Su trečiosios kartos Laguna prancūzai tikisi prasiskverbti į lyderių trejetą rinkoje
Prieš porą savaičių į Renault autosalonus atriedėjo trečiosios kartos Laguna. Montuojant naująjį modelį konstruktorių buvo įgyvendinta daugiau nei 300 pakeitimų, tad gamintojai tikisi, kad tai bus populiarus automobilis visoje Europoje.
Nauji vėjai
Per praėjusią savaitę surengtą pristatymą Renault markės automobiliais Lietuvoje prekiaujančios bendrovės pasiūlė susipažinti su naująja Laguna. Pirmai akistatai pristatyti hečbekai, kuriuose įmontuoti ir jau žinomi, ir pripažinimo akimirkos dar laukiantys varikliai. Vienas pastarųjų 1,5 dCI dyzelinis variklis, išvystantis 110 AG (81 kW) pajėgumą ir 240 Nm sukimo momentą, motorui dirbant 2000 sūkių per minutę. Šio jėgos agregato kuro sąnaudos važiuojant mišriu miesto ir užmiesčio režimu tesiekia 5,1 litro šimtui kilometrų. Su pilnu degalų baku galima įveikti iki 1300 km.
Nors automobilininkai negarsėja kaip prisiekę gamtos tausotojai, naujos Lagunos išmetamųjų dujų kiekis 136 gramai anglies dvideginio per kilometrą pakankamas pagrindas jaustis vienu iš aplinkosaugos pionierių, važiuojančių ekologiškiau už daugelį kitų.
Verta pabrėžti, kad Renault strategai konstruodami Laguną prioritetu laikė tvirtumą ir patikimumą, tačiau dėl to nenukentėjo automobilio valdymas važiuoklė puikiai subalansuota ir stabili. Svarbu ir tai, kad trečiosios kartos Laguna yra net 15 kg lengvesnė už savo pirmtaką. Tai nutinka pirmą kartą per Renault kompanijos istoriją.
Daugiau tylos
Vadinamajam D segmentui aukštesnio lygio vidutinės klasės automobiliams priskiriama naujoji Renault Laguna akivaizdžiai atjaunėjo. Dinamišką automobilio dizainą įkūnija ryškios kėbulo linijos, kylančios nuo priekinio sparno viršaus link galinių žibintų. Pastarieji ir priekiniai žibintai patraukia dėmesį ne tik kitokia forma, bet ir novatoriškumu priekyje įmontuoti į važiavimo kryptį reaguojantys ir reikiamu kampu kelią apšviečiantys po lęšiais paslėpti žibintai. Tarsi neišvengiamas šiuolaikiško automobilio atributas po galinių žibintų kampuotais stiklais slypi LED diodai. Chromu puošti šoninių langų apvadai automobiliui suteikia solidumo, o šoninės apdailos juostelės pabrėžia jam būdingą eleganciją. Vis dėlto ir smarkiai atnaujintam Renault Laguna modeliui pavyko išsaugoti savitą stilių net ir iš tolo žvelgiant, jį sunku sumaišyti su bet kokiu kitu.
Pasak gamintojų, grakščių linijų naujoji Renault Laguna vienas aptakiausių prancūzų gamintojų modelių, susiliejantis su aplinka ir beveik nejaučiantis vėjo pasipriešinimo. Teigiama, kad savajame segmente šis hečbekas pirmauja ir tyliausiu važiavimu. Tokio komforto pasiekta trimis būdais: sumažinus variklio skleidžiamą garsą, geriau izoliavus padangų keliamą triukšmą ir sumažinus vėjo garsą, kylantį važiuojant dideliu greičiu.
Gamintojų teigimu, triukšmas salone sumažintas net 40 proc., važiuojant miesto režimu. Kita vertus, išlėkus į užmiestį, garsai automobilyje beveik nepasikeičia. Konstruktorių pastangos padėti vairuotojui užmiršti apie veikiantį variklį nenuėjo perniek dėl geros garso izoliacijos, variklio gausmo, esant viduje, beveik negirdėti. Tai būdinga ne tik benzinu, bet ir dyzelinu varomiems modeliams.
Santūru ir elegantiška
Gerą įspūdį palieka ir automobilio interjeras, kuriam tobulinti, Renault atstovų teigimu, buvo skiriama itin daug dėmesio. Panašu, kad pastangos nenuėjo perniek salone iš esmės nėra kritikuotinų detalių. Interjero apdaila, kaip ir kėbulo detalės, surinkta itin preciziškai, o prietaisų skydelis bei centrinėje konsolėje pakankamai patogiai išdėstyti įvairūs valdymo klavišai atrodo santūriai bei elegantiškai.
Renault tyrimų duomenimis, reikliausi klientai tikisi ir labiausiai vertina automobilio kokybę, nepriekaištingą patikimumą, eleganciją, klasikinį dizainą. Būtent tokias savybes tikimasi atskleisti trečiosios kartos Laguna modeliu. Čia dauguma naujovių neverčia verstis per galvą norint jomis naudotis, nereikia ieškoti atsakymų vartotojo žinyne, nes viskas paprasta, solidu ir patogu.
Tiesa, važiuojant ilgesnes distancijas, kitaip nei vairuotojas ir greta sėdintis keleivis, užpakalinėje sėdynėje įsitaisę keleiviai gali likti ne itin sužavėti naujojo automobilio teikiamais privalumais, mat erdvės čia palikta mažokai. Tačiau Renault atstovai tvirtina, kad greitai salonuose atsirasiantis Laguna universalas bus daug tinkamesnis tolimoms išvykoms.
1994 metais nuo konvejerio nuriedėjus pirmajam Renault Laguna automobiliui, iki šiol jų parduota daugiau nei 2,35 mln. Šis skaičius byloja apie vairuotojų simpatijas pelniusius pirmosios ir antrosios kartos Laguna modelius, todėl gamintojai neabejoja, kad naujo automobilio pasirodymas rinkoje leis jiems žengti tvirtą žingsnį link užsibrėžto tikslo būti tarp trijų geriausių savo sektoriuje pagal kokybę bei aptarnavimą ir sugrąžinti Renault į prabangių automobilių rinką. Viliamasi, kad šiuos užmojus dar arčiau realybės pastūmės netrukus ir Lietuvoje pasirodysiantis veržlumu išsiskiriantis Renault Laguna universalas Grandtour.
Naujausi komentarai