Vokietijos automobilių parko techninės būklės prievaizdai iš TUV giria japoniškus keturračius
Autoritetingoji Vokietijos techninės priežiūros tarnyba TUV kiekvieną sezoną patikrina apie 40 mln. automobilių ir skelbia ratuotos technikos patikimumo reitingus. Juose keletą pastarųjų metų karaliauja tų pačių gamintojų pavadinimai ir tų pačių modelių vardai.
Kadangi Vokietija buvo ir tebėra didžiausias nenaujų automobilių donoras, Lietuvos žmonėms prieš perkant šioje šalyje eksploatuoti pradėtą mašiną pravartu pastudijuoti TUV ataskaitas. Jose pateikiami apibendrinti duomenys apie techninių apžiūrų metu užfiksuotą kėbulo, važiuoklės, vairo mechanizmo, variklio, stabdžių sistemos, šviesos signalizacijos ir išmetimo sistemos būklę. TUV ekspertų parengtose lentelėse nurodomas defektų procentas, tenkantis 1 000 vienos kurios nors markės ir modelio automobilių. Tarkime, pastaba 4,7 proc. prie 7-osios klasės BMW reiškia, kad tarp 1 000 patikrintų bavariškų limuzinų 47 turėjo rimtų trūkumų.
Ataskaitoje visi automobiliai skirstomi į penkias grupes pagal amžių: 23 metų, 45 metų, 67metų, 89 metų ir 1011 metų senumo. Dokumente taip pat pateikiamas kiekvienos grupės vidutinis statistinis aptinkamų defektų skaičius.
Lyginant trijų pastarųjų metų TUV patikimumo ataskaitas dėmesį patraukia tai, kad visose grupėse lyderių dešimtukuose nuolat kartojasi tie patys pavadinimai. Neabejotinas 2005, 2006 ir 2007 m. suvestinių viršūnių karalius japoniškas rodsteris Mazda MX-5. Šis sportiškas dvivietis automobiliukas paminėtas net 12 kartų iš 15 galimų.
Po 10 kartų čia pakartoti Porsche Boxter, Subaru Legacy ir Mercedes Benz SLK modeliai. Beveik kiekvienos mažiaus grupės patikimiausių modelių dešimtukuose minimi Toyota automobiliai SUV segmento visureigis Toyota RAV-4 ir mažyliai Starlet bei Yaris. Japonų konstruktorių savimeilę turėtų paglostyti ir itin palankūs Mazda Demio, Subaru Forester, Toyota Corolla, Toyota Carina, Toyota Avensis, Suzuki Vitara, Nissan Almera vertinimai. Pastarieji lenkia tradiciškai kokybės ir patikimumo etalonu laikomus populiariausius BMW, Volkswagen, Audi modelius.
Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Pietų Korėjos pramonės simboliais laikomus prekiniais ženklais papuoštus automobilius TUV ekspertai vertina kritiškai. Populiariausių Renault, Citroen, Seat, Peugeot, Kia, Hyundai, Alfa Romeo modelių fiksuojamų defektų skaičius gerokai viršija statistinį vidurkį.
Objektyvumo dėlei reikėtų pastebėti, kad kai kurie patikimais tituluoti modeliai greičiausiai nėra kasdien naudojami kaip transporto priemonė. Galima spėti, kad tokie TUV favoritai, kaip Mercedes-Benz SL ar Porsche 911 yra antras ar net trečias pasiturinčiai gyvenančios šeimos išeiginis automobilis, kurio rida net po penkerių eksploatacijos metų paprastai būna ne didesnė už tą, kurią per vieną sezoną įveikia koks nors Volkswagen Passat ar panašus dyzelinis proletaras.
Bet kokiu atveju prieš perkant dėvėtą automobilį vertėtų pastudijuoti TUV patikimumo reitingus. Tai sumažintų problemas, kurios užgriūna įsigijus mašiną su dar konstravimo metu užprogramuotais defektais.
Naujausi komentarai