Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus? | kl.lt

KAIP SAUGIAI VEŽTI VAIKUS IR GYVŪNUS?

  • 3

Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju – net nedidelė klaida gali kainuoti ypač daug.

Klaidų – gausu

Statistika rodo, kad pasaulyje maždaug kas aštuonias minutes automobilio avarijoje žūsta vaikas. Tokių skaudžių nelaimių būtų galima išvengti, jei būtų užtikrintas mažųjų keleivių saugumas.

Pasiteisinimai, kad važiuojamas labai nedidelis atstumas veikia tik iki tol, kol atsitinka nelaimė. Žmonės dažnai linkę galvoti, kad važiuojant keliu, kuriame greitis nėra didelis, nieko neatsitiks. Tačiau verta susimąstyti apie tai, kad judant 60 km/val. greičiu, atsitrenkus į kliūtį ar labai staigiai stabdant, vaiką veikiantis svoris padidėja daugiau nei 30 kartų. Tokio smūgio metu išlaikyti keleivį, kad jis neatsitrenktų į stiklą ar priekyje esančią sėdynę, praktiškai neįmanoma.

Nei tarp keleivio kojų, nei ant kelių, nei ant sėdynės gyvūnui važiuoti nėra saugu.

Dar viena didesnė klaida – pasodinti vaiką ant savęs ir prisegti tuo pačiu diržu. Tokiu atveju avarijos metu prispausite vaiką visu savo svoriu, kuris taip pat padidėja 30 kartų. Padariniai gali būti tragiški.

Pasak tyrimą atlikusios bendrovės autoplius.lt, vaikai yra labiausiai pažeidžiami automobilio keleiviai, todėl būtina laikytis mokslininkų apibrėžtų jų vežimo taisyklių.

Ūgio apribojimai

Naujagimis turėtų būti vežamas tik apsukus jį nugara į važiavimo kryptį. Taip yra dėl to, kad ką tik gimusio vaiko galvos svoris sudaro daugiau nei 30 proc. viso kūno svorio. Tokiu atveju, staigiai stabdant ar atsitrenkus į kliūtį, vaiko galva (pakaušis) bus atremta į specialios kėdutės atlošą ir kaklas liks sveikas. Pagal dabar galiojančias Lietuvos kelių eismo taisykles (KET), taip kūdikis privalo būti vežamas iki tol, kol jo ūgis pasieks 105 cm.

Įprastais saugos diržais vaikas gali būti segamas tik tuomet, kai pasiekia 150 cm ūgį. Jei keleivio ūgis mažesnis, yra labai didelė tikimybė, kad atsitrenkus į kliūtį saugos diržas tiesiog atsidurs ties pilvu ir vaikas išslys iš diržo.

Taip pat skiriasi vaiko ir suaugusio žmogaus dubens kaulai. Dvylikos metų dar nesulaukusio žmogaus dubuo yra nesuaugęs į vieną kaulą, todėl saugos diržas neįsirėžia į reikalingas kūno vietas, kaip suaugusiajam. Dėl šios priežasties po stipresnio smūgio vaikas gali būti net suluošintas.

Atsižvelgia į svorį

Lietuvos KET yra nurodytos penkios automobilinių vaikiškų kėdučių grupės, kurios paskirstytos pagal svorį. 0 grupė skirta kūdikiams, kurie sveria mažiau nei 10 kg. 0+ grupė skirta mažyliams, kurie sveria mažiau nei 13 kg. I grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 9 iki 18 kg, II – nuo 15 iki 25 kg, o III – nuo 22 iki 36 kg.

Taip pat yra gaminamos ir universalios kėdutės (I, II, III grupės), skirtos 9–36 kg svorio vaikams. Tokios automobilinės saugos kėdutės turi integruotus diržus, tačiau vaikui paaugus, jį galima prisegti ir automobilio diržais. Būtent universalios kėdutės gali padėti tėvams sutaupyti laiko ir finansų ir turėti universalų daiktą, kuris tarnaus keletą metų.

Dar viena priemonė – specialūs paaukštinimai, kuriuos galima naudoti, kai vaikas sveria daugiau nei 23 kg. Tačiau eismo saugumo specialistai pataria automobilines vaikų kėdutes naudoti kuo ilgiau. Jos turi nugarėlę ir šonines apsaugas, kurių paprastas paaukštinimas neturi. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, kad vaiko saugumui įtakos turi ir rūbai. Stori žieminiai rūbai, sudarantys didelį tarpą tarp vaiko ir saugos diržų, gali tapti sužalojimų priežastimi. Ekspertai pataria, kad tarpas tarp vaiko ir saugos diržo neturėtų būti didesnis nei vienas centimetras.

Išjunkite oro pagalvę

0 ir 0+ grupių kėdutės turėtų būti tvirtinamos nugara į važiavimo kryptį. Kėdutė įstatoma į ISOFIX tvirtinimus arba kaip įmanoma stipriau pritvirtinama transporto priemonės saugos diržais. Vaikas kėdutėje maksimaliai apsaugomas vidiniais diržais. Įstatymai leidžia taip vaiko kėdutę statyti ir priekinėje keleivio sėdynėje, tačiau tokiu atveju oro pagalvė privalo būti išjungta.

Oro pagalvės išsiskleidžia 250 km/val. greičiu, o toks sprogstamasis pagalvės smūgis vaikui gali būti mirtinas. Didelis smūgis gali supurtyti kaukolėje esančias smegenis, taip sukeldamas mirtį ar visą gyvenimą juntamus padarinius.

I grupės kėdutės montuojamos veidu į važiavimo kryptį. Kėdutė prisegama saugos diržais, arba ISOFIX tvirtinimais. Vaikas tvirtinamas vidiniais diržais. Pagal Lietuvoje galiojančias KET, jei vaikas važiuoja veidu į važiavimo kryptį – kėdutės priekinėje sėdynėje tvirtinti jau nebegalima. II ir III grupės svorio kategorijos vaikas tvirtinamas saugos staleliu. Jis yra prisegamas automobilio diržu. Išaugus iš šios svorio grupės, stalelis nebėra naudojamas, o keleivis jau gali būti prisegamas standartiniu transporto priemonės saugos diržu. Paaukštinimas vietoje kėdutės gali būti naudojamas, kai vaiko svoris svyruoja nuo 23 iki 36 kg.

Nesilaikant nustatyto svorio apribojimo atsiranda didelė tikimybė, kad avarijos metu vaikas išslys iš saugos diržo. Svarbiausias reikalavimas sodinant vaiką į specializuotą kėdutę – užtikrinti, kad galvos atrama, sauganti kaklą ir galvą, būtų tinkamame aukštyje.

Gyvūnams – ne tik narvas

Nedaug kas žino kaip teisingai vežti ir savo keturkojus augintinius. Kelionių metu jie kartais gali būti neramūs, blaškytis ir trukdyti vairuotojui. Gyvūnų saugumui užtikrinti taip pat yra priemonių, tik taisyklėse jos taip griežtai nereglamentuotos.

Lietuvoje galiojančiose KET sakoma, kad vairuotojas privalo pasirūpinti stovinčioje transporto priemonėje esančių gyvūnų, augintinių saugumu ir užtikrinti, kad jie būtų vežami taip, kad netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

Vienas iš sprendimo būdų – specialus narvas automobilio bagažinėje. Jie būna skirtingų dydžių, priklausomai nuo augintinio dydžio ir mašinos modelio. Dar vienas būdas – gyvūnui galima nupirkti specialų diržą, kuris tvirtinamas prie petnešų. Petnešas diržas sujuosia per krūtinę. O šio specialaus diržo sagtis yra segama ten, kur įprastai segamas automobilio saugos diržas. Taip gyvūnas gali laisvai judėti po saloną ar dairytis pro langą.

Taip pat galima naudoti specialias transportavimo dėžes. Tai – dažniausiai naudojamas būdas, tačiau jis labiau tinkamas nedidelių veislių šunims ir katėms ar kitiems mažiems gyvūnams. Dėžes būtina dėti ant galinių automobilio sėdynių ir prisegti saugos diržais tam, kad posūkiuose jos neslidinėtų. Į transportavimo dėžės, kaip ir į aukščiau minėto narvo vidų, reikėtų įdėti guolį ar kitokio tipo paminkštinimą, kad gyvūnui kelionė būtų kuo patogesnė.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Anonimas

Moterys labai mėgsta didelius šunis. Kažin kodėl ? Gal jie joms atstoja vyrus ?

buvo

tokia tarnybą - šungaudžiai ...................... per 30 metų išgaravo - matyt reikės vėl atsimint praeitį

Eksp.

Tik pagalvok ,kaip saugiai vežti šunis ir kates.O jų visai nereikia vežti niekur. Išsigumusieji kirmeliuoti gyvūnai su dviejomis kojomis.Nebučiuočiau tokio žmogaus kuris turi katę arba šunį ,nes jis yra užkrečiamas.Šumys , katės savo užpakalius prause ,laižydami, kieme uostineja , ragauna kitų šunų , kačių fekalijas o pavestas namo kūdikį ,ar žmogų laižo .Baisiau negali būti.Dar stebisi kodėl vaikai nevalgo , kodėl blogos,nesveikos išvaidos.Ogi todėl kad jūsų vaikai ir jūs patys pilni kirmėlių.Mobilus išmanieji,kompiuteriai taip pat labai kenke žmogaus sveikaitai.Potencialus bus onkologiniai ligoniai po kažkiek metų.Pasaulį užvaldė naujos technologijos nuo kurių žmogus turi bėgti arba stengtis kuo mažiau jomis naudotis,nes vėžiniai susirgimai tik daugės.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS