Žalioji revoliucija: elektromobilių gamintojams – nauji iššūkiai | kl.lt

ŽALIOJI REVOLIUCIJA: ELEKTROMOBILIŲ GAMINTOJAMS – NAUJI IŠŠŪKIAI

  • 3

Žalioji revoliucija skatina didėjančią elektrinių transporto priemonių paklausą, kartu ir augantį žaliavų, reikalingų gaminant ličio jonų akumuliatorius automobiliams, poreikį.

Padidės paklausa

Šveicarijos banko analitikai neseniai paskelbė, kad dar iki 2025 m. elektra varomoms transporto priemonėms atiteks apie 14 proc. visų pasaulyje parduotų automobilių ir tai padidins ličio jonų baterijų paklausą automobilių pramonėje.

Pasaulinė kompanija "Adroit Market Research" netgi paskaičiavo, kad dėl didėjančio elektronikos vartojimo ir elektrinių transporto priemonių paklausos ličio jonų akumuliatorių rinkos dydis iki 2025-ųjų pasieks beveik 105 mlrd. JAV dolerių.

"Elektra varomi automobiliai keliuose yra vienas iš svarbiausių būdų sušvelninti klimato kaitos poveikį, kurį sukelia įprastinės (dyzeliu ir benzinu varomos) transporto priemonės dėl išmetamo anglies dioksido kiekio. Kita vertus, augant elektrinio transporto rinkai atsiranda vis daugiau iššūkių dėl žaliavų, reikalingų elektrinėms baterijoms pagaminti, kasybos ir jų taupymo bei tinkamo baterijų perdirbimo", – sako Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.

Ambicingi planai

"Volkswagen" skelbia šiuo metu perdirbantys mažiau nei pusę visų ličio jono baterijos žaliavų. Trumpalaikis automobilių gamintojo tikslas – perdirbti beveik tris ketvirtadalius elektrinės baterijos žaliavų, ilgalaikis – apie 97 proc. Toks pat kiekis medžiagų (apie 97 proc.) perdirbama, kai švino akumuliatoriai, montuojami įprastinėse transporto priemonėse, tampa netinkami naudoti.

Elektra varomų automobilių baterijų perdirbimas yra itin svarbus mažinant žaliavų sąnaudas. Didėjant pasaulinei paklausai, vien tik 2018 m. ličio žaliavos kaina padidėjo iki 45 proc., kobalto – daugiau nei dvigubai.

Poveikis aplinkai

Atakamos dykuma Čilėje tapo viena judriausių kasybos vietų planetoje po to, kai buvo atrasti didžiuliai vario ir ličio ištekliai. Kasyba dar labiau suintensyvėjo dėl augančio ličio, kuris yra būtinas elektrinių akumuliatorių gamybai, poreikio.

Praėjusiais metais Čilė eksportavo ličio už beveik 1 mlrd. JAV dolerių, arba beveik keturis kartus daugiau nei prieš ketverius metus. Tačiau ličio kasybos proceso metu išpumpuojami didelis vandens kiekis ir druskingas purvas ir tai turi negrįžtamą poveikį vietos aplinkai, nes sunaikina trapią ekosistemą ir išeikvoja gyventojų geriamojo vandens atsargas.

Pavyzdžiui, Rytų Kinijos, Tibeto plynaukštės, kaimo gyventojai sako, kad dėl ličio kasybos buvo apnuodytos upės, nugaišo žuvys ir gyvuliai. Svarbūs yra ir kiti aspektai.

Kongo Demokratinėje Respublikoje itin dažnai kobalto žaliavos gavybai pasitelkiami vaikai, kurie vėliau dėl įkvepiamų dulkių serga plaučių ligomis. Konge išgaunama du trečdaliai pasaulyje išgaunamo kobalto, kuris yra vienas iš labiausiai toksiškų metalų, naudojamų baterijų gamybai. Paklausą šiems metalams didina ir tai, kad tos pačios medžiagos naudojamos ir gaminant mažus akumuliatorius telefonams, kompiuteriams ir kitiems elektronikos prietaisams. Dėl to itin svarbu, kad automobilių akumuliatoriai, nešiojamosios baterijos, kaip ir kitos elektronikos atliekos, turi būti tinkamai apdorojamos per visą jų gyvavimo ciklą.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

lietuvos berasciai valdziagyviai su docentu ,propesoru ,

riomeriniu profkiu diplomais ir vardais tai debilni lupmenai,jie gali tik kopijuot kas daroma kitose salyse ,o kad atrodytu kad kazka dirba visuomet perlenkia lazda....tas pats ir siuo atveju , skandinavai vaikus atimineja ir pederastam auklet isdalina ---lietuvos aborto aukos suoliais is paskos ta paty daryt , skandinavai prisipirko elektromobiliiu -lietuvos mulkiai is paskos visi choru uzstauge ......mes taip pat visi susesim prie elektromobiliu vairo ...na ir t.t ir pan ....

Onanimas

Visiems, kurie mano, kad elektromobiliai yra ekologiški, siūlau įjungti smegenis ir pasidomėti kokie ekologiški yra akumuliatoriai ir koks jų resursas. Čia labai gražią pasaką bando piešti...

buvau

Buvau Katalonijoje (Ispanija). nemačiau elektromobilių,nei hibridų ar Lietuva neperlenkia su žaisliukais? Gal kiti matėt, pataisykite.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS