Augimas – įspūdingas
„AutoTyrimų“ duomenimis, birželį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas ūgtelėjo net 38,2 proc. – iki 4 148 vnt.
2024-ųjų birželį šalyje buvo įregistruoti 3 002 nauji automobiliai.
Šiemet asmeninių automobilių (M1) registravimas išaugo 33 proc. (iki 3 731 vnt.), lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) – net 111,7 proc. (iki 417 vnt.).
Praeitą mėnesį Lietuvos autorinkoje tebepirmavo „Toyota“ (985 vnt.), antroje vietoje buvo „Škoda“ (671 vnt.), trečioje – „Volkswagen“ (585 vnt.). Tarp prestižinių markių visus konkurentus pranoko „Audi“ (156 vnt.).
Birželį tarp M1 modelių pirmavo „Toyota Yaris Cross“ (293 vnt.), „Skoda Octavia“ (221 vnt.), „Toyota Corolla / Corolla Cross“ (215 vnt.), tarp N1 populiariausi buvo „Toyota Hilux“ (63 vnt.) ir „Toyota Proace City“ (61 vnt.).
Praeitą mėnesį Lietuvoje įregistruota 300 tikrųjų elektromobilių (EV), tai net 156,4 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Tesla Model Y“ (79 vnt.). 2024 m. birželį buvo įregistruota 117 elektromobilių.
2025 m. sausį-birželį Lietuvoje iš viso įregistruota 22 815 naujų lengvųjų automobilių – 38,9 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu pernai (16 421 vnt.). Šiemet jau įregistruoti 1 258 elektromobiliai – 42,3 proc. daugiau nei pernai tuo pat laikotarpiu (884 vnt.), jų rinkos dalis paaugo nuo 5,4 proc. iki 5,5 proc.
Krūvis – trys pamainos
„Automobilwoche“ duomenimis, „Mercedes-Benz“ rengiasi Raštato gamykloje dirbti trimis pamainomis, kad patenkintų naujos kartos elektrinio sedano CLA modelio užsakymus.
„Jeigu toliau dirbtume įprastu ritmu, dauguma mūsų klientų savo automobilių sulauktų tik kitąmet“, – teigė gamybos direktorius Joergas Burzeris.
Jeigu tebedirbtume įprastu ritmu, klientai automobilių sulauktų tik kitąmet.
Modeliai CLA 250+ ir CLA 350 debiutavo šiemet pavasarį. Kasdien nuo Raštato konvejerio nurieda po 200 naujų elektromobilių su 85 kWh talpos baterijomis, leidžiančiomis viena įkrova įveikti atitinkamai 792 km ir 771 km.
Be to, „Mercedes-Benz“ paskelbė planuojantis gaminti pusiau hibridinę sedano CLA versiją ir universalą „Shooting Brake“.
Kitokios nuotaikos „Tesla“ stovykloje: per antrą šių metų ketvirtį pirkėjams pasaulyje pristatė 384,12 tūkst. elektromobilių – 13,5 proc. mažiau nei prieš metus.
Rezultatas prastesnis, nei prognozavo dauguma rinkos ekspertų, o metinis pardavimo nuosmukis – giliausias per visą šios gamintojos veiklos istoriją.
Nedaug mažesnį pardavimo metinį kritimą „Tesla“ fiksavo ir pirmąjį metų ketvirtį, pristačiusi 336,68 tūkst. automobilių.
Kokie britų prioritetai?
Per pirmą šių metų pusmetį Jungtinėje Karalystėje (JK) elektromobilių, neskaitant hibridų, bendras pardavimas ūgtelėjo 34,6 proc., iki 224,8 tūkst. (21,6 proc. visos rinkos).
Tuo metu dyzelinu varomų pardavimas sunyko 11,3 proc., iki 58,7 tūkst. (5,6 proc.), benzinu – 9,4 proc., iki 504,8 tūkst. (48,4 proc.). Likusią 24,4 proc. rinkos dalį užėmė hibridiniai automobiliai.
48,5 proc. visų praeitą mėnesį JK nupirktų automobilių buvo elektriniai ir hibridiniai, 46 proc. – benzinu varomi.
Elektromobilių pardavimas Vokietijoje pirmą pusmetį, po sunkių 2024-ųjų, atsigavo, nepaisant, kad visa šalies naujų automobilių rinka traukėsi.
Vien tik elektra varomų automobilių paklausa šalyje išaugo apytikriai 35 proc., nors ir nepasiekė 2023 m. lygio.
Anot ekspertų, viena iš teigiamos tendencijos išimčių buvo stipriai neigiamą pardavimo dinamiką pademonstravusi „Tesla“. Kinijos elektromobilių gamintojai į Vokietijos rinką skverbiasi itin aktyviai, tačiau vis dar kontroliuoja nedidelę jos dalį, o rinkoje ir toliau dominuoja vietos milžinai „Volkswagen“, BMW ir „Mercedes-Benz“.
Naujausi komentarai