Taisyklės galioja ne visiems Pereiti į pagrindinį turinį

Taisyklės galioja ne visiems

2004-09-14 09:00

Eismas

Taisyklės galioja ne visiems

Mikroautobusų gausa skatina vaikytis keleivių ir nepaisyti kelių eismo taisyklių. Liudo Dambrausko nuotrauka

Už kelių eismo taisyklių pažeidimus ypač griežtai baudžiami lengvųjų automobilių vairuotojai. Tačiau maršrutiniai mikroautobusai, dviratininkai ir pėstieji taip pat dažnai piktybiškai pažeidinėja Kelių eismo taisykles, bet dažniausiai nubaudžiami tik tada, kai sukelia avarinę situaciją.

Mikroautobusų vairuotojai sustoja prieš pėsčiųjų perėją ir išleidžia keleivius. Eidami per perėją pėstieji nemato už mikroautobuso antrąja juosta važiuojančių automobilių ir pakliūva po ratais.

Skirtingos nuomonės

Privačių vežėjų įmonių asociacijos “Autosektorius” direktorius Edmundas Bartkus, paklaustas ką mano, kad jo atstovaujamų įmonių vairuotojai pažeidinėja Kelių eismo taisykles, sakė kad nieko blogo čia nėra. “Dešimt metų nebaudė, tai leidžia ir dabar. Vairuotojas stoja ten, kur paprašo keleivis” aiškino E. Bartkus.

Kitaip mano eismo priežiūros skyriaus specialistė Audronė Užandienė, teigdama, kad jei mikroautobusas sudaro avarinę situaciją sustodamas neleistinoje vietoje, tai gali būti traktuojama kaip pavojingas vairavimas ir baudžiama nuo 400 iki 800 litų bauda.

Vežėjų neliečiamybė

Maršrutinių mikroautobusų vairuotojai dažnai Kelių eismo taisyklių nepaiso ir stoja ten, kur paprašo keleivis. Piko metu “pamirštama”, kad mikroautobusuose negalima vežti stovinčių keleivių, nes jų galima vežti tik tiek, kiek yra sėdimų vietų. Kartais mikroautobusų vairuotojai pradeda važiuoti keleiviui netgi nespėjus įlipti ir uždaryti durų.

Maršrutinių autobusų neliečiamybę vaizdžiai parodė savivaldybės transporto tarnybos vedėjo Sauliaus Gudavičiaus pateikti skaičiai. Maršrutiniais autobusais keleiviai vežiojami jau keliolika metų. Per tą laiką iš 500 vežėjų už kelių eismo ir bilietų platinimo taisyklių pažeidimus licencijos buvo atimtos tik trylikai.

Svarbiausia – patogumas

Nors ir kalbama, jog maršrutinių autobusų vairuotojai pažeidinėja taisykles, bet nereikia pamiršti, kad juos tai daryti skatina pati visuomenė. Žmogui, prašančiam jį išleisti, daug lengviau pasakyti, kad mikroautobusas sustotų prie perėjos, o ne prie kažkokio kito sunkiai įvardijamo objekto.

Studentė Zita Voitiulevičiūtė sako, kad žmonėms labai patogu, jog gali išlipti ten, kur nori. Maršrutiniu mikroautobusu žmogus važiuoja, nes jis nori nuvažiuoti greitai ir išlipti būtent ten, kur jis nori, o ne kur yra stotelė. Studentė mano, kad vargu ar žmonės paisydami Kelių eismo taisyklių atsisakys maršrutinių mikroautobusų teikiamo patogumo.

Gali važiuoti girti

Dažni eismo taisyklių pažeidėjai dviratininkai, nors ir baudžiami, bet turi daugiau privilegijų nei motorinių transporto priemonių vairuotojai. Jei automobiliu važiuos girtas vairuotojas, jam bus atimtos vairavimo teisės. Kadangi dviratininkai neturi vairuotojo teisių, tai nėra ko iš jų atimti. Tačiau dviratininkas, kaip ir pėstysis, gali būti nubausti už viešosios tvarkos pažeidimą – pasirodymą viešoje vietoje neblaiviam.

Dėl dviratininkų kaltės šiemet jau įvyko 12 avarijų. Dviratininkai gali būti baudžiami nuo 30 iki 500 litų baudomis. Baudos dydis priklauso nuo sužalojimų ir padarytų nuostolių. Pavyzdžiui, dviratininkas, važiuojantis tamsiuoju paros metu be atšvaitų, gali būti nubaustas 30 litų bauda.

Dviratininkas viršijo greitį

Nors dviračių techninės būklės pareigūnai netikrina, tačiau įvykus avarijai bus patikrinta, ar dviratis buvo su tvarkingais stabdžiais, geromis padangomis, ir tai gali lemti baudos dydį. Eismo priežiūros inspektorė A. Užandienė prisiminė netgi kuriozinį atvejį, kai pėsčiųjų take susidūrė du dviratininkai.

Prisimenant įdomesnius atvejus “Delfi” naujienų portale teko skaityti žinutę, kad Vokietijoje dviratininkas viršijo greitį ir buvo nubaustas 200 markių bauda.Tačiau Klaipėdos pareigūnai dar neturėjo malonumo sustabdyti greitį viršijusį dviratininką.

Vaikštantys pavojai

Pėstieji, nors ir atrodo neutraliausi eismo dalyviai, einantys jiems skirtu šaligatviu, tačiau jie per šiuos metus jau spėjo sukelti 51 avariją. Pėstieji kartu su dviratininkais šiemet už Kelių eismo taisyklių pažeidimus buvo bausti net 308 kartus. Prasižengęs gali būti baudžiamas nuo 20 iki 40 litų bauda, jei ėjo per važiuojamąją dalį tose vietose, kur yra transporto ar pėsčiųjų atitvarai, dviračių takais, degant raudonam šviesoforo signalui. Pėstieji, nepaisydami Kelių eismo taisyklių, dažnai trukdo normaliam eismui, susilaukia vairuotojų keiksmų ir kelių policijos skiriamų baudų, tačiau keisti savo įpročių nė neketina.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų