Ministerija Vyriausybei siūlo nepritarti pataisoms, siūlančioms leisti kai kurioms tokioms priemonėms, pavyzdžiui, triračiams ar kitoms, nelaikomoms neįgaliųjų vežimėliais, važiuoti per pėsčiųjų perėjas iki 6 km per valandą greičiu.
„Yra tokios triratės transporto priemonės, kur sėdi kaip ant taburetės ir važiuoji“, – BNS teigė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto grupės patarėjas kelių eismo saugumo klausimais Gintaras Pilipavičius.
Pasak jo, mikrojudumo priemonės iki šiol buvo suprantamos kaip paspirtukai, riedžiai, riedlentės.
„Dabar parduotuvėse galima rasti visokių, kurios vadinamos mikrojudumo priemonėmis. Todėl mes iš principo nepritariame, kad kažkas važiuotų per perėjas“, – teigė jis.
Vyriausybės išvados paprašė Seimas, svarstantis parlamentaro Viktoro Fiodorovo parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis jis siūlo ir toliau drausti per perėjas važiuoti elektriniams paspirtukams, riedžiams, balansiniams vienračiams, bet leisti kitoms elektrinėmis mikrojudumo priemonėms.
V. Fiodorovas teigė, kad leidus su dalimi tokių priemonių per perėjas važiuoti mažu greičiu būtų lengviau tiems žmonėms, kurie turi judėjimo sunkumų, nes dabar, anot jo, nustatyti per griežti reikalavimai.
„Pėsčiųjų perėja yra išskirtinai pėstiesiems numatytas eismo organizavimo elementas, kuriame įprastai eismo dalyviai juda pėsčiomis. Vaikai mokyklose mokomi pereiti gatvę tik saugiausiose vietose, t. y. pėsčiųjų perėjose. (...) Panaikinus draudimą važiuoti per pėsčiųjų perėją kiltų rizika eismo saugumui“, – teigiama ministerijos išvadoje.
Pasak jos, vyresnio amžiaus, judėjimo problemų turintiems ar su negalia žmonėms galima važiuoti per perėjas su neįgaliojo vežimėliu.
Transporto kompetencijų agentūros duomenys rodo, kad 2020–2024 metais būdavo vidutiniškai apie 29 eismo įvykiai perėjose, kuriose sunkiai nukentėdavo trys elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai. Užpernai vienas jų žuvo.
(be temos)
(be temos)