Prancūzijos automobilių gamintoja Renault atnaujino vairuotojų simpatijas jau spėjusį pelnyti mažąjį Modus vienatūrį ir pristatė naujovę padidintą variantą Grand Modus.
Bandymai kalnuose
Renault toliau aktyviai skverbiasi į B segmentui priskiriamų mažųjų vienatūrių rinką. Prancūzų gamintojai patobulino prieš pusketvirtų metų pasirodžiusį Modus modelį ir pritaikė jį platesniems poreikiams. Nuo šiol pirkėjai galės rinktis ne tik tradicinį, pernelyg ryškių pakeitimų nesulaukusį naujos kartos New Modus vienatūrį, bet ir ilgesnėms šeimos išvykoms tinkamesnį, didesnį ir talpesnį Grand Modus modelį. Abu prekyboje pasirodyti turėtų jau netrukus, tačiau jųdviejų kainas gamintojai kol kas nutyli.
Per pristatymą Prancūzijos Alpėmis nusidriekusiu bandomųjų važiavimų keliu naujuosius automobilius išmėginę žurnalistai kone vieningai priėjo išvadą: manevringas, gerai valdomas ir visas vairuotojo komandas klusniai vykdantis, patogus ir praktiškas automobilis gali tapti rimtu konkurentu kitiems klasės atstovams. Važiuojant kalnuotomis vietovėmis, miestų ir mažesnių gyvenviečių gatvėmis, magistraliniais keliais įrodyta, kad Renault tikslas plėsti mažųjų vienatūrių segmente užimamas pozicijas turėtų pateisinti lūkesčius.
Juolab kad dar 2004 m. pristatytas pirmas Renault Modus jau tuomet neoficialiai buvo tituluotas universaliu automobiliu, kuris tinka keliones mėgstančioms šeimoms, jud-riu miesto transporto srautu nuolat skubantiems vadybininkams, smulkiems verslininkams ar pirkinių dažnai nestokojančioms moterims. Nuvažiavęs vos kelis šimtus kilometrų naujuoju Grand Modus tokiam įspūdžiui tiesiog tampi neabejingas.
Broliai, bet ne dvyniai
Žinant legenda tapusį vienatūrių pradininką Renault Espace galima sutikti su gamintojų teiginiu, kad naujieji Modus modeliai kurti vadovaujantis senomis šių Prancūzijos automobilių gamintojų tradicijomis. Tiek New Modus, tiek ir Grand Modus vienija beveik identiškas jų išorės ir salono dizainas, vienodas aukštis (1586 mm), plotis (1709 mm su atlenktais veidrodėliais). Dėl to žiūrint į greta stovinčius šiuos du automobilius iš priekio ar iš galo skirtumų tiesiog nematyti.
Jųdviejų ilgis akivaizdžiai pateisina naujo modelio pavadinime atsiradusį žodį Grand (pranc. didelis), mat didysis brolis yra net 16 cm ilgesnis už savo pirmtaką ir iš viso siekia 4034 mm, taip pat jis turi 93 mm ilgesnę ratų bazę. Tai leidžia į šios modifikacijos automobilį sutalpinti daugiau mantos. Bagažo skyriaus tūris siekia 410 l ir pretenduoja į lyderių gretas savo kategorijoje. Modulinis interjeras leidžia lengvai transformuoti automobilio vidų padidinti erdvę kroviniams beveik iki 1,5 tūkst. litrų.
Čia atsiskleidžia ir esminis automobilių išorės skirtumas kitaip nei New Modus, erdviajame Grand Modus modelyje už galinių durelių įmontuotas papildomas langas, darniai pratęsiantis ilgesnes šonines kėbulo linijas ir tolygiai išlaikantis grakščią galinio statramsčio formą.
Abu naujuosius Modus modelius nuo jų pirmtako skiria pirmiausia į akis krintantys naujoviški žibintai. Išsprogusias žuvies akis primindavusius galinius pirmosios kartos Renault Modus žibintus pakeitė subtilesnio ir novatoriškesnio stiliaus po skaidriu stiklu įmontuoti lęšiai. Atnaujinti ir priekiniai žibintai. Beje, jie pasikeitusiais kontūrais jau nebeprimena ankstesnės lašo formos ir kur kas elegantiškiau susilieja su atnaujintomis radiatoriaus grotelėmis. Dar viena elegancijos įspūdį stiprinanti detalė juodo plastiko juostą pakeitusi chromo linija, einanti virš galinio valstybinio numerio ir išryškinanti naujiesiems Renault hečbekams ir vienatūriams būdingas subtilias bagažinės dangčio formas.
Visa tai leidžia mažiesiems Modus vienatūriams išsiskirti iš dažnai gana monotoniškai ir pilkai atrodančių kitų šio tipo automobilių.
Nestokoja patogumų
Salono viduje esantys keleivių komfortui skirti dalykai išskirtinių naujovių nesulaukė. Elektroninis pagrindinis skydelis ir išlieka įtaisytas viduryje. Galima pajuokauti, kad greičio mėgėjams tai bus lyg prevencinė priemonė, mat ryškų spidometro ekraną netrukdomas galės matyti ir keleivis, tad jam bus nesunku sudrausminti vairuotoją.
Dar pirma Renault Modus karta išsiskyrė ir patogiai išdėstytomis daiktadėžėmis, kurių ne vieną galima aptikti ne tik lėktuvo stiliaus lubose, šalia galinio vaizdo veidrodėlio, bet ir grindyse, ties priekyje sėdinčio keleivio ir vairuotojo kojomis, durelėse esančiose kišenėse. Šie savotiški interjero akcentai lyg vizitinė kortelė išsaugoti ir naujuosiuose Modus.
Lengvai reguliuojamos, slankiojančios ir 60/40 santykiu dalomos galinės sėdynės gali būti visiškai sulenktos į priekį ir taip itin padidinta erdvė automobilyje. Kaip ir daugelyje vienatūrių, Renault Modus patogiai jaučiasi ir trijose individualiose sėdimose vietose įsitaisę keleiviai. Nors mažyliais praminti automobiliai iš išorės atrodo išties nedideli, salone erdvės netrūks ir aukštaūgiams, jei tik jų ekipaže bus mažiau nei penki, o dėl didelių langų idealus matomumas turėtų sužavėti žemuosius keleivius.
Dėl galingų ir ekonomiškų variklių Grand Modus gali pelnytai pretenduoti į pagrindinio šeimos automobilio vietą. Šiuo metu numatyta montuoti skirtingos charakteristikos benzininius 1,2 ir 1,6 litro darbinio tūrio šešiolikos vožtuvų variklius ir 1,5 litro darbinio tūrio dyzelininius agregatus.
Naujausi komentarai