Lietuvoje — taupaus vairavimo guru

Lietuvoje — taupaus vairavimo guru

2007-07-18 00:00

 Ilgų atstumų kelionių ekspertas įrodinėja, kad šeimos kelionės automobiliu gali būti pigios

 Ilgų atstumų kelionių ekspertas įrodinėja, kad šeimos kelionės automobiliu gali būti pigios

 Birželio 25-ąją Mladį Boleslavo mieste esančios„Škoda Auto“ gamyklos ekspertas austras Gerhardas Plattneris gavo maišą su 1 000 vieno euro monetų. Drauge su juo ir iššūkį: turėdamas tokią sumą, vairuodamas „Škoda Roomster TDI“ (trijų cilindrų variklio, 80 arklio galių) ilgų atstumų kelionių specialistas turi aplankyti 35 Europos šalis ir įveikti 15 460 km atstumą. G.Plattnerio kelionės tikslas – įrodyti, kad keturių asmenų šeima gali įveikti tokią ilgą distanciją kurui išleisdama ne daugiau nei minėta suma.

 

68 metų „Škoda“ vairuotojas bandytojas į panašius žygius yra leidęsis ir ankstesniais metais. Tarkime, pernai jis visą senąjį žemyną kirto sėdėdamas už „Škoda Fabia” su 1,9 l darbo tūrio TDI varikliu, išvystančio 105 AG pajėgumą, vairo. Vidutinės degalų sąnaudos šios kelionės metu siekė 3,6 litro šimtui kilometrų – beveik dviem litrais mažiau, nei oficialiai nurodoma gamintojo techniniuose dokumentuose.

„Šį kartą mano rezultatas kiek prastesnis – kai atvykau į Vilnių, buvau nuvažiavęs 12 337 km ir sudeginęs 560,77 l dyzelino. Taigi vidutinės kuro sąnaudos siekia maždaug 4,54 l/100 km (oficialiai sąnaudos turėtų siekti 5,7 l/100 km). Taip yra todėl, kad kitaip nei ankstesniais metais, keliauju su „šeima“. Tiksliau manekenais, atliekančiais tradicinės keturių asmenų šeimos funkcijas. Priekinėje sėdynėje įsikūrusi „žmona“ – 75 kg sveriantis vandens rezervuaras, o ant galinių sėdynių – du 25 kg ir 35 kg svorio „vaikai“. Be to, „Škoda Roomster TDI“ bagažinėje sukrautas tikras bagažas, kurį keturių asmenų šeima pasiimtų vykdama atostogauti“, – pasakojo G.Plattneris.

Smagiai nusiteikęs austras juokavo, kad tokie bendrakeleiviai yra idealūs, nes niekas nemoko, kaip reikėtų vairuoti, kur ir kada sustoti atsipūsti.

„Į Vilnių turėjau atvykti sekmadienio vidurdienį, po šeštadienį vakare Varšuvoje vykusios spaudos konferencijos, todėl važiavau naktį. Įprastai keliaujant su šeima taip niekas nesielgia“, – pripažino taupaus vairavimo ekspertas.

 Klausiamas, kokių svarbiausių principų degalams taupyti laikosi kelionės metu, G.Plattneris patikino, kad apriboti automobilio „apetitą“ nėra itin sudėtinga.

„Reikia turėti galvoje, kad daugiausia kuro sudeginama, kai automobilis įsibėgėja. Todėl jei stebi kas vyksta kelyje bent už 200 metrų, beveik visada gali išvengti staigaus stabdymo ir išsaugoti mašinos inercinę jėgą.

Teoriškai degalų sąnaudas galima dar labiau sumažinti nenaudojant elektros prietaisų, tačiau šiuo atveju aš keliauju su „šeima“, todėl oro kondicionierius beveik nuolat yra įjungtas“, – pastebėjo G.Plattneris.

Pasiteiravus, ar aplinkos oro temperatūra turi kokios nors įtakos degalų sąnaudoms, ekspertas teigė, jog žiemą pradedant važiuoti šaltu varikliu kurį laiką deginama daugiau kuro, o dėl gatvėse ir keliuose esančio sniego ar telkšančių balų būna šiek tiek didesnis pasipriešinimas riedėjimui.

„Tačiau tai yra dalykai, kurių vairuotojas pakeisti negali. Patarčiau daugiau dėmesio skirti automobilio priežiūrai, nes, tarkime, pernelyg mažas slėgis padangose ne tik sukelia tokį patį didelį pasipriešinimo riedėjimui efektą, bet ir gerokai sparčiau dyla“, – dėstė „Škoda Auto“ gamyklos ekspertas.

Iš Lietuvos sostinės G.Plattneris pasuko į Rygą, Taliną, Sankt Peterburgą, Helsinkį, Stokholmą ir Oslą. Iki oficialaus suplanuoto ekspedicijos finišo liepos 24-ąją Kopenhagoje. Nors dar liko įveikti apie 5 300 kilometrų, austras prognozuoja, kad jo maišelyje pasiekus Daniją dar liks apie 200 eurų.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų