Virtualios vairavimo pamokos realių neatstoja Pereiti į pagrindinį turinį

Virtualios vairavimo pamokos realių neatstoja

2009-12-30 23:59

Vis daugiau būsimųjų vairuotojų naudojasi galimybe pasitikrinti teorijos žinias, spęsdami užduotis internetu. Kai kurie įsigudrino tokiu būdu apsieiti ir be vairavimo mokyklų paslaugų.

Daugėja mokinių internete

Mokytis Kelių eismo taisyklių (KET) bilietus ir rengtis "Regitroje" vyksiančiam vairavimo teorijos egzaminui vis populiariau tampa naudojantis specializuotų interneto portalų paslaugomis. Per pastaruosius metus padvigubėjo vairavimo teorijos bilietų mokymosi portalų skaičius, pagausėjo ir jų lankytojų gretos.

Pernai veikė du tokio pobūdžio tinklalapiai, siūlantys spręsti KET bilietus internete. Šiuo metu veikia bent penkios tokios svetainės. Vieno populiariausių tokio tipo portalų KETbilietai.lt lankomumas, anot jo kūrėjų, nuo šių metų vasario išaugo dvigubai.

"Per dieną portale apsilanko daugiau negu 2 tūkst. unikalių vartotojų. Palyginimui galiu pasakyti, kad maždaug tiek žmonių kas porą savaičių "Regitroje" išlaiko vairavimo teorijos egzaminą", – pasakojo KETbilietai.lt administratorius Jonas Jankūnas.

Pašnekovas pridūrė, kad KET testus internete daugiausiai sprendžia didmiesčių gyventojai. Pirmauja vilniečiai, nedaug atsilieka ir būsimieji Kauno vairuotojai. Prie portalo jungiasi vis daugiau užsienio lietuvių. Čia mokosi ir neįgalieji, kuriems šis portalas taip pat pritaikytas.

Už kokybę tenka mokėti

Šios virtualios teorijos pamokos – nėra nemokamos. Galimybė spręsti testus vieną dieną, mokant trumpąja SMS žinute, atsieis vieną litą, savaitei – septynis litus, o 20 dienų – 10 litų. Šiek tiek pigiau vadinamieji kreditai kainuoja, mokant pervedant pinigus per banką.

Tuo tarpu kai kuriose svetainėse tą pačią paslaugą galima gauti ir nemokamai. Skirtumas tik tas, kad paprastai mokamas paslaugas teikiantys tinklalapių administratoriai greičiau reaguoja į Kelių eismo taisyklių atnaujinimus ir operatyviai juos pateikia savo svetainių lankytojams.

Šešiolika vairavimo mokyklų vienijančio tinklo Teisės.lt dėstytojas Drąsuolis Ramanauskas pabrėžė, kad KET bilietų mokymo portalai spėjo laiku išnaudoti ekonomikos nuosmukio suteiktas galimybes.

"Šių portalų paslaugos nemokamos arba apmokestinamos mažomis sumomis, todėl dabartiniais laikais jos patrauklios. Be to, mokiniams patinka, kad KET bilietus jie gali studijuoti jiems patogiu laiku ir vietoje. Reikia neužmiršti ir to, kad auga šių portalų teikiamų paslaugų profesionalumas, todėl juos vis dažniau rekomenduoja dėstytojai vairavimo mokyklose, – pastebėjo D.Ramanauskas. – Apmokestintų portalų mokymo lygis – aukštesnis. Jeigu mokinys nori išlaikyti egzaminą iš pirmo karto, verčiau investuoti į mokymąsi profesionaliai prižiūrimame portale."

Siūlo visokeriopą mokymą

KETbilietai.lt administratorius J.Jankūnas į virtualių KET teorijos testų ateitį žiūri optimistiškai ir prognozuoja, kad ilgainiui jie gali tapti pagrindine mokymosi priemone: "Tokie portalai vairavimo mokyklomis taps pagrindiniu pagalbininku. Kai kuriose užsienio šalyse tokių tinklalapių mokymas jau pripažįstamas kaip oficialus. Esu tikras, kad ateityje ir lietuviai galės studijuoti KET bilietus tik internete, o išmokę – čia pat ir laikyti vairavimo teorijos egzaminus."

Studijuojantieji KET bilietus mokymosi portalus renkasi pagal jų teikiamų paslaugų kokybę. J.Jankūno teigimu, į tai investuoti verta.

"Mes stengiamės mokiniams suteikti visapusišką pagalbą. Įsigaliojus KET pakeitimams, per 24 val. atnaujiname bilietus, naujienas apie eismą ir teisės aktų naujoves skelbiame savo interneto tinklaraštyje, testų situacijas paaiškiname ir paveikslėliais, ir raštu, o šalia klausimų pateikiame KET punktus, reglamentuojančius taisykles būtent tokiose situacijose. Testus sudaro apie 1 tūkst.200 klausimų, o juos studijuoti galima visus iškart arba pagal pasirinktas temas", – pasakoja J.Jankūnas.

Vienas didžiausių iššūkių kiekvienam naujai susikūrusiam KET bilietų portalui – sugalvoti unikalias užduotis ir nupiešti jų iliustracijas.

"Vienas naujai įsikūręs konkuruojantis portalas bandė iš KETbilietai.lt pavogti testų užduotis ir iliustracijas. Bet tokie intelektinės nuosavybės vagystės atvejai tik patvirtina, kad dirbame pavyzdingai", – šypsojosi vieno pirmųjų šalyje tokio pobūdžio portalų įkūrėjas.

"Regitros" atstovai neslepia, kad vis daugiau atsiranda savamokslių, kurie pasinaudoja galimybe savarankiškai pasirengti ir laikyti teorijos egzaminą. Taigi daugelis jų apsiriboja vien tik KET bilietų sprendimu internete ir stengiasi juos išmokti kone mintinai. Vis dėlto kai kurie specialistai įspėja, kad tokios pamokos nė iš tolo neprilygsta vairavimo mokyklų instruktorių paskaitoms.


Valstybės įmonės "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas

Kelių eismo taisyklių bilietai internete – mums žinomas reiškinys. Įdėti bilietus į "Regitros" svetainę? Mes apie tai diskutavome, bet nusprendėme kol kas tokių paslaugų neteikti. Nebent galėtume sukurti bandomąją versiją, kur būtų įdėta keletas KET bilietų, kad prieš ateidami laikyti teorijos egzamino būsimieji vairuotojai galėtų susipažinti su pačia kompiuterine egzaminavimo programa. Tačiau tai nebus mokomoji priemonė.

Nesinorėtų, kad būsimųjų vairuotojų mokymas susidarytų vien tik iš KET bilietų sprendimo. Ir be jų yra begalė kitų svarbių dalykų. Kelių eismo taisyklių, kaip eilėraščio, neišmoksi.

Savarankiškai teoriniams egzaminams pasirengia ir vadinamuoju eksternu juos laiko gana nemažai visų būsimųjų vairuotojų. Norintieji eksternu laikyti teorijos egzaminą, privalo turėti bent vidurinį išsilavinimą. Tiesa, savarankiškai Kelių eismo taisykles besimokantieji dažniausiai per egzaminus neblizga.

Tiek aš asmeniškai, tiek ir institucijos, kurios suinteresuotos eismo saugumu, veikiausiai norėtų, kad būsimieji vairuotojai vis dėlto nepasikliautų vien savo jėgomis ir kreiptųsi į vairavimo mokyklas. Juk egzistuoja ne vien Kelių eismo taisyklės, bet ir tam tikri saugaus eismo pagrindai, įvairūs rizikos faktoriai bei kiti niuansai. Jų be specialistų pagalbos savarankiškai neišmoksi. Tenka apgailestauti, kad vis dar neturime literatūros lietuvių kalba apie šiuos itin svarbius aspektus – vairavimą ir elgesį kelyje. Dauguma egzistuojančių informacijos šaltinių yra užsienio kalba. Vairavimo mokyklos, kurios dirba ne vien formaliai, bet ir su tam tikru entuziazmu, yra sukaupusios ir pasirengusios perteikti daugiau žinių, būtinų saugiai vairuoti.


Vairavimo mokyklos "Auto ABC" direktorius Visvaldas Petrulis

Internete prieinami KET bilietai yra gera priemonė pasitikrinti žinias tiek pradedantiesiems, tiek ir turintiems patirties vairuotojams. Tačiau pabrėžiu, kad tai tėra būdas pasitikrinti, kaip gerai moki Kelių eismo taisykles, bet anaiptol ne tinkama priemonė jas išmokti.

Tokiomis internete teikiamomis paslaugomis galima naudotis tik baigus teorijos kursus vairavimo mokykloje. Juk pripažinkime, kad vien tik spręsdami bilietus būsimieji vairuotojai neišmoksta saugaus eismo ir vairavimo pagrindų, nežino nieko kito, kaip tik tai, kuris pateiktų atsakymų yra teisingas. Tai tėra automatiškas bilietų sprendimas, neverčiantis vairuotojo mąstyti. Tokiu atveju žmogus žino atsakymą, bet dažnai nesusigaudo, kodėl jis yra būtent toks, o ne kitoks. Nepamirškime ir to, kad sprendžiant bilietus internete gali pritrūkti kantrybės arba tiesiog automatinė atrankos sistema veiks taip, kad vartotojui nebus pateikti visi įmanomi klausimai. Jų iš viso yra apie devynis šimtus.

Pabaigęs, tarkime, B kategorijos teorijos kursus, būsimasis vairuotojas išties gali prieš egzaminą pasitikrinti žinias. Tačiau įspėju, kad internautai būtų atidūs, nes dažnai kai kur pasitaiko klaidų. Taisyklės kartkrtėmis keičiasi, yra atnaujinamos, o tų puslapių administratoriai dažnai nespėja koja kojon su naujovėmis, tad ir KET bilietai su atsakymais gali būti neteisingi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų