Raudonasis baronas – po sidabrine žvaigžde Pereiti į pagrindinį turinį

Raudonasis baronas – po sidabrine žvaigžde

Tandemas: M.Schumacherio partneris "Mercedes GP" ekipoje bus N.Rosbergas.
Tandemas: M.Schumacherio partneris "Mercedes GP" ekipoje bus N.Rosbergas. / "Reuters" nuotr.

Kas labiau intriguoja: ar apgins britas Jensonas Buttonas "Formulės 1" pasaulio čempiono titulą, ar neapsijuoks po pertraukos į didįjį sportą grįžęs legendinis vokietis Michaelis Schumacheris?

Septyni iš dešimties portalo autosport.com apklaustų "Formulės 1" gerbėjų pareiškė, kad jiems įdomesnis M.Schumacherio variantas. Elitinių lenktynių dalyviai ir autoritetai taip pat nekantriai laukia kovą prasidėsiančio sezono, mintyse linksniuodami pirmiausia Šumį – buvusį Raudonąjį baroną, o 2008-ųjų pasaulio čempionas britas Lewisas Hamiltonas tituluotąjį vokietį pavadino "didžiausia čempionato mįsle".

– Viskas netgi geriau, nei tikėjausi. Už bolido vairo jaučiausi taip, lyg nebūčiau trejus metus praleidęs be šių lenktynių. Pirmasis ratas mane lengvai šokiravo, tačiau po to man buvo vis įdomiau. Kaip ir 1991-aisiais, kai pradėjau karjerą. Nepyksiu, jei šiemet mane kas nors vadins berniūkščiu, gavusiu puikų žaisliuką, – teigė interviu septyniskart pasaulio "Formulės 1" čempionas M.Schumacheris po "Mercedes GP" komandos bandomųjų važiavimų Ispanijoje, Chereso trasoje.

– Kas paskatino jus grįžti į "Formulę 1"?

– Nėra jokios kvapą gniaužiančios istorijos. 2006-aisiais, nusiėmęs lenktynininko šalmą, jaučiausi laisvas, džiaugiausi gyvenimu, nes "Formulė 1" iš manęs reikalavo daugiau nei vien sporto, todėl jaučiausi lyg vaizdo kamerų apsuptyje. Ištrūkęs iš tų gniaužtų, tyliai praleidau trejus metus. Pajaučiau, kad mano baterijos vėl sklidinos energijos. Rossas Brawnas manęs kartais lyg juokais, lyg rimtai vis paklausdavo, ar nesirengiu grįžti. Atsakydavau: galbūt. Kai mūsų pokalbiai tapo konkretesni, mane užvaldė azartas. Apie tai prasitariau žmonai. Ji net nemėgino prieštarauti, tiesiog pasakė: eik ir mėgaukis.

– Atstovausite ne "Ferrari" ekipai, su kuria iškovojote penkis čempionų titulus, bet "Mercedes GP". Ar buvo sunku pakeisti raudonųjų stovyklą į sidabrinės žvaigždės tvirtovę?

– Nenoriu slėpti: žengti šį žingsnį buvo nelengva. "Ferrari" komandoje turiu daug draugų, mus sieja fantastiški bendri prisiminimai. Pats raudonųjų šefas Luca Montezemolo padėjo man nugalėti sentimentus. Todėl nei jis, nei aš nepykstame ant Flavio Briatore, kuris mano atsisveikinimą su "Ferrari" pavadino neelegantiška išdavyste.

– Jūsų reputacija – be priekaištų, tačiau dabartinio Schumacherio rezultatus žmonės lygins su ankstesniojo, karaliavusio "Formulės 1" trasose. Tai jūsų nebaugina?

– Tikiuosi, kad būtent taip ir bus. Tegul lygina. Juk perėjau į komandą, kuri pernai laimėjo abu titulus, todėl jos tikslas – išsilaikyti čempionės pozicijoje. Konkurencija bus didelė, tačiau tai mane įkvepia. Kai kas prognozuoja kietą kovą. Ką tai reiškia? Kova bus tradicinė, nes aukščiausio lygio lenktynininkų netrūko nė vieną sezoną.

– Ar, jūsų nuomone, dabartiniai bolidai skiriasi nuo tų, kuriais lenktyniavote 2006-aisiais?

– Šiek tiek skiriasi, tačiau per paskutinius kelerius metus man teko vairuoti įvairiausių techninių galimybių ir charakteristikų automobilius ir aš puikiai prisitaikiau prie kiekvieno. Manau, kad tai – vienas mano kozirių.

– Jūs šiek tiek vyresnis už savo konkurentus. Ar esate patenkintas savo fizine forma?

– Per visą karjerą nė karto nebuvau išglebęs, nes sportuoju kasdien.

– Kokius tikslus užsibrėžėte su "Mercedes GP" komanda?

– Norime laimėti ne vien šį čempionatą. Koks mūsų potencialas – pamatysime prasidėjus lenktynėms. Privalome pradėti kaupti taškus nuo pirmojo etapo. Nesvarbu, ar jį laimėsime, nes sezonas – ilgas. Vis dėlto gera pradžia suteiktų papildomą stimulą.


Autoritetai – apie Šumio sugrįžimą

Nikis Lauda, triskart (1975, 1977, 1984 m.) "Formulės 1" pasaulio čempionas: "Schumacheris nori įrodyti sau, kad gali būti lyderis, lenktyniaudamas su naujosios kartos sportininkais. Ką gi, jis – septyniskart pasaulio čempionas, vadinasi, septynis kartus geresnis, nei visi kiti šių dienų pilotai. Manau, jis iš tiesų bus tarp lyderių, o lenktynės sulauks dar didesnio dėmesio. Bernie's Ecclestone'as galėtų sumokėti Michaeliui pusę savo honorarų, kad vokietis smagiai išjudino besustabarėjančią "Formulę 1".

Felipe Massa, "Ferrari" pilotas: "Manau, kad jam buvo labai sunku užbaigti savo idealią karjerą ir padėti tašką lenktynėms. Todėl Michaelis nenutolo nuo "Formulės 1" ir galiausiai nusprendė grįžti. Jeigu aš būčiau jo vietoje ir jausčiau, kad negaliu gyventi be šio sporto, pasielgčiau lygiai taip pat – sugrįžčiau."

Davidas Coulthardas, buvęs "Formulės 1" pilotas, 2001 m. pasaulio vicečempionas: "Michaelio sprendimas man buvo staigmena. Jis nelenktyniavo trejus metus, važinėjosi motociklais ir rūpinosi kitais reikalais. Tai, kad jis, būdamas 41-erių, ryžosi kautis su jaunikliais ir pasirašė trejų metų kontraktą su "Formulės 1" komanda – ypatingas atvejis automobilių sporto pasaulyje. Įdomu, ar Šumis ir dabar bus toks pat įspūdingas bei greitas, kaip ir anksčiau? Gali būti, kad jo reakcija bus ne tokia, kaip geriausiais laikais, tačiau intuicija ir gebėjimas viską negailestingai išspausti iš bolido nesensta."

Sebastianas Vettelis, "Red Bull Racing" komandos pilotas, 2009 m. pasaulio vicečempionas: "Tai, kad Šumis grįžo – gera naujiena, tačiau spėju, kad prasidėjus sezonui atsiras daugiau dalykų, vertų išskirtinio dėmesio. Akivaizdu, kad jis – geros fizinės formos, bet palaukime pirmojo lenktynių etapo ir pažiūrėsime, kaip praeityje įspūdingą titulų kolekciją sukaupęs pilotas valdys šiuolaikinį automobilį."

Flavio Briatore, buvęs "Renault" komandos vadovas: "Michaeliui teks rimtai padirbėti, kad jis galėtų konkuruoti su jaunesniais varžovais. Treji metai be aukščiausio lygio lenktynių – daugoka. Jei paaiškės, kad iš Schumacherio likę tik vardas ir titulai, "Formulei 1" tai bus katastrofa."


"Formulės 1" tvarkaraštis

Kovo 14 d. Bahreino GP Sakhiras

Kovo 28 d. Australijos GP Albert Parkas

Balandžio 4 d. Malaizijos GP Sepangas

Balandžio 18 d. Kinijos GP Šanchajus

Gegužės 9 d. Ispanijos GP Katalonija

Gegužės 16 d. Monako GP Monte Karlas

Gegužės 30 d. Turkijos GP Stambulas

Birželio 13 d. Kanados GP Monrealis

Birželio 27 d. Europos GP Valensija

Liepos 11 d. D.Britanijos GP Silverstone'as

Liepos 25 d. Vokietijos GP Hockenheimas

Rugpjūčio 1 d. Vengrijos GP Hungaroringas

Rugpjūčio 29 d. Belgijos GP Spa-Francorchamps

Rugsėjo 12 d. Italijos GP Monza

Rugsėjo 26 d. Singapūro GP Singapūras

Spalio 10 d. Japonijos GP Suzuka

Spalio 24 d. P.Korėjos GP Yeongamas

Lapkričio 7 d. Brazilijos GP Interlagosas

Lapkričio 14 d. Abu Dabio GP Yas Marina

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų