Tarp meilės ir neapykantos: kokius automobilius renkasi lietuviai? | kl.lt

TARP MEILĖS IR NEAPYKANTOS: KOKIUS AUTOMOBILIUS RENKASI LIETUVIAI?

  • 5

Naujas automobilis daugeliui lietuvių – vis dar prabangos prekė. Vis dėlto nemažai vairuotojų ryžtasi investuoti į naują transporto priemonę. Vieni vaikosi prestižo, kiti tiesiog nori būti tikri, kad negaiš savo brangaus laiko dėl netikėto gedimo kelyje. Kokie gi nauji modeliai yra populiariausi mūsų šalyje?

„Toyota“ – nepajudinama

Lietuvos automobilių rinkos statistika iškalbinga. Mūsų šalies pirkėjas – konservatyvus, pasitikintis tik laiko patikrintais modeliais. Vis dėlto pastaraisiais metais lietuvių pripažinimo nusipelno ir nauji automobilių pramonės ženklai. Tokių ypač daug elektromobilių segmente.

Portalo autoplius.lt duomenimis, per 2023 m. antrąjį ketvirtį tarp visų sandorių naujos transporto priemonės sudaro vos 11 proc., o jų vidutinė kaina siekia 37,3 tūkst. eurų. Bendrovės „Autotyrimai“ specialistai, apibendrindami vien tik praėjusio mėnesio statistiką, konstatavo, kad Lietuvos naujų automobilių rinkoje akivaizdžiai pirmauja „Toyota“ markė. Šių japoniškų automobilių mūsų šalyje vien per liepą parduota 588 vienetai.

Palyginkime: antroje vietoje likusios „Škoda“ pardavimai siekė 375 automobilius, o trečiąją užėmė „Volkswagen“ – 327 sandoriai. Vertinant konkrečius modelius, liepą pirmavo „Toyota Corolla“ (175 vienetai), „Toyota RAV4“ (135) ir „Škoda Octavia“ (115).

Autoplius.lt duomenimis, per visą antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvos naujų automobilių rinkoje karaliavo „Toyota RAV4“. Anot specialistų, vienas populiariausių automobilių pasaulyje ypač patrauklus rinkai dėl pakelto SUV tipo kėbulo ir ekonomiškų, hibridinių variklių.

Ne mažiau svarbi ir komfortiška važiuoklė, o svarbiausia – nemažai daliai lietuvių dar įkandama kaina, prasidedanti nuo 37,6 tūkst. eurų už naują hibridinę versiją. Per balandžio–birželio mėnesius mūsų šalyje buvo parduoti 356 tokie vadinamieji parketiniai visureigiai.

Brangi: populiariausių naujų elektromobilių „Top 10“ Lietuvoje lyderė – „Tesla Model Y“, nors už pačią pigiausią jos versiją tenka pakloti bent 50 tūkst. eurų. / „Getty Images“ nuotr.

Vilioja įkandama kaina

Antrąją vietą lietuvių simpatijų sąraše per antrąjį metų ketvirtį užima „Volkswagen T-Cross“. Mažas, mielas ir kompaktiškas miesto visureigis yra idealus važinėti didmiesčio gatvėms.

Nedidelis kėbulas, mažataršiai, ekonomiški varikliai ir – net sunku patikėti – vos 19,5 tūkst. eurų siekianti pradinė kaina! Ir visai tai už naujo „Volkswagen“ siūlomą vokišką kokybę. Nenuostabu, kad per ketvirtį parduoti 349 šio visureigio modeliai, o atsilikimas nuo „RAV4“ – vos septyni vienetai.

Trečioje vietoje – vėl „japonas“, tiksliau, „nuolankioji japonė“ – „Toyota Corolla“. Šis modelis Lietuvoje, kaip ir „RAV4“, jau ne vienus metus puikuojasi populiariausių naujų automobilių modelių lentelėje. Per daugybę metų „Corolla“ užsitarnavo patikimo draugo vardą. Ko gero, būtent tai ir taupūs naujieji hibridiniai varikliai lėmė jo sugrįžimą po kelerių metų pertraukos. „Corolla“ – populiariausias naujas ne SUV tipo kėbulą turintis automobilis Lietuvoje. Per ketvirtį parduotas 321 modelis, kurio hibrido kaina startuoja nuo 28,4 tūkst. eurų.

Tiek pat kainuoja ir lietuvių pamėgta Čekijos pramonės atstovė „Škoda Octavia“. „Volkswagen“ koncerno valdomas gamintojas šiame modelyje siūlo erdvę, neblogą komforto lygį ir patikimumą. Per antrą 2023 m. ketvirtį parduotos 309 naujos „Octavia“.

Į populiariausius europiečius ir kaimynus japonus lygiuojasi ir Pietų Korėjos pasididžiavimas – „Kia Sportage“. Šis vidutinio dydžio SUV pirkėjus sužavėjo 2021 m. išleisto modelio futuristiniu dizainu ir naujų technologijų gausa. Ilgiau nei daugelio konkurentų galiojanti garantija taip pat daro modelį itin patraukliu pasirinkimu pirkėjams. Per ketvirtį Lietuvoje buvo parduoti 278 „Sportage“, kurio kaina prasideda nuo 27,5 tūkst. eurų.

Prieinamas: prancūzų koncernui „Renault“ priklausančio Rumunijos gamintojo kūrinys „Dacia Spring“ – pigiausias elektromobilis Europos rinkoje. / „Wikimedia“ nuotr.

Simpatijos – ir mikroautobusui

Vos laipteliu žemiau atsidūrė dar vienas „Volkswagen“ kūrinys skambiu pavadinimu. Pirmoji „Tiguan“ karta nebuvo itin populiari, o antrosios pardavimai nuo pat pasirodymo augo lyg ant mielių. Net ir pastaraisiais metais, atnaujinus modelį, sėkmė nuo jo nenusisuko.

Šis vidutinio dydžio SUV yra itin komfortiškas. Už gana krikščionišką kainą, prasidedančią nuo 30,2 tūkst. eurų, gausite ir kokybiškas apdailos medžiagas, ir užtarnautą vokiškos kokybės reputaciją. Tam pritarė bent jau 265 lietuviai, per ketvirtį tapę „Tiguan“ savininkais. Įdomu, kaip seksis naujajai modelio versijai, kurią gatvėse turėtume išvysti 2024 m. pradžioje.

Jei vertintume absoliučiais skaičiais, „Renault Trafic“ – toli gražu ne labiausiai parduodamas automobilis, bet jis vis tiek – čempionas. Tai pirmasis komercinis modelis, kurį matome populiariausiųjų sąraše. Kai kalbama apie verslą, transporto priemonių pirkimą ir nuomą, „Renault Trafic“ – itin dažnas lietuvių pasirinkimas.

Per daugybę metų šis modelis įrodė, kad yra gana patikimas ir ilgaamžis. Ir modelio kaina, prasidedanti nuo 30 tūkst. eurų, pritraukia dar daugiau pirkėjų. Per ketvirtį parduotas 221 toks mikroautobusas.

Praktiškas: komercinis automobilis „Renault Trafic“ dėl gero kainos ir kokybės santykio salonuose neužsibūna. / „Wikimedia“ nuotr.

Abejingų nepalieka

Kitas verslo pasaulyje populiarus ir vertinamas komercinis automobilis – „Renault Master“. Jis patikimas, talpesnis už „Trafic“ ir puikiai atitinka vežėjų poreikius. 33 tūkst. eurų siekianti kaina pirkėjams pasirodė logiška ir padėjo auginti modelio pardavimus. Per ketvirtį lietuviai įsigijo 189 šiuos modelius.

Kiekvieną šių metų mėnesį elektromobilių skaičius šalyje paauga 500 vienetų. Palyginkime: 2018–2020 m. jų vidutiniškai padaugėdavo vos 30 vienetų per mėnesį.

„Master“ pagal ketvirčio pardavimus Lietuvoje šiek tiek lenkia visureigis „Škoda Kamiq“. Šis vis dar ganėtinai naujas, kompaktiškas SUV – solidi „Škoda“ atsvara „T-Cross“ modeliui. Ir kaina panaši. Ji prasideda nuo 19,7 tūkst. eurų. Per balandžio, gegužės ir birželio mėnesius Lietuvoje buvo nupirkta 216 naujų „Kamiq“.

Pirkėjai mėgsta diskutuoti apie automobilio kainą, komfortą, variklio galingumą, bet, aptariant „Toyota C-HR“, kalba pirmiausia pakrypsta apie keistą kėbulo dizainą. Apie šio hibrido grožį galite išgirsti prieštaringų nuomonių, tačiau būtent išskirtinės, ryškios kėbulo linijos ir ekologiški varikliai leido „C-HR“ pasiekti 9-ąją populiariausių dešimties automobilių sąrašo vietą. Per antrąjį ketvirtį Lietuvos vairuotojai įsigijo lygiai 200 naujų „C-HR“, kainuojančius nuo 29,6 tūkst. eurų.

Jos didenybė „Tesla“

„Regitros“ duomenimis, nuo 2020 m. pradžios Lietuvoje itin išaugo elektra varomų transporto priemonių parkas. Jų šalies gatvėse padaugėjo net šešis kartus – nuo 2,6 tūkst. iki daugiau nei 16 tūkst.

Didžioji dalis – beveik 10 tūkst. – yra grynieji elektromobiliai, o įkraunamų hibridų priskaičiuojama per 6 tūkst. Statistiškai kiekvieną šių metų mėnesį elektromobilių skaičius šalyje paauga 500 vienetų. Palyginkime: 2018–2020 m. jų vidutiniškai padaugėdavo vos 30 vienetų per mėnesį. Beveik pusė Lietuvos elektromobilių registruojama Vilniaus mieste ir rajone, o kas antras registruojamas elektra varomas automobilis atvyksta tiesiai iš salonų.

Populiariausių naujų elektromobilių Lietuvoje lyderė – „Tesla Model Y“. Nepaisant didelės kainos, ši „Tesla“ pelnė lietuvių palankumą dėl viena įkrova nuvažiuojamo itin tolimo atstumo. Šių modelių per antrąjį metų ketvirtį parduota 52 vienetai. Tiesa, už pačią pigiausią versiją teks pakloti bent 50 tūkst. eurų.

Su tiek pat sandorių tą pačią lyderių poziciją tarp elektromobilių dalijasi „Škoda Enyaq“ – didžiausias šio gamintojo elektrinis SUV modelis. Tai – tiesioginis „Tesla Model Y“ konkurentas tiek pagal kainą, tiek nuvažiuojamą atstumą, tiek ir pagal automobilio dydį. Viena įkrova abu gali įveikti maždaug po 390 km.

Trečias rikiuojasi „Volkswagen ID.4“ – vokiškas elektrinis SUV, kurio parduota penkiais modeliais mažiau. Japoniškasis „Nissan Leaf“ – vienas elektromobilių rinkos pionierių. Šis hečbeko kėbulą turintis modelis tęsia savo sėkmės istoriją Lietuvoje. Per ketvirtį parduoti 38 „Leaf“, kainuojantys nuo 31 tūkst. eurų. Su „Nissan“ vietas dalijasi „Volkswagen ID.3“ – taip pat kompaktiškas, bet jo be 41 tūkst. eurų nenusipirksi.

Paradoksas: prabangusis „Audi Q8 e-tron“ kainuoja nuo 73 tūkst. eurų, bet jis Lietuvoje perkamas taip pat gerai, kaip ir pigiausi elektromobiliai. / „Scanpix“ nuotr.

Pigiausi – „rumunai“

Savotišku kompromisu tarp dviejų pastarųjų modelių lietuviai laiko „Hyundai Kona“, nupirkę 31 korėjietišką modelį. Vidutinio dydžio miesto visureigis viena įkrova nuvažiuoja apie 300 km, o už pigiausią versiją pakaks 35 tūkst. eurų.

Už vos didesnę sumą galima įsigyti net du rumuniškus „Dacia Spring“. Tai pigiausias elektromobilis Europos rinkoje. Prancūzų koncernui „Renault“ priklausančio gamintojo kūrinys kainuoja nuo 20,5 tūkst. eurų. Tiesa, ir jo nuvažiuojamas atstumas siekia vos 150–180 km.

Visai į kitokį segmentą taikosi „Audi Q4 E-Tron“. Apie 320 km viena įkrova įveikiantis prabangus bolidas kainuoja mažiausiai 51 tūkst. eurų. Už dar prašmatnesnį ir didesnį jo pusbrolį „Audi Q8 E-Tron“ teks pakloti nuo 73 tūkst. eurų, o nuvažiuojamas atstumas sieks daugiau nei 410 km. Įdomu, kad tiek kuklaus „Dacia“, tiek abiejų paminėtų prabangių „Audi“ modelių Lietuvoje per ketvirtį parduota vienodai – po 26 vienetus.

Paskutinis populiariausių elektromobilių sąraše – „Peugeot 2008“, kurį įsigijo 23 pirkėjai. Šis patrauklaus dizaino „prancūzas“ viena įkrova gali nuriedėti 300 km.

GALERIJA

  • Tarp meilės ir neapykantos: kokius automobilius renkasi lietuviai?
  • Tarp meilės ir neapykantos: kokius automobilius renkasi lietuviai?
  • Tarp meilės ir neapykantos: kokius automobilius renkasi lietuviai?
  • Tarp meilės ir neapykantos: kokius automobilius renkasi lietuviai?
„Getty Images“, „Wikimedia“, „Scanpix“, gamintojo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Važinėju

tik su Lexus, nes tai labai patikimi ir patogūs automobiliai, identifikuojami kaip lowest maintenance cost cars

.>mariui ubagui

Mariau-debilu gimes,debilu ir nusprogsi.Vazinek su nauju iki garantijos,po to priduok i citrojeno atstovybe ir pirk nauja.

Perku

masinas,kurios nieko nedomina. Ju nemato policija,vagys,o ir aborigenams lietuviams jos nekelia agresijos priepuoliu. Tiesa,yra buve infarktu,kai minivenas deda pakaustytus sportkarus! Bet,cia jau pacientu bedos.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS