Vien apsaugos šalmo motociklininkams nepakaks | kl.lt

VIEN APSAUGOS ŠALMO MOTOCIKLININKAMS NEPAKAKS

  • 0

Niūri statistika: pernai Lietuvoje per eismo įvykius žuvusių motociklininkų amžiaus vidurkis 21–30 metų, nelaimingiausia diena – sekmadienis.

Portretų bus daugiau

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) išanalizavo 2020-ųjų eismo įvykių, kuriuose žuvo motociklų vairuotojai, duomenis ir pirmą kartą sudarė apibendrintą nelaimėlio portretą.

Tai 21–30 metų amžiaus vyras, tragedija įvyko jam važiuojant valstybinės reikšmes rajoniniu keliu pavasarį arba vasarą, sekmadienį, šviesiuoju paros metu, 15–18 val.

"Išnagrinėjome tik vienų metų statistiką, tačiau ir toliau stebėsime eismo įvykių tendencijas. Atsižvelgus į duomenis planuojama atitinkama saugaus eismo švietėjiška veikla, parenkamos komunikacijos priemonės", – kalbėjo LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius.

Netrukus bus atnaujintas apibendrintas žuvusio dviratininko portretas, analizuojami eismo įvykiuose nukentėjusių nepilnamečių duomenys.

Klastingi žiemos likučiai

Ką turėtų prisiminti motociklų vairuotojai, pradėdami naują sezoną?

LAKD akcentuoja: pirmiausia motociklo vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti ne vien įprastas apsaugos priemones (šalmus, akinius), bet ir vilkėti ryškią aprangą.

Po ilgesnės pertraukos vairavimo įgūdžiai taip pat gali būti suprastėję, reakcijos laikas – lėtesnis, todėl svarbu pasirinkti saugų greitį ir nepervertinti savo galimybių. Pravartu įvertinti oro ir eismo sąlygas, nes važiuojant rytais asfaltas vis dar šaltas, todėl padangų sukibimas su kelio danga nėra geras.

Kelių eismo taisyklės jau nuo kovo 1-osios leidžia važinėti motociklais su vasarinėmis padangomis, jei tam palankios meteorologinės sąlygos.

Be to, po žiemos ant asfalto būna likę nemažai smėlio, todėl yra tikimybė ant jo paslysti. Klastingos ir kelio duobės – motociklininkams jos netgi pavojingesnės nei automobilininkams.

Ragina būti atidesnius

Pasak R.Lipkevičiaus, prie į eismą grįžtančių motociklininkų turi iš naujo įprasti ir automobilių vairuotojai – būti dar atidesni, dažniau pasižiūrėti į dešiniojo vaizdo veidrodėlius.

Preliminariais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. mūsų šalies keliuose žuvo septyniolika motociklų vairuotojų (dviem mažiau nei  2019-aisiais). Dešimt motociklininkų žuvo patys sukėlę avarijas, septynis pražudė kiti eismo įvykius išprovokavę vairuotojai.

"Regitros" duomenimis, pernai Lietuvoje naujų ir naudotų mopedų (L1 ir L2 kategorijų) pirmą kartą įregistruota iš viso 1 525, motociklų (L3, L4 ir L5 kategorijų) – 7 285, o keturračių (L6 ir L7 kategorijų) – 363.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS