Politikai keičia eismo automobilių keliais įstatymus, nes galioję lig šiol nebuvo vykdomi
Seimas pradėjo svarstyti naujos redakcijos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektą, kuriuo siūloma radikaliai pakeisti valstybės politiką šioje srityje.
Tai ne kosmetiniai patobulinimai, o nauja eismo konstitucija, kurioje kalbama beveik apie visus svarbiausius dalykus, pradedant funkcijų bei atsakomybės už eismo organizavimą perdalijimą ir baigiant kai kurių konkrečių techninių problemų sprendimu, aiškino projektą rengusios darbo grupės vadovas, parlamentaras Vytautas Čepas.
Nauji akcentai
Paprašytas įvardyti svarbiausias numatomas permainas V.Čepas teigė, kad priėmus įstatymą atsakingas už eismo saugumo politiką būtų ne kuris nors Susisiekimo ministerijos klerkas, o pats premjeras.
Eismo politikos valdymas būtų kilstelėtas į patį aukščiausią lygmenį. Nuolat dirbti pradėtų konsultacinė saugaus eismo taryba, kuri analizuotų padėtį keliuose ir operatyviai siūlytų būdus pačioms opiausioms problemoms spręsti. Be to, siūlome atkurti specializuotą Kelių policijos padalinį, peržiūrėti saugaus eismo prevencijos politiką, švietimo programas, vardijo V.Čepas.
Seimo narys patvirtino, kad projekte siūloma pradedantiems vairuotojams išduoti tik dvejus metus galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Nuolat galiojantį pažymėjimą jie gautų pavojingiausio nepatyrusiems automobilininkams vadinamu laikotarpiu tobulinę vairavimo įgūdžius specialiuose mokymo centruose.
V.Čepas apgailestavo, kad jo kolegos politikai diskusijose apie Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektą bergždžiai gaišo laiką ginčydamiesi dėl dalykų, kuriuos reglamentuoja visiškai kiti teisės aktai. Jie piktinosi, kodėl įstatyme nenumatyta baudžiamoji atsakomybė, automobilio konfiskavimas ar sodinimas į kalėjimą, nors apie šiuos dalykus kalbama kaip apie Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas.
Akivaizdu, kad kai kurie kolegos arba nesusipažįsta su pateiktais dokumentais, arba juos paprasčiausiai painioja, pripažino V.Čepas.
Nihilizmo pavyzdys
Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas Stasys Brundza, nors ir pavadino naujo įstatymo projektą sveikintinu, su juo siejamas teigiamas permainas keliuose vertino santūriai.
Prieš priimant naują Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą reikėtų įvertinti lig šiol galiojantįjį. Žinoma, dabar parlamentarams pateikta redakcija yra tobulesnė, tačiau vis tiek labai svarbu žinoti, kodėl nebuvo vykdomos senojo įstatymo nuostatos. Pavyzdžiui, ir lig šiol buvo draudžiama eksploatuoti techniškai netvarkingus automobilius, tačiau kam tai rūpėjo ir kas konkrečiai rūpinosi, kad tokios transporto priemonės nepasirodytų keliuose? Bausmė prie vairo sučiuptiems neblaiviems vairuotojoms pažymėjimo atėmimas galėjo būti taikoma ir lig šiol, tačiau dažniausiai tokie veikėjai išsisukdavo sumokėję pinigines baudas. Dirbti buvo galima ir lig šiol, sakė S.Brundza.
Visgi LAA prezidentas vylėsi, kad jei ateityje visi sprendimai, susiję su eismo saugumu, bus priimami Ministrų kabineto lygmenyje, nesusipratimams ar neveiklumui vietos neliks.
Tai, kad padėtį keliuose galima pakeisti, o žūstančiųjų skaičių gerokai sumažinti, iliustruoja Latvijos pavyzdys. Dar prieš porą metų ten avaringumo rodikliai buvo patys blogiausi Europoje, tačiau pradėjus ryžtingai įgyvendinti priemones, apie kurias Lietuvoje kol kas tik kalbama reikalai pas kaimynus pradėjo sparčiai taisytis, pastebėjo S.Brundza.
Taisyklės keisis
Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas, vertindamas naują įstatymo projektą, sakė tikįs, kad su eismo saugumu susijusius projektus įtraukus į prioritetinių darbų sąrašą, daugelis problemų turėtų būti sprendžiama gerokai efektyviau.
Tenka pripažinti, kad lig šiol gana dažnai Saugaus eismo komisija tuščiai laužydavo ietis ginčydamasi dėl vienų ar kitų darbų, tačiau ledai taip ir nepajudėdavo, nes arba strigdavo finansavimas, arba trūkdavo žmonių, ar atsirasdavo dar kokių nors pateisinamų priežasčių. Jei analogiškus pavedimus duotų premjeras, rezultatas neabejotinai būtų kitoks, svarstė R.Gradauskas.
Eksperto teigimu, į Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą perkelti kai kurie dalykai, kurie lig šiol buvo apibrėžti Kelių eismo taisyklėmis (KET). Pastarąsias taip pat ketinama atnaujinti ir papildyti įvairios visuomeninės organizacijos ir asociacijos dabartinėms KET pateikė per 80 pataisų.
Naujausi komentarai