Ko nederėtų pamiršti nė vienam į gatvę išriedančiam motociklininkui? | kl.lt

KO NEDERĖTŲ PAMIRŠTI NĖ VIENAM Į GATVĘ IŠRIEDANČIAM MOTOCIKLININKUI?

Šis pavasaris iki šios savaitės nedžiugino itin šiltais orais, tačiau pasiryžusių jau dabar važinėti motociklais netrūksta. Kartu su Baltijos motociklininkų asociacijos prezidentu Vidu Stankevičiumi atkreipiame dėmesį į dalykus, kurių nederėtų pamiršti nė vienam į gatvę išriedančiam motociklininkui.

– Kokias dažniausiai daromas motociklininkų klaidas pats matai gatvėje?

– Labiausiai į akis krenta motociklininkai, žymiai viršijantys saugų / leistiną greitį. Antra, mažesnė, klaida, tačiau kelianti nemažą pavojų motociklininkams, – kitų transporto priemonių, taip pat ir kitų motociklininkų, lenkimas per dešinę pusę.

– Kokie dalykai motociklininkui pavojingi važiuojant mieste ir užmiestyje? Ar apskritai jie skiriasi?

– Kalbant bendrai, įvardyčiau kelis dalykus – tai greitis ir kiti eismo dalyviai. Jeigu jau darome skirtį tarp miesto ir užmiesčio, mieste prie pavojų priskirčiau užsibuvimą vadinamojoje automobilių aklojoje zonoje. Važiuojant mieste motociklininkui reikia saugotis ir slidžių šulinių dangčių, eismo žymėjimo juostų, kurios labai iškilios ir neretai gana slidžios, taip pat duobių, provėžų sankryžose. Šie veiksniai ne tik tiesiogiai trukdo motociklininkui važiuoti sklandžiai, bet ir blaško dėmesį, kurį galėtume panaudoti daug svarbesniems veiksniams, pvz., pėstiesiems, kitiems eismo dalyviams stebėti.

Užmiestyje motociklininkams problemų gali pridaryti nešvarumais (tepalu, purvu, dulkėmis) padengtas asfaltas. Pavojingos vietos, kur yra daug šalutinių kelių ir iš jų išvažiuojančių eismo dalyvių. Dažnai šios sankryžos būna užterštos ir žemės ūkio technikos prineštu gruntu, tad čia motociklininkams reikia būti itin atsargiems.

– Sakoma, kad motociklininką iš kritinės situacijos gali išgelbėti ne stabdymas, o staigus akceleravimas. Kodėl?

– Jei kalbėtume tik apie patį motociklininką ir jo vairuotoją – tai tiesa, taip jau motociklo konstrukcija yra sukurta, kad svorio centro paskirstymas akceleruojant išsprendžia daug problemų. Atkreipkite dėmesį, kad galinė motociklo padanga yra dažniausiai platesnė ir sukurta išlaikyti daugiau svorio. Teisingai ir švelniai valdydami akceleratorių, atitinkamai paskirstome motociklo svorį.

Svarbiausia suprasti ir suvokti, kokių padarinių gali sukelti vienas ar kitas veiksmas bei saugoti savo ir kitų eismo dalyvių sveikatą ir gyvybę.

– Ne vienam automobilį vairuojančiam daug pykčio kelia motociklininkų įprotis važiuoti tarp automobilių eilių spūstyje. Ar manai, kad tai turi būti toleruotina, ar netoleruotina praktika?

– Pagal Lietuvoje galiojančias Kelių eismo taisykles, tai nėra leistina, ir kol tai nebus pakeista, visada sukels visuomenės priešpriešą. Pasaulyje yra ne viena šalis, kur važiuoti tarp eilių yra leistina, tačiau prie šios taisyklės yra išsamios rekomendacijos, be to, ilgainiui susiformavusi eismo kultūra. Šiomis dienomis, kai eismo spūstys ir oro užterštumas tampa visa aktualesnėmis problemomis, eismo kultūros situacijai gerėjant, manau, ateityje motociklų važiavimas tarp juostų neišvengiamai taps ir mūsų šalies eismo dalimi.

– Kaip motociklininkui padidinti savo saugumą dalyvaujant eisme?

– Svarbiausia suprasti ir suvokti, kokių padarinių gali sukelti vienas ar kitas veiksmas bei saugoti savo ir kitų eismo dalyvių sveikatą ir gyvybę. Tik supratę apie galimą žalą, pradėsime rimtai galvoti apie priemones, padedančias motociklininkams išvengti sužalojimų. Čia nėra stebuklų – kiekvienam motociklininkui būtina dėvėti šalmą, specialią aprangą, apsaugančią nuo nubrozdinimų, su apsaugais ant sąnarių, taip pat motociklininkams skirtus batus ir pirštines. Patartina pasirinkti sertifikuotus ir žinomus produktus. Nereikėtų pamiršti pasirūpinti ir motociklo technine būkle. Ypač – geromis naujomis padangomis.

– Nebe pirmus metus organizuojate treniruotes motociklininkams ne sportininkams. Kaip manote, kodėl jos reikalingos? Ko jose išmokstama?

– Kaip ir bet kokioje kitoje gyvenimo veikloje, būtina lavinti savo įgūdžius, įgyti teorinių ir praktinių žinių. Ypač tai aktualu, kai įgytos žinios ir ištreniruoti refleksai gali gelbėti gyvybes. Per trumpą motociklų sezoną Lietuvoje, važiuodami iš taško A į tašką B, nespėjame įgyti mums būtinų įgūdžiu, o ir po žiemos sezono mūsų refleksai tikrai būna ne tokie aštrūs. Po žiemos dažnas motociklininkas pervertina savo galimybes, ir gaila, bet apie tai tenka skaityti spaudoje, nelaimingų atsitikimų skyriuje.

Jei jau nusprendėme pasimokyti vairuoti motociklą ar atgaivinti refleksus po žiemos, tikrai to nepatartina daryti ten, kur vyksta viešasis eismas.  "Navas Racing Club" organizuoja treniruotes ir teorijos paskaitas uždarose trasose, kur mokydamiesi motociklininkai nekelia pavojaus kitiems dalyviams, o ir tikimybė susižeisti patiems yra kur kas mažesnė. Taip pat renginiuose nuolat dirba patyrę motociklininkai, sportininkai, kurie nuoširdžiai dalijasi savo sukaupta patirtimi apie motociklo valdymo ypatumus.

– Kiek praktika, įgyta vairuojant žiede, padeda gatvėje?

– Tiek, kiek abėcėlės mokėjimas padeda skaityti, tiek ir išmokti bei suprasti motociklo valdymo pagrindai padeda vairuoti motociklą. Suprasti motociklo valdymo ypatumus patiems per savo asmeninę patirtį gali neužtekti ir viso gyvenimo. Taigi geriau efektingai perimti kitų per dešimtmečius sukauptą patirtį, o ir mokytis iš kitų klaidų yra kur kas geriau nei iš savo. Praktika su kitais motociklininkais taip pat padeda pažinti savo galimybes ir nepervertinti jų dalyvaujant viešajame eisme.

– Ar tai netampa įgūdžių, išmoktų trasoje, netinkamu pritaikymu gatvėje?

– Dauguma motociklininkų, tik sudalyvavę renginiuose trasoje, pradeda suprasti savo ir šiuolaikinių motociklų tikrąsias galimybes. Grįžę į gatves pradeda suvokti lakstymo gatvėmis beprasmybę, dažnas jų net ir negrįžta į gatvę, o apsisprendžia save realizuoti ir adrenalino semtis lenktynių trasoje.

– Kokio susidomėjimo sulaukia tokios treniruotės? Ar lankosi tie patys, ar ir nauji veidai?

– "#GazoTerapija" motociklų treniruočių renginiai ketvirtadienio vakarais Kačerginės Nemuno žiede įgavo milžinišką pagreitį. Praėjusių metų pradžioje susirinkdavo vos keliolika motociklininkų, o sezonui pasibaigiant visi norintys net netilpo į trasą. Šiais metais pradėsime gegužės 2 d. nuo 17 val. Puiki atmosfera laukia ne tik važiuojančių trasoje, bet ir norinčių pabendrauti, su bendraminčiais prie kavos puodelio.

Dėl motociklininkų gausos, iškeitusių gatvę į treniruotes ir lenktynes trasoje, džiaugiamės stulbinamai greitai išaugusiu "Navas Racing Club" ir "Supersportas" bendrai organizuojamo BMA ("Baltic Motorcyclists Association") čempionato populiarumu. Čempionato varžybų serijoje 2018 m. dalyvavo virš 150 mėgėjų ir profesionalių lenktynininkų. Čempionatas unikalus tuo, kad čia lenktynių dvasią gali pajusti kiekvienas norintis ir turintis tvarkingą motociklą bei motociklininko ekipuotę, ir tai nebūtinai turi būti sportinis motociklas. Tiesa, prieš varžybas kiekvienam būtina išklausyti saugaus elgesio trasoje seminarą ir išlaikyti žinių testą. Kartu esame labai dėkingi mūsų rėmėjams, motyvuojantiems sportininkus siekti kuo aukštesnių rezultatų. Šiais metais turėsime rekordinį prizinį fondą, kurį padėjo sukaupti motociklų detalių ir ekipuotės parduotuvių tinklai "Motobay", "Bikeparts.lt", "Eneos Motor Oil" atstovai Lietuvoje, "Dynami:t" gaivieji gėrimai, "Transgesta" tarptautinių pervežimų kompanija, "Bauen" – statybinės medžiagos, "FL Technics" – globali orlaivių aptarnavimo, remonto ir priežiūros įmonė.

"Navas Racing Club" tęsia ir nemokamų renginių seriją kartu su kelių policijos pareigūnais. Nemokamų praktikos ir teorijos užsiėmimų pirmas renginys įvyks šių metų gegužės 2 d. nuo 13 iki 16 val. Kačerginės Nemuno žiede. Tik dėka rėmėjų "ARV-Auto", "Vimota", klubo "Startas", privačios greitosios pagalbos "Sidabrilis" ir visų palaikančių skirtų 2 proc. GPM mokesčio mes galime šiuos renginius skirti motociklininkams ir kelių policijos pareigūnams nemokamai. Renginių kalendorių galite rasti www.nrc.lt ir nrc.lt feisbuko paskyroje.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

kolkas pats protingiausias komentaras

kad esi nematomas, ir vaziuot atitinkamai o nešaukti, kad aš buvau teisus.

Anonimas

Vidurnakti važinėtis be duslintuvo iki pusės penkių ryto

Ops

Svarbiausia nepamirsti vairavimo kultura!!!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS