Techninė apžiūra – be kyšių Pereiti į pagrindinį turinį

Techninė apžiūra – be kyšių

2013-01-16 23:59

Asociacija "Transeksta" informuoja, kad sukurta techninės apžiūros (TA) skaidrumo ir efektyvi transporto priemonių būklės patikrinimo sistema sudarė sąlygas įgyvendinti susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus pasirašytą įsakymą dėl griežčiau reglamentuojamos kontrolierių atsakomybės.

R.Sinkevičiaus nuomone, norint, kad privalomoji techninių apžiūrų sistema veiktų skaidriai ir efektyviai, būtina griežta kontrolierių atsakomybė už transporto priemonių būklės patikrinimo objektyvumą.

"Jei kontrolieriai bandys neleistinai pasipelnyti iš savo veiklos, tikrindami transporto priemonių techninę būklę, arba nepastebės pavojingų trūkumų per privalomąją techninę apžiūrą – jie praras darbą. Priėmus šį įsakymo pakeitimą, neabejoju, kad nesąžiningų kontrolierių gerokai sumažės", – sakė susisiekimo ministras R.Sinkevičius.

"Transeksta" informuoja, kad centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje (CTADB) įdiegtas vidaus kokybės kontrolės modulis nuolat seka į bendrą informacinę sistemą patenkančius patikros rezultatus, juos analizuoja ir automatiškai išskiria rizikos atvejus.

Dėl to kiekviename techninės apžiūros centre (TAC) nuolatos vykdomos pakartotinės patikros, transporto priemonei dar neišvykus iš TA stoties.

Be to, informacinėje sistemoje stebima realiu laiku vykdoma patikra suteikia galimybę TAC atsakingiems darbuotojams užblokuoti patikros procesą bet kuriame jo etape ir atlikti kontrolinį tikrinimą. Tokia praktika taikoma kilus įtarimų dėl kontrolierių darbo objektyvumo atliekant techninę apžiūrą.

Vidaus kokybės kontrolės modulis analizuoja ir seka tendencingas rizikas, pavyzdžiui, po įvairias šalies TA stotis migruojančius automobilius ar akivaizdžiai netvarkingas transporto priemones, kurių patikrą vykdo tas pats kontrolierius.

Į CTADB sistemą galima įvesti ir atsitiktinai gatvėje pastebėto techniškai netvarkingo automobilio duomenis. Jam atvykus į TAC, CTADB kontrolės modulis informuoja apie didelės rizikos atvejį.

Tarp naujovių, susijusių su griežčiau reglamentuojama kontrolierių atsakomybe, – transporto priemonės pažymėjimas savininkui grąžinamas tik pasibaigus techninei apžiūrai, nepriklausomai nuo jos rezultato. Taip siekiama išvengti atvejų, kai netvarkingų transporto priemonių savininkai išvažiuoja iš TAC nesibaigus kontroliniam patikrinimui.

Pagal griežčiau reglamentuojamą kontrolierių atsakomybės tvarką už bandymą neleistinai pasipelnyti iš savo veiklos tikrinant transporto priemonių techninę būklę arba pavojingų trūkumų nepastebėjimą per privalomąją techninę apžiūrą jiems gresia leidimo panaikinimas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų