Transformeriai – ne vien kine | kl.lt

TRANSFORMERIAI – NE VIEN KINE

  • 2

Kas nenorėtų turėti automobilio, kuris galėtų kalbėtis, transformuotis ar apsaugoti nuo plėšikų? Tačiau jau dabar galima paprašyti savo keturračio įjungti jums kondicionierių ar pamasažuoti nugarą.

Kalbantys automobiliai

Ypatingas mašinos ir žmogaus ryšys, pavaizduotas „Transformerių“ sagoje, turi tikroviškų atitikmenų.

Už nuoširdžią priežiūrą metalinis draugas gali pasirūpinti jūsų gera savijauta – pavyzdžiui, bendraudamas su jūsų išmaniuoju laikrodžiu sužinos, ar gerai miegojote, ar nesate pavargę ir koks jūsų streso lygis.

Atsižvelgiant į šiuos duomenis automobilis pareguliuos salono temperatūrą, apšvietimą, masažo funkcijas, audio- ir apšvietimo sistemas, kad užtikrintų maksimaliai gerą jūsų savijautą vairuojant.

Tokią sistemą, pavadintą „Energizing comfort control“, nuo 2017 m. savo automobiliuose diegia „Mercedes-Benz“ kompanija.

Keičiantys formą

Be vis gudrėjančių automobilių, turime ir tokių, kurie gali keisti savo formą.

Gal pamenate „BMW GINA Light Visionary“ koncepcinį automobilį su mirksinčiais priekiniais žibintais, pristatytą 2008-aisiais?

Automobilis buvo aptrauktas ypatingu sintetiniu audiniu, todėl BMW koncepto kėbulas beveik neturi sujungimo siūlių. Po GINA oda esantis rėmas reguliuojamas – jis gali judėti, keisdamas kapoto ar galinės automobilio dalies formas. Tokia transformacija – ne tik įspūdingas reginys, bet turi ir praktinę reikšmę – automobilis gali keisti savo aerodinamines savybes, reikalingas konkrečioje situacijoje.

Prisitaiko: „BMW GINA Light Visionary“ gali keisti aerodinamines savybes, reikalingas konkrečiai situacijai. / supercars.net nuotr.

„Tokios idėjos jau realizuojamos ir masinėje gamyboje, jei „McLaren“ automobilius galima vadinti masiniais. Vienas įspūdingiausių kada nors pagamintų šios kompanijos automobilių „McLaren Speedtail“ ne tik atrodo pribloškiamai ir pasiekia 403 km/val. greitį, bet ir turi eleronus, kurie pagaminti ne kaip atskiros detalės, o vientisai iš tos pačios anglies pluošto plokštės, kuri sudaro visą galinę automobilio dalį. Tarp elerono ir kėbulo nėra siūlės – „McLaren“ sugalvojo, kaip šį komponentą paversti bendra kėbulo dalimi ir taip išlaikyti nepaprastai vientisą gražių linijų automobilio dizainą“, – sakė atsiliepimų svetainės autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Spalvų vaivorykštė

Netrukus turėsime automobilių, keičiančių savo spalvą. Įsivaizduokime gatves, pilnas visų vaivorykštės spektro keturračių...

„Pirmadieniais ryte, ko gero, dominuos niūresnės spalvos, tačiau kokiomis pasipuošime penktadieniais! Automobiliai galės šviesti tamsoje, saugodami pėsčiuosius, elektromobiliai pajuoduos siurbdami saulės spindulius ir jų energiją, o karštą dieną taps veidrodiniai. Didmiesčių kiemuose automobiliai galės pasipuošti miško spalvomis, suteikdami ramybės iš darbo grįžtantiems streso iškamuotiems miestiečiams, o pastebėjus kelių policijos pareigūnų užkardą labai pravers automatinis susiliejimas su aplinka“, – juokavo Nerijus.

Tai nelabai tolima perspektyva – vis pasirodo pranešimų, kad netrukus bus pradėta serijinė gamyba automobilių, kurie galės keisti spalvą.

Pirmadieniais ryte, ko gero, dominuos niūresnės spalvos, tačiau kokiomis pasipuošime penktadieniais!

Šiemet technologijų parodoje „CES 2022“ buvo pristatytas „BMW iX Flow“ elektromobilis, galintis keisti savo išorės spalvą iš baltos į juodą ir sukurti įvairių šešėlių. „BMW iX Flow“ kėbulas padengtas sluoksniu, kuriame pritaikyta elektroninių skaityklių ekranuose naudojama „E Ink“ (elektroninio rašalo) technologija. Visas kėbulas nuklotas milijonais mikrokapsulių, kiekvienoje iš jų yra balto ir juodo pigmento. Priklausomai nuo vairuotojo pasirinkto nustatymo, mikrokapsulės paviršiuje susikaupia arba balto, arba juodo pigmento ir suteikia automobilio kėbului norimą baltą ar juodą spalvą.

Be vairuotojų

Dar 2014-aisiais „Google-Car“ pradėjo visiškai autonominių automobilių erą. Šiandien tokias programas įgyvendina ne vienas gamintojas, o toliausiai pažengusi yra „Tesla“.

Jos FSD („Full Self-Driving“) autonominio vairavimo bandymų programa, nors ir mažais žingsneliais, tačiau juda į priekį. Serijiniai „Tesla“ automobiliai savarankiškai dar negali važinėti – vairuotojas privalo stebėti kelią ir būti pasirengęs bet kuriuo metu perimti jų valdymą, tačiau FSD yra tiek pažengusi, kad techniškai nėra kliūčių paleisti tokius automobilius į gatves.

Į šią „Tesla“ bandymų programą įtraukti automobiliai gali važinėti mieste, manevruoti, parkuotis ir net spręsti sankryžų galvosūkius.

Savavaldžiai automobiliai galės ne tik užtikrinti saugumą keliuose, išvengti avarijų, efektyviai spręsti eismo spūsčių problemas, bet ir komunikuoti su labiausiai nenuspėjamais eismo dalyviais – pėsčiaisiais.

Netolimos ateities automobilis taps dar asmeniškesnis, gal net įgis individualių charakterio savybių. Tai bus tikras transformeris – toks, kaip kine.

GALERIJA

  • Prisitaiko: „BMW GINA Light Visionary“ gali keisti aerodinamines savybes, reikalingas konkrečiai situacijai.
supercars.net nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Ai

Kuo didesnis nevykėlis tuo ratai brangesni. Dabar dauguma paeiti nebegali. Juokingiausia, kad koncerogeną Nuo asfalto ir sunkiosios daleles iš išmetamų dujų sukvėpuoja už vairo esantiems net turėdami kondicionierius. Tai skanaus. Važinėjantys grybai esat, daugiau nieko.

,,,,,,Įsivaizduokite savo gatves pilnas

vaivorykštės spalvų keturačių. .,,,,,,Pasibaigs,anksčiau ,ar vėliau,visuomenės kantrybė.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS