Lenktynininkus sustabdė tragiška avarija Pereiti į pagrindinį turinį

Lenktynininkus sustabdė tragiška avarija

2007-10-24 00:00

 

Savaitgalį vykusio paskutinio šiųmečio šalies automobilių ralio čempionato etapo dalyviams neteko kirsti finišo linijos.

Savaitgalį vykusio paskutinio šiųmečio šalies automobilių ralio čempionato etapo dalyviams neteko kirsti finišo linijos.

Įveikė tik septynias rungtis

Penktadienį Kauno senamiesčio gatvelėse vykusiais pirmaisiais greičio ruožais prasidėjęs tradicinis ralis „Mega – Kauno ruduo 2007“ baigėsi po septynių greičio ruožų iš dešimties. Kai kurie lenktynininkai nespėjo įveikti net ir septintosios rungties, mat varžybas teko nutraukti dėl įvykusios tragedijos – 34 metų „Ukmergės ASK-Lautra Motorsport“ komandos lenktynininko Rolando Šaduikio žūties. Per avariją sunkiai sužalotas jo šturmanas Tautvydas Nefas iš varžybų trasos buvo nugabentas į Elektrėnų ligoninę, o po to pervežtas į Vilnių.

Nelaimė įvyko ilgiausiame, 31 km ilgio Varkalių greičio ruožo septintajame kilometre, sportininkams įveikus vos ketvirtį distancijos. Ekipažas, vairavęs 1,6 litro darbinio tūrio „Honda Civic“ automobilį, išlėkė iš trasos, atsitrenkė į griovyje gulėjusį akmenį ir kelis kartus vertėsi.

Tame pačiame greičio ruože vertėsi ir Deivido Jociaus bei Kastyčio Torrau „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Tokia pat nesėkmė ištiko ir Martyną Samuitį su Vidmantu Kalyčiu, vairavusius „Subaru Impreza WRX STI“ automobilį. Šio ekipažo šturmanui medikai konstatavo kairės rankos delno kaulų lūžius.

Netektis prislėgė draugus

„Apmaudu ir be galo skaudu, kad tokia nelaimė ištiko patyrusį lenktynininką. Netgi automobilių ralyje retai pasitaiko, kad atsitiktinių aplinkybių virtinė nulemtų sportininko likimą“, – sakė žuvusiojo R.Šaduikio komandos draugas patyręs lenktyninkas Žilvinas Žeromskas.

Jo nuomone, avariją patyręs ekipažas dešiniajame vidiniame posūkyje važiavo gal kiek per arti kelkraščio, o gal jį į tokią trajektoriją išstūmė išcentrinės jėgos, todėl automobilis išslydo iš trasos.

Dar vienas „Ukmergės ASK-Lautra Motorsport“ komandos narys, 2004 m. absoliutus šalies automobilių ralio čempionas Evaldas Čirba šįkart buvo tarp žiūrovų. Ralį jis stebėjo netoli tos vietos, kur įvyko avarija.

„Rolandas mano akiratyje buvusią lenktynių atkarpą pravažiavo idealiai, be menkiausios klaidelės, nors važiavo dideliu greičiu. Kitaip ir negali būti, juk sportininkai ralyje neretai varžosi ne dėl sekundžių, o net dėl jų dalių. Stebėdamas šio ekipažo važiavimą net negalėjau pagalvoti apie tokią baigtį. Deja...“, – apgailestavo E.Čirba, vėliau matęs tik tragiškos avarijos pasekmes.

Vaikystės draugo bei ralio varžovo netektis sukrėtė ir vieną labiausiai patyrusių šalies automobilių ralio meistrų Darių Vilimą.

„Mums, ralistams, kurie į trasas išvažiuoja nusiteikę žaisti ne šaškėmis, lengviau suprasti keistą apmaudžių aplinkybių virtinę, lėmusią rugsėjo 11 dieną vos 34 metų sukaktį atšventusio lenktynininko tokią tragišką lemtį. Tačiau kaip tai paaiškinti Rolando žmonai Linai, dešimtmetei dukrai Gretai ir trejais jaunesniam sūnui Grantui? Rolandas mums taip ir liks visuomet trykštantis optimizmu, nepakeičiamas linksmuolis, bet kada pasirengęs ištiesti pagalbos ranką“, – kalbėjo D.Vilimas.

Džiaugsmą pakeitė gedulas

Varžybų teisėjai, dėl tragiško įvykio nutraukę lenktynes, paliko galioti iki nelaimės sportininkų pasiektus rezultatus. Ralį „Mega – Kauno ruduo 2007“, kurio batalijas pradėjo 50 ekipažų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, laimėjo „Mitsubushi Lancer Evo IX“ automobilį vairavęs latvių Janio Vorobjovo ir Gunčio Ervaldžio duetas. Jis puspenktos sekundės pranoko Lietuvos čempionų vardus užsitikrinusius ir A8 klasėje lenktynes laimėjusius Roką Lipeikį ir Renatą Vaitkevičių, vairavusius „Mitsubushi Lancer Evo VIII“. Trečiąją vietą užėmė Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko tandemas su „Mitsubushi Lancer Evo IX“, nuo nugalėtojų atsilikęs 29 sekundėmis.

Į prizininkų šešetuką pateko ketvirtąją vietą užėmę Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu („Mitsubushi Lancer Evo IX“), penkti likę Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku („Mitsubushi Lancer Evo IX“) ir į šeštąją poziciją iškopę Dominykas bei Valdas Butvilai („Subaru Impreza WRX STI Spec–C“).

N4 klasėje, kurioje varžėsi daugiausia dalyvių, pergalę šventė absoliučios ralio įskaitos laimėtojai J.Vorobjovas su G.Ervaldžiu. N2000 klasės sportininkų varžytuves laimėjo Ramūnas Kupstas su Arvydu Maciulevičiumi, o R2000 – vieninteliai dar prieš šį ralį šalies čempionų vardus jau užsitikrinę Dovilas Čiutelė ir Marius Torrau. A2000 klasėje pergalė atiteko Justui Vaitiekūnui su Dominyku Veršinsku.

Prieš išdalijant nugalėtojų ir prizininkų pelnytas taures bei apdovanojimus, susirinkusieji į slogios nuotaikos persmelktą apdovanojimų ceremoniją pagerbė R.Šaduikį tylos minute. Varžybų uždarymo ceremonija buvo kukli – atšaukti visi koncertai ir kitos linksmybės.

Latviai brangina pergalę

Po varžybų surengtoje spaudos konferencijoje ralio „Mega – Kauno ruduo 2007“ absoliutūs nugalėtojai J.Vorobjovas su G.Ervaldžiu pirmiausia pareiškė užuojautą žuvusiojo artimiesiems ir linkėjo sveikatos sužeistam šturmanui.

„Labai ačiū ralio organizatoriams už tai, kad mus pakvietė dalyvauti. Šių varžybų trasos buvo labai specifinės ir sudėtingos, o varžovai išties greiti bei pajėgūs, todėl savo pergalę laikome dideliu pasiekimu. Aišku, vietiniams sportininkams trasos pažįstamos kur kas geriau, nei mums. Taip būna visose šalyse, tad šįkart, tapę nugalėtojais Lietuvoje, vertiname pergalę dar labiau“, – po varžybų sakė latvių ekipažo šturmanas G.Ervaldis.

Šeštąkart čempionas

Šiemet čempiono titulą apgynęs daugkartinis šalies ralių bei čempionatų nugalėtojas R.Lipeikis, „Kauno rudens“ ralio absoliučioje įskaitoje užėmęs antrąją vietą, nesigraužė, kad nepavyko nugalėti: „Mes pagrindinį tikslą pasiekėme – apgynėme čempionų titulus. Ralio nepavyko laimėti, tačiau, kaip sakoma, po kovos kumščiais jau nebemosuojama. Kova buvo užsimezgusi ir ilgame greičio ruože, berods, buvome įgiję persvarą prieš pagrindinius varžovus, tačiau vienoje vietoje padariau grubią klaidą, dėl kurios praradome apie dešimt sekundžių itin brangaus laiko. Dar buvo atsiradusi viltis, kad galėtume išlaikyti didesnį tempą kituose greičio ruožuose ir pasivyti latvių ekipažą, tačiau netrukus paaiškėjo, kad varžybos sustabdytos.“

R.Lipeikis kol kas neatskleidė kitų metų planų, tačiau prasitarė ketinąs artimiausiu metu su šturmanu R.Vaitkevičiumi nuspręsti, ar jų ekipažas sieks naujų pergalių. R.Lipeikis nuo 2002 m. jau penkis kartus tapo absoliučiu šalies ralio čempionuir trejus metus iš eilės apgynė šį titulą. 2004 m. jis turėjo tenkintis absoliutaus vicečempiono vardu ir A8 klasės čempiono titulu.

Trečiąją vietą užėmęs žiedinių lenktynių meistru vadinamas Ramūnas Čapkauskas šį laimėjimą pavadino dar vienu tvirtu žingsniu pirmyn: „Kol kas mūsų ekipažas ralyje naujokas. Vis dar mokomės naujoje aplinkoje važiuoti greitai. Tačiau šiemet sau keltus reikalavimus įvykdėme su kaupu, tad kitąmet bandysime siekti dar aukštesnių rezultatų.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų