Viršytas greitis didina riziką: statistika verčia sunerimti | kl.lt

VIRŠYTAS GREITIS DIDINA RIZIKĄ: STATISTIKA VERČIA SUNERIMTI

  • 1

Greičio viršijimas vis dar sėja mirtis Lietuvos keliuose. Statistika rodo, kad kasmet dėl minėto Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo netenkama dešimčių gyvybių. Nelaimingus atsitikimus neretai nulemia vairuotojų atsargumo stoka.

Dėl kelių sutaupytų minučių žmonės savo ir aplinkinių gyvybes išmaino į dešimteriopai išaugančią riziką. Statistika verčia sunerimti: Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų sausį–liepą pareigūnai iš viso užfiksavo beveik 88 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Daugiau nei 39 tūkst. kartų greitis buvo viršytas 20–30 km/val., dar daugiau nei 33 tūkst. kartų greitis viršytas 10–20 km/val.

Kad greičio viršijimas kelia didžiulį pavojų eismo dalyviams, liudija ir avarijų statistika. Skaičiai rodo, kad sausį–rugsėjį 52 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko būtent dėl saugaus važiavimo greičio nepasirinkimo ar leistino greičio viršijimo.

Greičio viršijimą neretai bandoma pateisinti siekiu sutaupyti laiko. Vis dėlto, žvelgiant matematiškai, šis laiko sutaupymas, vertinant kylantį pavojų, neatrodo toks žymus. Užmiestyje, kur greitis 90 km/val., per valandą nuvažiuotume 90 km. Jei greitis viršijamas 10 km/val., tą patį atstumą nuvažiuotume tik 6 min. greičiau.

Panaši situacija galioja ir kalbant apie miesto gatves. Lietuvos didmiesčiuose įprastai šviesoforai sureguliuoti taip, kad veiktų vadinamoji žalioji šviesoforų banga. Tiesa, jos pranašumus galima išnaudoti tik tuomet, kai vairuotojas neviršija leistino greičio. Skubančiam vairuotojui, viršijančiam greitį, galbūt gali pasirodyti, kad jis važiuoja greičiau už kitus, bet iš tikrųjų galiausiai jis privažiuoja raudoną šviesoforo signalą ir jį paveja pavyzdingi eismo dalyviai.

Kuo didesnis transporto priemonės greitis, tuo vairuotojas turi mažiau laiko sustoti ir išvengti avarijos. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos skaičiavimais, automobiliui, važiuojančiam 50 km/val. greičiu, visiškai sustoti reikia 13 m. Automobiliui, važiuojančiam 40 km/val. greičiu, – mažiau nei 8,5 m. Skirtumas labiau nei akivaizdus ir gali išgelbėti gyvybę. Analogiškai, važiuojant 110 km/val. greičiu, visiškai sustoti prireikia apie 95 m.

Bet to, skaičiuojama, kad vidutiniam greičiui padidėjus 1 km/val., avarijos rizika padidėja 3 proc., o tikimybė tokio eismo įvykio metu žūti išauga 4–5 proc. Greitis taip pat prisideda prie smūgio stiprumo. Žmogaus, kurio automobilio greitis smūgio metu yra 80 km/val., mirties tikimybė yra 20 kartų didesnė, nei esant 30 km/val. greičiui.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Neptūnas

Pasaulio statistika yra įrodyta ne tik greitis yra avarijų priežastis bet ir kelio kuris kas metus KLP tik blogėja bet ir padangų kokybė. Pensininkai kelyje irviena iš nedaugelio priežasčiųpač mi

SUSIJUSIOS NAUJIENOS