Keturratis adrenalino užtaisas Pereiti į pagrindinį turinį

Keturratis adrenalino užtaisas

2007-08-08 00:00

Vis labiau populiarėjančių keturiais ratais varomų motociklų rinkos naujovės jau prieinamos ir Lietuvoje.

Vis labiau populiarėjančių keturiais ratais varomų motociklų rinkos naujovės jau prieinamos ir Lietuvoje.

Sulaužė ligšiolines tradicijas

Kvadraciklais vadinami keturračiai motociklai neretai Lietuvoje vis dar laikomi tik nedaugeliui prieinama prabangos preke. Nepaisant skirtingų vertinimų, jų populiarumas, sekant užsienio šalių pavyzdžiu, Lietuvoje irgi akivaizdžiai didėja. Prekeiviai tvirtina, kad tai yra nepamainomas inventorius norint turiningai ir efektyviai praleisti laisvalaikį.

Keturračių motociklų teikiamais malonumais turėjo progos įsitikinti ir žiniasklaidos atstovai, susirinkę į bendrovės „Bivakas“ surengtą jos atstovaujamo ir pasaulinėje rinkoje lyderio pozicijas užimančio BRP („Bombardier Recreational Products“) gamintojo naujovių pristatymą.

Bene didžiausias dėmesys skirtas naujajam „Can-Am Renegade“ keturračiui, kuris, anot įgaliotųjų gamintojo atstovų, kvadraciklų rinkoje sukėlė nemenką intrigą. Neabejojama, kad visiškai naujos koncepcijos gaminys papildys iki šiol rinkoje dominavusį ilgesnių ir komfortiškesnių kelionių mėgėjams skirtų „Outlander“ modelių gamą. Jau vien pavadinimas „Can-Am“, primenantis lyderių titulais garsėjusią motokroso komandą, rodo, kad debiutuojantis modelis dėl savo galimybių kvadraciklų gerbėjams neturėtų kelti abejonių.

„Iki šiol pirkėjas visuomet būdavo priverstas rinktis, mat keturračių motociklų rinkoje paprastai dominavo gan siauros specializacijos modeliai: vadinamieji laisvalaikio modeliai, pasižymintys pakankamai dideliu kelionės komfortu bei išskirtiniu pravažumu, ir sportiniai modeliai, garantuojantys ypatingas važiavimo savybes, tačiau skirti važiuoti palyginti nesudėtingo reljefo vietove, – pasakojo UAB „Bivakas“ direktorius Audrius Ščeponavičius. – O naujasis „Can-Am Renegade“ yra pirmas modelis rinkoje, sėkmingai sujungiantis bekompromises važiavimo savybes ir sportiniam keturračiui būdingą dinamiką su laisvalaikio ar darbiniam modeliui būtinu pravažumu.“

Galingiausias tarp konkurentų

Akivaizdu, kad sportinio važiavimo savybių nepasieksi be galingo variklio. Kaip įprasta „Can-Am“ modeliuose, bet nauja „Renegade“, šis modelis turi galingiausią rinkoje 800 kub. cm, dviejų cilindrų, vandeniu aušinamą keturtaktį benzininį „Rotax“ variklį. Neatsitiktinai debiutantui suteiktas „Renegade 800“ vardas. Toks analogų rinkoje neturintis agregatas su pažangia elektronine kuro įpurškimo sistema išvysto net 73 Nm sukimo momentą, o 100 km/h greičiui pasiekti jam neprireikia nė šešių sekundžių. Pasak „Bivako“ atstovų, netrukus Lietuvoje pasirodys ir pusės litro darbinio tūrio variklio varomi „Renegade 500“.

Gamintojai neskelbia maksimalios variklio galios, tačiau nepriklausomi ekspertai tvirtina, kad jis bent penktadaliu pranoksta galingiausius konkurentų variklius. Keturračių mylėtojams ši „širdutė“ pažįstama iš naujokui giminingo „Outlander 800“ modelio. Oficialūs techniniai duomenys rodo, jog „Renegade 800“ variklis yra 62 arklio galių (AG), o jo mažesnysis „brolis“ „Renegade 500“ – 39 AG.

Kaip įprasta, sukimo momentas ratams perduodamas per bepakopę automatinę pavarų dėžę, specialiai pritaikytą ne tik patogiam, ypatingų įgūdžių nereikalaujančiam važiavimui, bet ir stabdyti varikliu. Tai ypač pravartu važiuojant sudėtingu reljefu. Pastarąja ypatybe pristatymo metu buvo nesunku įsitikinti gyvai, mat renginio organizatoriai bandymams pateikė ganėtinai klastingą trasą, kurioje neretai tekdavo iš dviejų galimybių rinktis geresnę – vietoj staigaus stabdymo kiek švelniau atleisti akceleratoriaus svirtelę.

„Renegade 800“ taip pat komplektuojamas su savaime progresyviai užsiblokuojančiu viskoziniu priekiniu diferencialu. Šis, vienam iš priekinių ratų ėmus slysti, perduoda iki 100 proc. sukimo momento kitam ratui, turinčiam geresnį sukibimą su kelio danga. Palyginti su rinkoje dažniausiai sutinkamais mechaniškai blokuojamais diferencialais, „Can-Am Visco Lok“ garantuoja ne tik paprastesnį valdymą, bet ir patogesnį bei stabilesnį vairavimą.

Patikrintas profesionalų

Anot gamintojų, „Renegade 800“ sukonstruotas taip, kad visi gyvybiškai svarbūs keturračio elementai – variklis, transmisija, stabdžių sistemos detalės – montuojami rėmo viduje. Tai gerokai sumažina galimybę pažeisti svarbiausius agregatus netgi važiuojant akmeninga vietove, o apatinė erdvinio rėmo dalis suformuota taip, kad užvažiavęs ant stambesnės kliūties visureigis „nepakimba ore“, bet nuo jos slysta, kol ratai vėl ima siekti kelio dangą. Tai itin paranku, kai reikia pervažiuoti stambesnes kliūtis – akmenis ar miško išvartas. Palyginti su jam giminingu „Outlander 800“, naujojo „Renegade“ rėmas yra net 19 kg lengvesnis. Tai užtikrina geresnius debiutanto dinaminius duomenis.

Daugelis „Renegade“ elementų, kaip ir motociklo rėmas, buvo projektuojami padedant JAV keturračių motociklų lenktynių čempionams. Anot patyrusių sportininkų, naujasis gaminys ne tik puikiai įveikia greitus posūkius ir sudėtingus tramplinus, bet ir puikiai susitvarko su sudėtingu reljefu bei „purvo voniomis“.

Nors „Renegade“ pakabos konstrukcija iš esmės panaši į naudojamą „Outlander“ modelyje, tačiau šįkart ji labiau pritaikyta sportiškam važiavimo stiliui. Tai rodo ir sumontuoti didesnės eigos aukšto slėgio dujiniai amortizatoriai, garantuojantys didesnį greitį posūkiuose bei precizišką valdymą. Specialiai naujajam modeliui buvo sukurti ir kur kas lengvesni bei tvirtesni aliuminio ratlankiai, gamykloje „apaunami“ kokybiškomis padangomis, užtikrinančiomis puikų sukibimą įsibėgėjant, stabdant ar važiuojant posūkiuose.

„Išskirtinai agresyvus ir minimalistinis naujojo „Renegade“ dizainas atitinka techninę šio produkto koncepciją. Iš pirmo žvilgsnio primenantis „grynakraujus“ sportinius modelius, naujasis „Renegade“ turi ir geriausias laisvalaikio modelių konstrukcines savybes – galingus žibintus, patogias atramas kojoms bei bagažinę, ant kurios galima pritvirtinti krovinį arba atskirai įsigyjamą uždarą bagažinę. Priekinė šio modelio dalis yra paruošta montuoti gervei, kuri nepamainoma laisvalaikio modeliuose, tačiau niekad nesutinkama sportiniuose. Vienas esminių šio modelio privalumų – europietiškas sertifikatas, leidžiantis be problemų jį užregistruoti kaip lengvąjį automobilį ir legaliai naudoti visuose keliuose“, – keturračių rinkos debiutanto privalumus išvardijo A.Ščeponavičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų