Vienos populiariausių Europoje automobilių markių atstovybės statusas suteiktas bendrovei Auto vici
Beveik visus daugiau nei prieš dešimtmetį prasidėjusius Opel žygius į Lietuvos rinką galima vadinti sėkmingais. Tiksliau beveik visus. Visuose didžiuosiuose šalies miestuose įkurtos kompanijos atstovai pamažu didino savo apsisukimus (2006-aisiais parduota beveik 1200 naujų automobilių) ir laužė stereotipus apie klaikiai rūdijančius keturračius, tačiau niekaip nesugebėjo įsitvirtinti Kaune. Čia šaknis įleisti mėginusiems Opel partneriams arba pritrūkdavo kantrybės, arba finansinių resursų, arba jie sugebėdavo įveikti tik dalį kliūčių.
Šią vasarą įsisenėjusias problemas pabandyta spręsti dar sykį. Rodos trečią kartą Opel strategai pasirašė sutartį su įmone, įsipareigojusia ne tik teikti kokybiškas serviso paslaugas, bet ir organizuoti naujų automobilių pardavimą. Kompanijos vietininkais Kaune tapo Auto vici.
Ne problema, o galimybė
Šios įmonės direktorius Šarūnas Matijošaitis, samprotaudamas apie motyvus, lėmusius sprendimą investuoti į automobilių verslą, teigė, kad taip elgtis sufleruoja pats gyvenimas.
Nors pagrindinė Vičiūnai group įmonių veikla susijusi su maisto pramone, automobilių versle tikrai nesame naujokai. Dar 1999-aisiais tapome Peugeot atstovais Kaune, vėliau pradėjome dirbti su Yamaha. Tai, kad lig šiol mūsų mieste nebuvo visavertės Opel atstovybės ir kad keletas bandymų prekiauti šios markės technika nebuvo sėkmingi, mūsų nė kiek neišgąsdino. Greičiau priešingai tai rodo esant neišnaudotų galimybių, šypsojosi Š.Matijošaitis.
Jo teigimu, padėtis rinkoje per keletą pastarųjų metų smarkiai pasikeitė. Augant žmonių pajamoms, į daugelį dalykų pradedama žiūrėti kitomis akimis, šiek tiek pasikeičia vertybių sistema.
Manau, kad iš dalies kukli perkamoji Kaune gyvenančių žmonių galia buvo viena pagrindinių priežasčių, trukdžiusių sėkmingai ankstesnių Opel partnerių veiklai. Dabar padėtis gerokai pasikeitė. Rinka vien praėjusiais metais ūgtelėjo 43 proc. Vis daugiau žmonių suvokia, kad kur kas mažiau problemų turės ir bus saugesni už 30 tūkst. litų įsigiję modernų mažos klasės Opel ar Peugeot automobiliuką, o ne dešimties metų senumo prestižinės markės problemą. Naujų mašinų pirkėjų ratas smarkiai išsiplėtė ir mes neabejojame, kad rasime bendrą kalbą su potencialiais savo klientais, samprotavo Š.Matijošaitis.
Žaidimo taisyklės pasikeitė
Auto vici vadovas akcentavo ir tai, kad jau prieš keletą metų General Motor koncernui, kuriam priklauso Opel ir Chevrolet markės, sėkmingai išsprendė kokybės problemas.
Tiesą sakant, dėl automobilių važiuoklės, transmisijos ar variklio techninių charakteristikų ir patikimumo Opel niekada neturėjo didelių bėdų. Vairuotojus erzindavo tik ne visuomet kokybiška antikorozinė mašinų apsauga. Tačiau jau kuris laikas šios problemos yra iš esmės išspręstos, kėbulai cinkuoti naudojant analogiškas technologijas, kaip ir kitų, geromis laikomų markių, o gamintojai teikia 12 metų garantijas. Pardavimų apimtis ir klientų nuomonių tyrimų kitose Europos šalyse analizė patvirtina, kad Opel pasiekė iš esmės naują kokybės lygmenį. Tas pats pasakytina ir apie Chevrolet. Neabejojame, kad išbandę šiuos automobilius kelyje žmonės patirs nemažai malonių atradimų, vylėsi Š.Matijošaitis.
Pašnekovas taip pat pastebėjo, kad Opel importuotojai Baltijos šalyse pakoregavo bendradarbiavimo taisykles, kurių privalo laikytis atskiros kompanijos atstovybės. Jei anksčiau visi Lietuvoje dirbantys platintojai nuolat įsiveldavo į tarpusavio kainų karus ir patys komplikuodavo savo galimybes investuoti į verslo plėtrą, tai dabar Vilniuje ar Klaipėdoje dirbančios atstovybės negali pervilioti kolegų iš Kauno klientų.
Pasiūlymų spektras plėsis
Auto vici ketina siūlyti visą koncerno gaminamų automobilių gamą, pradedant mažaisiais Chevrolet Spark ir baigiant komercinės paskirties modeliais Opel Vivaro.
Š.Matijošaitis prasitarė, kad baigus derinti visas smulkmenas, susijusias su oficialia Opel ir Chevrolet pardavimų pradžia, kauniečiams bus pasiūlyta keletas itin patrauklių rinkodaros akcijų, tačiau atskleisti detalių, kas ir kaip bus daroma, kol kas nesutiko.
Naujo verslo pradžia visuomet būna sudėtinga. Mus tik dabar pasiekia užsakyti demonstraciniai ir bandymams skirti automobiliai bei kita būtina įranga. Tačiau karuselė pamažu įsisuka ir mes tikimės gerų rezultatų, vylėsi verslininkas.
Jis taip pat pastebėjo, kad pradedant naują veiklos etapą optimistiškai nuteikė darbas su dėvėtais General Motor priklausančių markių automobiliais. Koncernas yra sukūręs vadinamąją 2G arba antrosios kartosios automobilių prekybos sistemą, kuri siūlo firminiuose servisuose prižiūrėtus, aiškią eksploatavimo istoriją turinčius ir gamintojų garantijas išsaugojusius naudotus automobilius. Geros techninės būklės mašinų amžius svyruoja nuo keleto mėnesių iki 34 metų, o kaina būna gerokai mažesnė nei naujų.
Naujausi komentarai