Žiemos ralyje – kova dėl antros vietos Pereiti į pagrindinį turinį

Žiemos ralyje – kova dėl antros vietos

2009-02-04 09:00
Žiemos ralyje – kova dėl antros vietos
Žiemos ralyje – kova dėl antros vietos / Reporteris.com nuotr. Nuostoliai: avarijas patyrus V.Švedui ir D.Jociui lenktynių intriga gerokai sumenko.

Atsakymas į klausimą, ar automobilių sporto gerbėjai pasiilgo žiemos lenktynių, aiškus kaip dukart du. Utena ir jos apylinkės, į kurias atkeliavo 15 kartą Lietuvoje surengtas žiemos ralis, ūžė kaip avilys.

S.Girdausko solo

Nuo pat varžybų pradžios į priekį išsiveržė S.Girdausko ir P.Urbono ekipažas su WRC automobiliu "Škoda Fabia", techniniais duomenimis gerokai pranokstančiu visų kitų ralio dalyvių mašinas. Vienintelis priešininkas trasoje, kurio jam nepavyko aplenkti, – priekyje jo judantis šešėlis.

Važiuodami 119,65 km/val. vidutiniu greičiu jie įveikė visą 101 km ilgio trasą greičiausiai – per 50:38,9 minutės ir tapo absoliučios įskaitos ir A+ klasės laimėtojais. Ralio nugalėtojams atiteko pagrindinis trofėjus – Utenos miesto mero taurė.

Nuo ralio nugalėtojo atsilikęs 52,4 sekundės, antroje bendrosios ralio įskaitos vietoje įsitvirtino latviai Andis Neikšanas ir Peteris Dzirkalas. Trečias liko taip pat svečias iš gretimos Latvijos – Aivis Eglė su šturmanu Martinu Jerumu.

Intrigą nutraukė avarija

Tarp lenktyniaujančių "žemiškais" automobiliais varžybų pradžioje geriausius rezultatus demonstravo pernykštis Lietuvos ralio absoliučios įskaitos nugalėtojas ir jau ketverius metus iš eilės N4 klasės čempionas kaunietis Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, vairavę "Mitsubishi Lancer Evo IX". Jiems įkandin sekė tokiu pačiu automobiliu važiuojantis Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau ekipažas. Po pirmų trijų greičio ruožų juos skyrė vos 7 dešimtosios sekundės dalys. Deja, įnirtinga kova baigėsi aštuntame greičio ruože – V.Švedas nesuvaldė savojo automobilio ir išlėkė iš trasos, o jau po kelių minučių panašiomis aplinkybėmis iš varžybų pasitraukė ir D.Jocius.

Latvių kovos

Su "Winter Rally 2009" startavo ir Latvijos ralio čempionatas, tad įnirtinga kova trasoje virė ne vien tarp Lietuvos ir Latvijos atstovų, bet ir tarp pačių "braliukų". Tai įrodė tolesnė lyderių kaita, kai A.Neikšanas su P.Dzirkalu likvidavo kelių sekundžių deficitą ir aplenkė čempiono titulą ginančius tautiečius – A.Eglę su M.Jerumu.

Ne mažiau azartiškai sportinius tarpusavio santykius aiškinosi ir atskirų klasių atstovai. Tiesa, būtent Latvijos sportininkai išsidėstė pirmose trijose N4 klasės pozicijose: pirmieji – A.Neikšano ir P.Dzirkalo tandemas, po jų sekė A.Eglė su M.Jarumu ir trečias likęs Janio Feldmanio bei Jurio Vilmanio ekipažas. Tik už šios latvių trijulės atsidūrė vis greičiau važiuojantys Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas.

Laukti sugrįžimai

A8 klasės nugalėtojo titulą pelnė daugkartinis šalies ralio čempionas Rokas Lipeikis su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi (bendrojoje įskaitoje – ketvirta vieta). N2000 klasės laureatais tapo jau dvejus metus Pasaulio ralio čempionate "Fiesta Trophy" klasės įskaitoje patirtį kaupiantis Vytautas Baranauskas su Gediminu Celiešiumi, važiavę "Ford Fiesta" markės automobiliu. Beje, šis ekipažas buvo nepavejamas tarp dviem ratais varomų automobilių ir bendrojoje įskaitoje džiaugėsi aukšta 16 vieta.

Po metų pertraukos į ralio trasas grįžęs legendinis kauniečio Dovilo Čiutelės raudonasis "Lada 2105 VFTS", kaip ir anksčiau, nepaliko abejingų ir jį palaikė daugiausia žiūrovų. Šįkart su šturmanu Žydrūnu Vaitkevičiumi savuoju "žaibu" važiavęs sportininkas tenkinosi antra vieta R2000 klasėje, į priekį užleido Giedriaus Notkaus ir Dainiaus Aleknos ekipažą, vairuojantį "Opel Astrą".

Klaidos kainavo brangiai

Ledu padengti, o kai kur ir provėžuoti keliai ralio dalyviams neatleido net menkiausių klaidų. Devintas ir dešimtas greičio ruožai buvo sustabdyti, kai 67 numeriu pažymėtas latvių Miko Ernstsono ir Karlio Klavino vairuojamas "Mitsubishi Lancer Evo IX" rėžėsi į medį. Po smarkaus smūgio sportininkams prireikė medikų pagalbos. Greitosios pagalbos automobiliu jiedu pristatyti į ligoninę. Laimė, itin pavojingų sužalojimų vyrai nepatyrė.

Dar trečiame greičio ruože nuo kelio į pievas nuskriejo ir taip savo pasirodymą baigė tarptautinis ekipažas – latvis Janis Vorobjovas ir vienas labiausiai patyrusių mūsų šalies šturmanų Audrius Šošas.

Bene kurioziškiausia nesėkmė pačioje ralio pradžioje sujaukė visus planus Remigijaus Dermanto ir Juozo Rudzinsko duetui, važiavusiam šeštos kartos "Mitsubishi EVO" modeliu. Startavę vienuolikti, R.Dermantas ir J.Rudzinskas pirmame greičio ruože parodė pavyzdingą tempą ir finišavo šešti. Kaip tik tą akimirką, kai atrodė, kad pirmasis išbandymas jau įveiktas, jų automobilis, vos pasiekęs pirmojo greičio ruožo finišą, apvirto.

Iš 60 prie starto linijos išsirikiavusių ekipažų finišo tiesiąją kirto tik 43.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra