanijos atstovų skiriamą dėmesį, teikiamas garantijas, automobilių patikimumą, paklausą antrinėje rinkoje, visų keturių varančių ratų sistemą Symmetrical AWD, pasiekimus sporte ir tikina, kad būtent Subaru rekomenduotų geriausiems savo draugams.
Kukliai automobilininkai vertina tik šios markės pasiekimus aplinkosaugos srityje, nes Subaru lig šiol neturėjo dyzelinių motorų, biokurą deginti pasiruošusių variklių, o esami motorai garsėjo gana didelėmis benzino sąnaudomis.
Po pirmos akistatos su naująja Impreza kritiškų pastabų sąrašą galima papildyti dar keletu įrašų. Pirmiausia dėmesį patraukia salono apdaila iš kieto plastiko ir prastoka garso izoliacija. Specifinis opozicinio variklio dudenimas, tikriesiems šios markės gerbėjams skambantis kaip gražiausia muzika, visiems kitiems veikiausiai bus tik triukšmas. Tai paprasčiausiai nedera su vadinamajai C klasei priskiriamų keturračių, turinčių benzininius variklius, kokybės ir komforto standartais.
Šiek tiek sutrumpintoje Legacy platformoje sukonstruotos Impreza tarpuašis yra beveik 10 centimetrų ilgesnis nei pirmtako, todėl salone iš tiesų gana erdvu. Tačiau bagažinės tūris liko vaikiškai mažas, net ir atsisakius įprasto dydžio atsarginio rato.
Impreza koziriai
Kita vertus, visa tai yra smulkmena, palyginti su pačia svarbiausia ir geriausia žinia, naujoji Impreza kelyje elgiasi taip pat nepriekaištingai kaip ir jos pirmtakė.
Žemą svorio centą turintis automobilis užtikrintai laiko važiavimo kryptį ir taip preciziškai paklūsta vairuotojui, kad pasivažinėjimus su Impreza galima naudoti kaip terapijos priemonę gydant važiavimo slidžiais keliais baimę.
Variklių meniu kol kas trys pasiūlymai: 1,5, 2,0 ir 2,5 litro darbo tūrio benzininiai jėgos agregatai, kurių pajėgumas atitinkamai 107, 150 ir 230 AG (pirmasis Subaru opozicinis 2,0 l , 170 AG dyzelinis variklis turėtų pasirodyti kitų metų vasarį). Nors šie varikliai nėra nauji, svarbiausios jų charakteristikos šiek tiek pakeistos. Bandymams pristatyto modelio su 2,0 l varikliu galingumas sumažintas 10AG, tačiau maksimalus sukimo momentas padidintas nuo 186 iki 196 Nm.
Subaru hečbekas jau spėjo sublizgėti per Australijos automobilių saugumo testų programos ANCAP (Australian New Car Assessment Program), atitinkančios europinę Euro NCAP, bandymus. Sudaužius Impreza ir įvertinus sužalojimus, kuriuos analogiškoje avarijoje patirtų žmonės, šiam modeliui buvo skirtas aukščiausias įvertinimas 5 žvaigždutės už vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio apsaugą bei 4 žvaigždutės (iš 4 galimų) už pėsčiųjų apsaugą. Be to, ANCAP atstovai patvirtino, kad naujoji Impreza saugumo testuose buvo įvertinta absoliučiai geriausiai iš visų iki šiol bandytų automobilių. Jų teigimu, tokį gerą rezultatą lėmė iki smulkmenų apgalvota kėbulo konstrukcija, pasyviojo ir aktyviojo saugumo elementai, taip pat puikiai veikianti stabilumo sistema ir šoninės saugos oro pagalvės.
Naujausi komentarai