Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena | kl.lt

PATARIA TIKRINTI SAUGOS DIRŽUS: AVARIJOS ATVEJU TAI TIKRAI NĖRA SMULKMENA

  • 0

Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK.

Kaip patikrinti saugo diržus, papasakojo „Transeksta“  atstovas Renaldas Gabartas.

– Vairuotojai dažniausiai mato tik išorinę diržo dalį. Kaip reikėtų patikrinti, kad saugos diržas yra tinkamas ir geras?

– Iš tikrųjų ir kontrolieriai mato tik išorinę dalį. Saugos diržo patikra, aprašyta techniniuose reikalavimuose, yra vizuali. Reikia patikrinti tris dalykus. Reikia patikrinti, ar sagtis yra tvarkinga, ar diržas fiksuoja, ar sagtis, įkišus diržą, veikia.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar reikėtų keisti diržą, jei šis yra nusidėvėjęs, įplyšęs?

– Manau, kad taip. Priklausomai, koks to diržo nusidėvėjimo, suplyšimo lygis. Reikėtų, kad apžiūrėtų serviso meistrai. Jei diržo sagtis užstringa, kai automobilis užsidega arba įkrentate į vandenį, tai tada nebėra juokinga ir niekas to nepavadintų smulkmena. Tai yra viena iš gyvybiškai svarbių sistemos dalių.

– Ar labai svarbu, kad diržas ir oro pagalvės veiktų nepriekaištingai?

– Labai svarbu. Galima sakyti, kad visiškai tiesioginės sąsajos tarp jų nėra. Saugos oro pagalvės suminkština smūgį. Tačiau, sakyčiau, kad tai mažiau svarbi automobilio dalis.

– Ar galime sau pakenkti, turėdami saugų diržą, bet patys vairuodami nesaugiai ar sėdėdami nesaugiai?

– Kaip diržas yra prisegtas, visiškai tiesiogiai koreliuoja su tuo, kokios pasekmės būtų patekus į eismo įvykį. Jei diržas eina per kaklą pernelyg aukštai, jei diržas eina ne per juosmenį, o per pilvo ertmę, yra didelė rizika pažeisti vidus organus nuo smūgio. Primigtinai rekomenduočiau paieškoti informacijos, kaip taisyklingai sėdėti.

Jei diržo sagtis užstringa, kai automobilis užsidega arba įkrentate į vandenį, tai tada nebėra juokinga.

– Ką liudija statistikos duomenys?

– Praeitų metų duomenimis, yra maždaug 2 proc. vairuotojų, apsilankiusių techninės apžiūros centruose, kurie neįveikė šio barjero. Kadangi jų saugos diržai buvo suplyšę ar netinkamai veikė. Iš esmė saugos diržas yra vienkartinis. Automobilių sporte po tam tikrų avarijų yra sumontuoti tam tikri jutikliai, kurie matuoja, kokia jėga automobilis trenkėsi įvykio metu, kokias apkrovas patyrė diržas. Daugeliu atvejų, diržai būna keičiami. Tas pats galiotų ir civiliniame gyvenime.

– Ką pastebite, su kokias diržais atvažiuoja automobiliai?

– Tikriname, ar nėra kažkokių vizualių pažeidimų. Čia nėra didelis mokslas patikrinti diržo būklę. Kiekvienas vairuotojas, pirkdamas dėvėtą automobilį, gali tai padaryti.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS