Vairuojančios moterys griauna mitus Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuojančios moterys griauna mitus

2006-02-14 09:00

Vairuojančios moterys griauna mitus

Vyrai vis dar tiki, kad damoms prie vairo – ne vieta

Klausimas, kas geriau vairuoja – vyrai ar moterys, darosi retorinis.

Vyrai nė už ką nenori pripažinti moterų lygiateisėmis eismo dalyvėmis ir kaltina jas dėl vis didėjančio avaringumo.

Norėdamos sugriauti mitą apie prastą vairavimą, dailiosios lyties atstovės sėkmingai konkuruoja su vyrais ne tik kelyje, bet ir darbo rinkoje. Vis daugiau moterų vairuoja „vyriškas“ transporto priemones.

Vairuotojos gąsdina

Mitas, kad moterys kelyje – pavojingos, tvirtai įsišaknijęs ne tik lietuvių, bet ir kitų Europos šalių gyventojų sąmonėje.

Neseniai paskelbti Didžiojoje Britanijoje atlikto sociologinio tyrimo rezultatai parodė, kad maždaug trečdalis vyrų labai abejoja, kad merginoms galima vairuoti automobilį. Netgi puikiai išlaikiusioms vairavimo egzaminus.

14 proc. apklaustųjų niekada neleistų moteriai vairuoti savo transporto priemonės. Ketvirtadalis tyrimo dalyvių antrajai pusei leistų šiek tiek pavairuoti važiuojant tiesiu keliu.

Tik 29 proc. apklaustų vyrų nepabūgtų įlipti į moters vairuojamą automobilį.

Lietuvoje vyrų, važiuojančių šalia vairuojančios moters, galima pamatyti kiek dažniau. Tačiau ne todėl, kad jie nemokėtų vairuoti.

„Žmona vairuoja dviem atvejais. Ji mane parveža namo, kai bare su draugais išlenkiu porą bokalų alaus. Arba kai turiu grįžti iš naktinės pamainos. Tada būnu labai pavargęs ir išsiblaškęs. Kartą patyręs avariją ir vos likęs gyvas, daugiau nebenoriu rizikuoti“, - tvirtino klaipėdietis Andrius, savo žmoną Agnę laikantis ne prastesne vairuotoja negu jis pats.

Mirtį sėja vyrai

Eismo nelaimių Lietuvos keliuose vis daugėja.

Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos duomenimis, pernai šalyje įvyko 6 790 avarijų. Jose žuvo 760, sužeista 8 497 žmonės. 2004 m. įvyko 6383 avarijos, žuvo 749, sužeista 7 895 žmonės.

Vien pirmąjį šio mėnesio savaitgalį šalies keliuose buvo užregistruoti 65 eismo įvykiai, kuriuose žuvo septyni žmonės. Tarp jų – nepilnametis. Sužeisti buvo 86 žmonės, tarp kurių – dešimt nepilnamečių.

Statistikos, kiek eismo nelaimių įvyksta dėl vienos ar kitos lyties atstovų kaltės, neoficialiais duomenimis, moterys avarijas padaro puspenkto karto dažniau negu vyrai. Tačiau dažniausios moterų avarijų pasekmės – lengvi transporto priemonės įbrėžimai bei įlenkimai. Moterų padarytos avarijos, kuriose žūsta žmonių, bendroje statistikoje retai sudaro daugiau kaip penkis procentus.

Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai teigia, kad moterys daugiausiai avarijų padaro dėl perdėto atsargumo, savo galimybių neįvertinimo, patirties stokos.

Vyrai sukelia avarijas dėl neatsargumo, savo bei automobilio galimybių pervertinimo, taip pat todėl, kad vairuoja neblaivūs ir “pamiršta” Kelių eismo taisykles.

Moterys – ne blogesnės

Kad moterys – ne blogesnės vairuotojos negu vyrai, liudija ir vairavimo egzaminų statistika.

Valstybinės įmonės „Regitra“ pateikiami duomenys rodo, kad praktinį vairavimo egzaminą išlaiko tik maždaug kas antras mokinys. Teorinis egzaminas būsimiems vairuotojams sekasi kiek geriau – jį išlaiko apie 60 proc. žmonių.

„Regitros“ Klaipėdos filialo vairuotojų egzaminavimo vyresnysis inspektorius Gintautas Nagelė tvirtino, kad tiek vyrams, tiek moterims per vairavimo egzaminą sekasi ir nesiseka maždaug vienodai. Tad nėra pagrindo teigti, kas vairuoja geriau.

Vis dėlto specialistas pripažino, kad vyrukams šiek tiek lengviau sekasi išlaikyti praktinį egzaminą.

„Galbūt todėl, kad vaikinai neretai turi “nelegalaus” vairavimo patirties. Be to, berniukai nuo mažumės domisi tėvo automobiliu ir kartu su juo sukinėjasi aplink transporto priemonę. Todėl ir pažįsta mašiną geriau“, - vardijo inspektorius.

Vairuotojai nekultūringi

G. Nagelė neabejoja, kad didžioji dalis nelaimių keliuose įvyksta dėl vairuotojų kultūros stokos. Į tai vairavimo mokyklų instruktoriams jis patarė atkreipti dėmesį.

Tik maždaug dešimtadalis avarijų įvyksta dėl eismo taisyklių nežinojimo. Kitos nelaimės įvyksta todėl, kad vairuotojai, ypač vairuojantys galingus automobilius, pervertina savo bei transporto priemonės galimybes.

Žmonės nesuvaldo automobilio, nes vairuoja neblaivūs, esant prastoms vairavimo sąlygoms nepaiso saugaus greičio, nepraleidžia turinčių pirmumo teisę.

Beje, pastaroji nuodėmė būdinga ne tik vyrams, bet ir moterims. Pašnekovas pastebėjo, kad pirmumo teisę turinti moteris vairuotoja niekada neužleis vietos iš šalutinio kelio išvažiuojančiam automobiliui. Vyrai tokiais atvejais kartais elgiasi kultūringiau.

Vairuoja ir vilkiką

„Regitros“ Klaipėdos filialo vyresnysis inspektorius pasakojo, kad vis daugiau moterų užsigeidžia vairuoti ne tik lengvąjį automobilį, bet ir didesnę transporto priemonę.

„Klaipėdietės mokosi vairuoti ir sunkvežimius, kartais – net su priekaba, ir autobusus. Uostamiestyje viena moteris, kurią pats egzaminavau, vairuoja vilkiką. Kitose valstybėse, pavyzdžiui, JAV tai nėra retenybė. Tačiau tiek mūsų klimato sąlygos, tiek keliai daug prastesni. Moterims toks darbas yra per sunkus“, - įsitikinęs G. Nagelė.

Mūsų miesto gatvėmis kol kas nedaug važinėja autobusų, prie kurių vairo sėdi moteris. Kol kas tik vieną kitą mikroautobusą vairuoja dailiosios lyties atstovės.

Sostinėje viešojo transporto priemones vairuojančių moterų kur kas daugiau – 43 proc. troleibusų yra valdomi moterų.

„Troleibusą vairuoti lengviau nei autobusą. Tačiau Klaipėdoje atsiranda autobusų su automatine pavarų dėže. Juos gana nesunku valdyti, todėl gali būti, kad greitai ir mus po miestą vežios moterys“, - neabejojo pašnekovas.

Moterų vairuotojų gali padaugėti ir todėl, kad šią profesiją turintys vyrai geresnio uždarbio ieško kitose valstybėse. Vairuotojų stinga daugeliui transporto įmonių. Lietuvos darbo biržos duomenimis, vien Klaipėdoje vairuotojams siūloma apie trisdešimt laisvų darbo vietų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų